//

Problemen na update OS 3.1

Problemen na update OS 3.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zo ben IK even blij dat ik nog niet heb geupdate! Als ik die klachten zo hoor klinkt het eerder als een samsung pixon ofzo...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 15-09-09, 19:10
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Zo ben IK even blij dat ik nog niet heb geupdate!
Als ik die klachten zo hoor klinkt het eerder als een samsung pixon ofzo
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 15-09-09, 19:34
cv8x's schermafbeelding
cv8x cv8x is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oudenbosch
Berichten: 25
Standaard

Kun je ook nog terug naar de oude firmware of zal Apple deze problemen gaan verhelpen met een nieuwe update?
  #63  
Oud 15-09-09, 19:45
chrisis99 chrisis99 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cv8x Bekijk bericht
Kun je ook nog terug naar de oude firmware of zal Apple deze problemen gaan verhelpen met een nieuwe update?
Goede vraag, ook hier regelmatig last van het in coma raken van mijn 3G... Voor zo ver ik weet is het niet mogelijk, echter lees ik hier en daar wel artikelen waarmee het mogelijk is, ik vraag me alleen wel af of dit mogelijk is zonder jailbreak-achtige methodes.

Nu maar hopen op een snelle update van Apple, op het T-Mobile forum las ik van een gebruiker het volgende "apple heeft gezegd dat er 25 september een nieuwe update komt die al deze problemen verhelpt" ... Of dit waar is weet ik niet, ook staat er geen bron vermeld...
  #64  
Oud 15-09-09, 20:07
Gijsbrecht Gijsbrecht is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Baarn
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrgoolie Bekijk bericht
sinds gistteren middag de fw 3.1 geinstalleerd, nu heb ik het volgende merkwaardig probleem:
soms wanneer ik hem uit standby wil halen doet die niets, scherm blijft gewoon zwart, dan moet ik hem herstarten door power en home tesame 10 seconde in te duwen.
iemand nog dit probleem?
Nou ik heb dit probleem ook nu al twee keer gehad. binnen 24uur.
  #65  
Oud 15-09-09, 20:40
grouls grouls is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunoPHON Bekijk bericht
@ crzm, BASENL en elger: ik heb dezelfde problemen! Een hopeloos trage en onbetrouwbare iphone. Reageerd vaak niet als ik hem uit sluimer wil halen maar ook niet als ik een gesprek wil beeindigen, half doorzichtig scherm(inderdaad) en niet duidelijk of het gesprek nu gestopt is. Als ik op Home druk gaat hij (als of het gesprek nog loopt) naar het Home scherm maar laat wel bovenin dan de optie zien "terugkeren naar gesprek".
nu er meerdere zijn die dit probleem hebben, is er ook een oplossing????
downgraden?
is er iets van Apple bekend, dat zij dit probleem onderkennen.
Is het alleen bij de 3G? lijkt het wel op, uit deze posts
Omdat mijn iPhone sinds 3.1 ongeschikt is om op een normale manier te gebruiken heb ik 'm maar aan de kant gelegd. Ik gebruik weer m'n oude Nokia 6131. Zelfs de meest elementaire functie, gewoon bellen lukt niet meer. Ik kan geen gesprekken meer aannemen omdat de meeste mensen eerder opgehangen hebben dan dat mijn iPhone reageert. Met die oude Nokia lukt bellen prima. "T is een schande dat Apple zoiets durft af te leveren. Volgens Nederlands recht heet zoiets wanprestatie.
  #66  
Oud 15-09-09, 21:02
MacDennis MacDennis is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 21
Standaard

Problemen lijken dus algemeen bekend bij het publiek. Heeft iemand al een reactie van Apple kunnen achterhalen?

Merkte vandaag trouwens, nadat de iPhone vast was gelopen, het batterijpercentage drastisch was terug gelopen.
  #67  
Oud 15-09-09, 21:44
cv8x's schermafbeelding
cv8x cv8x is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oudenbosch
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacDennis Bekijk bericht
Problemen lijken dus algemeen bekend bij het publiek. Heeft iemand al een reactie van Apple kunnen achterhalen?

Merkte vandaag trouwens, nadat de iPhone vast was gelopen, het batterijpercentage drastisch was terug gelopen.
Daar heb ik dus ook last van. Weliswaar geen vastloper, maar wel na een softreset.
  #68  
Oud 15-09-09, 21:46
iPhone Paul's schermafbeelding
iPhone Paul iPhone Paul is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrgoolie Bekijk bericht
sinds gistteren middag de fw 3.1 geinstalleerd, nu heb ik het volgende merkwaardig probleem:
soms wanneer ik hem uit standby wil halen doet die niets, scherm blijft gewoon zwart, dan moet ik hem herstarten door power en home tesame 10 seconde in te duwen.
iemand nog dit probleem?
Yep, sinds vanmorgen een keer of 5. Alleen een harde reset (10 sec home + aan/uit) kon hem wakker maken. Hierna (volledig opgeladen en) helemaal uitgezet ff gewacht en weer aan. Ik heb het (nog) niet meer gehad?! Don't ask me why...

Laatst gewijzigd door iPhone Paul; 16-09-09 om 11:16. Reden: OK, dat werkt dus niet...
  #69  
Oud 15-09-09, 21:50
iceg0dd iceg0dd is offline
• iOS 8.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar iceg0dd
Standaard

nou vandaag weer een coma iphone mee gemaakt.

jammer ....
  #70  
Oud 15-09-09, 21:57
cv8x's schermafbeelding
cv8x cv8x is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oudenbosch
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhone Paul Bekijk bericht
Yep, sinds vanmorgen een keer of 5. Alleen een harde reset (10 sec home + aan/uit) kon hem wakker maken. Hierna (volledig opgeladen en) helemaal uitgezet ff gewacht en weer aan. Ik heb het (nog) niet meer gehad?! Don't ask me why...
Volgens mij is hetgeen jij bedoelt een softreset...
  #71  
Oud 15-09-09, 22:26
Karolus Karolus is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Omdat ik mijn kabel thuis heb laten liggen heb ik de iPhone in flight mode gezet. Met 3.0.1 ging er dan in 1 nacht van 7 uur maximaal 1% vanaf. Nu ben ik in veel minder uren alweer 6% kwijt...

Weer herstellen als nieuwe telefoon?!

Het lijkt wel of het bij elke OS update mis gaat...

EDIT: en nu blijft hij 1 uur lang (met volop browsen) op 12% staan... Volledig op hol?
Ik denk niet dat je de enige bent met soortgelijke problemen.
Ik kocht mijn Iphone 3G 16gig op 1 jan.09, sindsdien is hij reeds 2 maal gecrasht waarbij ik hem moest binnenbrengen bij operator om te laten herstellen.

Update 3.0.1 leek mooi dankzij de upgrades die je kon verkrijgen die op de 3Gs zaten.Volgens mij maakt apple de batterij slechter met die updates opdat we een 3GS zouden kopen...
  #72  
Oud 16-09-09, 11:15
iPhone Paul's schermafbeelding
iPhone Paul iPhone Paul is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 14
Standaard

Ok, Vanmorgen dus toch weer zwart en 60% van de batterij weggelopen. Meteen volledig hersteld met iTunes en gesynced... de eerste 2 uur gaan nu goed!
  #73  
Oud 16-09-09, 11:18
crazygolf1983 crazygolf1983 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Vanmorgen was voor mij de druppel heb nu al veel mee gemaakt met apple en de iphone en downgraden gaat helaas niet lukken.
ben ik vanmorgen maar naar de vodafone shop gegaan en een nieuwe nokia gehaald
ik kon geen normaal telefoontje beantwoorden of ff snel een mailtje sturen met de iphone tijdens het tikken van de tekst blijft ie hangen irrie!!!
frustratie wordt soms teveel
ik hoop dat ze met een update komen die een hoop goed maakt anders blijft ie maar in de kast liggen, phone moet wel betrouwbaar zijn !!!
  #74  
Oud 16-09-09, 12:28
Netepok Netepok is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 8
Standaard

Hier ook gedonder, na update valt ie soms spontaan uit, de roder slider komt tevoorschijn met 'uitzetten' , reageert allemaal voor geen meter... alleen reset helpt dan voor even, zit echt geen logica in. Is zwaar flippen zo, zit steeds op scherp of tie weer uitvalt. Kan zo een paar uur goed gaan en dan begint hij weer, hoop snel op update!
  #75  
Oud 16-09-09, 14:28
nestor nestor is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard reageert traag sinds update

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elger Bekijk bericht
Sinds 3.1 heb ik ook problemen met mijn 3G. Als mijn iPhone langer dan enkele minuten in standby staat komt hij er heel moeilijk uit. Lang wachten of vaak op de homebutton drukken helpt vaak. Soms reageert de unlock-slider slecht of is hij, nadat hij uit standby is gekomen, heel erg traag.

Ik hoorde via Twitter al van twee mensen dat ze het probleem ook hebben.
mijn toestel is ook trager geworden sinds de update, slider reageert vaak niet en batterij loopt ook veel sneller leeg bij het zelfde gebruik.

iemand een oplossing gevonden hiervoor?
  #76  
Oud 16-09-09, 14:42
crazygolf1983 crazygolf1983 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Hallo'

iK ben niet de aller slimste maar misschien dat iemand het wel weet.....
T-mobile is officieel de enige die de iphone in nederland mag leveren zoverre ik weet.
Ze zijn ook bij andere providers te krijgen maar volgens mij dan niet een NL iphone
"weet ik niet zeker"

betekend het dan niet als t-mobile de enige is dat hun dan ook gedeeltelijk aansprakelijk zijn als de phone niet meer werkt al is het door een update????

apple store utrecht kon mij niks vertellen en verwees mij door naar t-mobileshop voor een verklaring bij t-mobile "wij leveren een abo geen service!! en werdt verwezen naar de apple store (van het kastje naar de muur )

ik baal hier stevig van, ben net voor me zelf begonnen en ik kan al niet zonder phone

aangezien ik ook al vanmorgen een andere phone heb moeten aanschaffen om toch fatsoenlijk bereikbaar te kunnen zijn zou ik toch actie willen ondernemen

een van de twee blijft in gebreken !!!

ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft

Mvg Dan
  #77  
Oud 16-09-09, 15:24
grouls grouls is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crazygolf1983 Bekijk bericht
Hallo'

iK ben niet de aller slimste maar misschien dat iemand het wel weet.....
T-mobile is officieel de enige die de iphone in nederland mag leveren zoverre ik weet.
Ze zijn ook bij andere providers te krijgen maar volgens mij dan niet een NL iphone
"weet ik niet zeker"

betekend het dan niet als t-mobile de enige is dat hun dan ook gedeeltelijk aansprakelijk zijn als de phone niet meer werkt al is het door een update????

apple store utrecht kon mij niks vertellen en verwees mij door naar t-mobileshop voor een verklaring bij t-mobile "wij leveren een abo geen service!! en werdt verwezen naar de apple store (van het kastje naar de muur )

ik baal hier stevig van, ben net voor me zelf begonnen en ik kan al niet zonder phone

aangezien ik ook al vanmorgen een andere phone heb moeten aanschaffen om toch fatsoenlijk bereikbaar te kunnen zijn zou ik toch actie willen ondernemen

een van de twee blijft in gebreken !!!

ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft

Mvg Dan
Volgens het consumentenrecht moet je zijn bij degene die het geleverd heeft en niet bij de fabrikant. Dijk maar eens op ConsuWijzer - Praktisch advies over uw rechten als consument. Het is een bekend fenomeen dat ze je doorsturen naar de producent want daar worden de verkopers op getraind. De verancier kan het uiteraard wel weer claimen bij de producent. Maar dat is niet de taak van de consument.
  #78  
Oud 16-09-09, 16:19
crazygolf1983 crazygolf1983 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Volgens het consumentenrecht moet je zijn bij degene die het geleverd heeft en niet bij de fabrikant. Dijk maar eens op ConsuWijzer - Praktisch advies over uw rechten als consument. Het is een bekend fenomeen dat ze je doorsturen naar de producent want daar worden de verkopers op getraind. De verancier kan het uiteraard wel weer claimen bij de producent. Maar dat is niet de taak van de consument.
Nou ik heb het stukje goed door gelezen en ben me gaan wagen het bellen van t-mobile
Na ruim 15 min in de wacht te staan eindelijk een lieftalige dame aan de telefoon
me verhaal uitgelegt ,zij moest het even bij een collega informeren
1ste conclusie :iphone aan itunes hangen en herstellen geen probleem meer (mensen die bij t-mobile werken hebben dat gedaan geen probleem meer ) nu 3x gedaan blijft het zelfde
Ik werd weer in de wacht gezet nu de volgende conclusie
2e conclusie: iphone leeg maken en herstellen naar 3.0 of eerder (en weer, heeft iedereen hier gedaan en niemand heeft meer problemen ) ook geprobeert lukt niet!!

ze had nog een optie naar de t-mobile shop toegaan want dan kunnen ze daar bellen naar apple voor een oplossing en terplekke oplossen of voor reparatie aanbieden, waar ik op antwoorden succes met alle iphone gebruikers die er zijn, iedereen heeft er last van (maar niet bij t-mobile volgens haar)

zoals jullie eerder hebben gelezen ben ik daar geweest en werd me verteld "wij leveren abo's geen service" ga maar naar de apple store die mij weer retour sturen naar t-mobile waar ik de phone heb gehaald

Helaas volgens de dame heeft niemand bij t-mobile hier last van en vondt het een vreemd verhaal , ik heb ze dan ook verwezen na dit en hun eigen forum waar dit probleem op het moment centraal staat

het enige wat ze nog kon zeggen is "ik hoop dat er maar snel een oplossing komt maar verder kan ik niks kan doen prettige dag verder tuut tuut"

heb je een dure phone met een dure abo enz en dan deze service
sorry maar als ik dit bij mijn klanten doe wordt ik afgeschoten!!!
  #79  
Oud 16-09-09, 16:53
grouls grouls is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crazygolf1983 Bekijk bericht
Nou ik heb het stukje goed door gelezen en ben me gaan wagen het bellen van t-mobile
Na ruim 15 min in de wacht te staan eindelijk een lieftalige dame aan de telefoon
me verhaal uitgelegt ,zij moest het even bij een collega informeren
1ste conclusie :iphone aan itunes hangen en herstellen geen probleem meer (mensen die bij t-mobile werken hebben dat gedaan geen probleem meer ) nu 3x gedaan blijft het zelfde
Ik werd weer in de wacht gezet nu de volgende conclusie
2e conclusie: iphone leeg maken en herstellen naar 3.0 of eerder (en weer, heeft iedereen hier gedaan en niemand heeft meer problemen ) ook geprobeert lukt niet!!

ze had nog een optie naar de t-mobile shop toegaan want dan kunnen ze daar bellen naar apple voor een oplossing en terplekke oplossen of voor reparatie aanbieden, waar ik op antwoorden succes met alle iphone gebruikers die er zijn, iedereen heeft er last van (maar niet bij t-mobile volgens haar)

zoals jullie eerder hebben gelezen ben ik daar geweest en werd me verteld "wij leveren abo's geen service" ga maar naar de apple store die mij weer retour sturen naar t-mobile waar ik de phone heb gehaald

Helaas volgens de dame heeft niemand bij t-mobile hier last van en vondt het een vreemd verhaal , ik heb ze dan ook verwezen na dit en hun eigen forum waar dit probleem op het moment centraal staat

het enige wat ze nog kon zeggen is "ik hoop dat er maar snel een oplossing komt maar verder kan ik niks kan doen prettige dag verder tuut tuut"

heb je een dure phone met een dure abo enz en dan deze service
sorry maar als ik dit bij mijn klanten doe wordt ik afgeschoten!!!
Dat is 't voordeel als je een bedrijf hebt met meer advocaten dan programmeurs.
  #80  
Oud 16-09-09, 21:29
Danny77 Danny77 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hengelo (Ov.)
Berichten: 9
Standaard

Voor de statistieken. Ook hier na de update naar 3.1 een paar keer per dag een coma-slaapstand die zich alleen laat herstellen middels een reset (10 sec. home+power).

Laatst gewijzigd door Danny77; 16-09-09 om 21:41. Reden: os bij profiel klopt niet, juiste os vermeld in post
Reageren

Labels
3.1 update error 1601



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen na update 4.3.2 Edgar24 Archief 4 17-04-11 21:37
Update 4.3 problemen MisterWJ iPhone algemeen 2 12-03-11 16:42
Help, update problemen! Chica83 iPhone algemeen 0 08-02-10 22:50
iPhone 1e gen.: Update problemen Ciuciaro Unlock 3 22-07-09 20:10
Update problemen. Cusem iPhone algemeen 3 21-11-08 23:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.