//

2G... hoe begin ik eraan?

2G... hoe begin ik eraan? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hello allemaal, Vooreerst SORRY, maar ik ben een volledige Newbee met iPhone... Ik kreeg van mijn dochter haar 'oude' geunlockte iPhone 2G 8Go versie 1.1.2 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-08-09, 12:44
yvessr yvessr is offline
• iOS 10.3.3
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: vlaanderen
Berichten: 16
Question 2G... hoe begin ik eraan?

Hello allemaal,
Vooreerst SORRY, maar ik ben een volledige Newbee met iPhone...
Ik kreeg van mijn dochter haar 'oude' geunlockte iPhone 2G 8Go versie 1.1.2 (3B48b), met enkele horizontale streepjes op het scherm; zij vond dit bijzonder storend en schafte zich een 3GS aan, daardoor...
Dus ben ik maar beginnen surfen op verschillende iPhone-forums en lezen en lezen... maar hoe meer ik lees hoe vager het me lijkt te worden wat en hoe ik aan de slag kan met 'mijn' iPhone om hem wat op te krikken naar een 'aktuelere' versie. Ik las op dit forum de handleiding voor beginners maar hier is enkel uitgegaan van een 1.1.4 firmware en dus twijfel ik waarmee te beginnen ???
Ik zou het dus ten zeerste apprecieren moest iemand van jullie zo vriendelijk willen zijn om me een beetje te begeleiden: wat en hoe eerst, enz.
Alvast heel hartelijk bedankt bij voorbaat !!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-08-09, 12:51
Igor W Igor W is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 106
Standaard

Hallo !
Je vindt volgens mij bergen informatie op dit forum.
Eerst en vooral moet je het programma iTunes donwnloaden en installeren op je computer. (via de website van apple). Vervolgens creër je een account bij iTunes. Hoe je dit moet doen, legt het programma je zelf uit.
Als dat gedaan is, steek je een geldige actieve simkaart in je iPhone, en sluit je die aan op iTunes.
iTunes is niet alleen je toekomstige muziekbibliotheek (je kunt er al je CD'tjes zelf naar overzetten, maar ook voordelig muziek aankopen) ; het is ook de interface tussen je email-programma (Outlook etc) en je iPhone voor het synchroniseren van je agenda en je contactpersonen.

Als je je iPhone de eerste maal op iTunes aansluit, zal er je gevraagd worden of je ook je e-mailaccounts wil synchroniseren. Als je hier 'ja' op antwoordt, hoef je op je iPhone zelfs je email accounts meer in te geven, en kun je draadloos - ook op verplaatsing - je mails binnenhalen. Wel een data-abonnementje nemen in dat geval!

De software van je iPhone wordt ook automatisch ge-updated via iTunes.

Succes !
  #3  
Oud 23-08-09, 20:48
yvessr yvessr is offline
• iOS 10.3.3
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: vlaanderen
Berichten: 16
Standaard

hi @Igor W,
alvast bedankt voor je goede raad!
wat je me daar vertelt zal normaliter wel OK zijn, maar ik heb wat schrik dit toestel 'naar de knoppen' te helpen; immers toen het aangekocht werd, eind 2007 kregen we daar van de verkoper/unlocker een papiertje bij waarop staat er goed op te letten de funktie 'automatische synchronisatie voor iPhones en iPods' UIT te laten staan en NOOIT in te gaan op een voorstel een upgrade door te voeren... "zoniet wordt het toestel onbruikbaar" !... ???
iTunes staat nu al op de iPhone en is operationeel (maar ik weet niet welke versie het is) en behoudens die streepjes op het scherm werkt het toestelletje korrekt; maar het zal waarschijnlijk nog wel beter kunnen en daarom mijn vraag naar firmware upgrade, enz...
  #4  
Oud 23-08-09, 21:23
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Hey hey,

het is steeds wel goed om een update te doen maar er moet voor de 2G wel steeds een unlock gedaan worden. Maar je hoeft geen bang te hebben. Doe ALLES wat in de tuts staat een het gaat als een speer. Mocht je op problemen stuiten blijf steeds rustig en formuleer duidelijk je probleem.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #5  
Oud 23-08-09, 21:26
joey.niftrik joey.niftrik is offline
• iOS 5.1.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

Dt heb je helemaal goed. Echter synchroniseren is geen probleem mar je moet uitkijken met de automatische updates.. Je heb een 2G dit is de eerste versie en niet oorspronkelijk verkocht in nederland. Dus zodra jij originele software via iTunes op de je iphone gaat zetten gaat deze de iphone weer simlocken zoals oorspronkelijk.

Lees dit maar eens:
http://www.ifoneguide.nl/1042/unlock...e-handleiding/

Hierdoor is je iphone weer helemaal uptodate en kun je gebruik maken van de nieuwste functies en apps..
  #6  
Oud 23-08-09, 21:58
Igor W Igor W is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 106
Standaard

Ja Yvessr, als het om een gejailbreakte iPhone gaat, zul je inderdaad opnieuw moeten jailbreaken na een software-update. Hoe dit moet, vind je zeker ergens op het forum. Zelf doe ik er niet aan.
Succes !
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe begin ik? RudolfKamphuis Archief 1 01-03-08 14:51
Opnieuw unlocken - hoe begin ik? Breznik Unlock [archief] 3 27-10-07 17:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.