//

Mail: e-mail suggesties veranderen

Mail: e-mail suggesties veranderen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb de in mijn adresboek een contact gehad waar ik een verkeerd e-mail adres bij had staan (.com ipv .nl). Ik heb dit verbeterd, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-07-09, 19:48
erwinh erwinh is offline
• iOS 9.0.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 41
Standaard Mail: e-mail suggesties veranderen

Ik heb de in mijn adresboek een contact gehad waar ik een verkeerd e-mail adres bij had staan (.com ipv .nl). Ik heb dit verbeterd, maar Mail komt nog steeds met de foute suggestie als ik de naam in type (de goede staat er ook bij). Hoe kan ik dit foute adres verwijderen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-07-09, 20:09
kai824's schermafbeelding
kai824 kai824 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 332
Stuur een bericht via ICQ naar kai824 Stuur een bericht via Instant Messenger naar kai824 Stuur een bericht via MSN naar kai824 Stuur een bericht via Yahoo naar kai824
Standaard

je bedoelt dus denk ik niet auto-correctie (wat je ook in Notes, Safari, ETC hebt)
__________________
iPhone 2G 4GB: 20-8-07 iPod touch 1st gen: RIP 04-12-08 - 21-06-09. |iPhone 3GS 16GB Wit: 13-7-09|iPhone 4 16GB Zwart 18-11-10
  #3  
Oud 23-07-09, 07:44
erwinh erwinh is offline
• iOS 9.0.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 41
Standaard

Nee, idd. Zodra je in het veld "Aan:" begint te typen gaat hij suggesties doen, welk e-mail adres je wil intypen. Hier staat dus nu een fout e-mail adres tussen wat niet (meer) in mijn adresboek staat. De vraag is of je dit adres ook weg kunt krijgen. In OSX heb je deze functionaliteit ook, en kun je in de Sleutelhanger dit soort dingen handmatig verwijderen. Ik ben alleen bang dat dit op een iPhone niet (gemakkelijk) kan.
  #4  
Oud 23-07-09, 09:32
kai824's schermafbeelding
kai824 kai824 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 332
Stuur een bericht via ICQ naar kai824 Stuur een bericht via Instant Messenger naar kai824 Stuur een bericht via MSN naar kai824 Stuur een bericht via Yahoo naar kai824
Standaard

Das idd gek

maar is hij in mail al weg en heb je daarna gesynct?
  #5  
Oud 23-07-09, 09:56
erwinh erwinh is offline
• iOS 9.0.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 41
Standaard

Hoe bedoel je "in Mail al weg". Ik heb een mailtje vanaf mij iPhone verstuurd. Hierop kreeg ik een delivery failure.
  #6  
Oud 01-11-09, 16:44
gunnie gunnie is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: aartselaar, belgie
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwinh Bekijk bericht
Ik heb de in mijn adresboek een contact gehad waar ik een verkeerd e-mail adres bij had staan (.com ipv .nl). Ik heb dit verbeterd, maar Mail komt nog steeds met de foute suggestie als ik de naam in type (de goede staat er ook bij). Hoe kan ik dit foute adres verwijderen?
Heb juist hetzelfde probleem (maar dan .com ipv .be)
Al iemand een oplossing voor gevonden voor het verwijderen van deze autosuggesties ?
  #7  
Oud 01-11-09, 20:37
gunnie gunnie is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: aartselaar, belgie
Berichten: 24
Standaard

Wel ik heb ondertussen op een ander forum de oplossing gevonden en post het daarom ook hier.
Je moet via ssh(jailbreak nodig dus) naar de volgende map gaan: /private/var/mobile/library/addressbook
Hier moet je bestand AddressBook.sqlitedb kopieren.
Dit bestand moet je dan bewerken met een sqlite-editor (visual SQLite werkt op mijn vista niet, SQLite database browser van sourceforge daarentegen wel)Je moet naar de tabel ABRecent gaan en hier moet je dan alle foutieve records uit verwijderen.Geheel saven en terugzetten met ssh.(neem dus best van origineel bestand een copy voor als het ergens moest misgelopen zijn)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Default mail client haalt geen enkele mail op, ruzie met Ibismail? tijgert iPhone algemeen 1 30-01-10 13:19
niet automatisch ophalen mail bij openen mail-app blaugrana iPhone Apps 4 26-11-09 16:06
Tip: iPhone e-mail, reply-en met ander e-mail adres danielc iPhone algemeen 2 05-10-08 15:44
mail geeft een mail aan en sms allemaal los? reno1 Unlock [archief] 2 01-05-08 11:34
Getal in mail-icoon niet voor alle mail-accounts? meurkens iPhone algemeen 6 17-03-08 21:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.