//

3GS (Italië) Blijft restoren na 3.1

3GS (Italië) Blijft restoren na 3.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ok, ik heb dus speciaal een off simlock vrije 3GS gekocht om na 2 jaar 2G(VS) hier van af te zijn, krijg je dit.. ;-) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-09-09, 09:45
KillerBeeNLD KillerBeeNLD is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Standaard 3GS (Italië) Blijft restoren na 3.1

Ok, ik heb dus speciaal een off simlock vrije 3GS gekocht om na 2 jaar 2G(VS) hier van af te zijn, krijg je dit.. ;-)

Ik heb gister geprobeerd om mijn telefoon te updaten met firm 3.1 in iTunes 9. Upgrade heeft uren geduurd, en resulteerde uiteindelijk in een restore scherm (stekker + iTunes logo)

Op het moment dat ik nu op restore druk, gaat iTunes braaf restoren. Hij blijft alleen op het aller aller laatste stukje (progress bar op de iPhone) hangen. Mac blijft maar zeggen: Restoring iPhone firmware, maar er gebeurt (ook na uren) werkelijk niets meer..

Kan nu dus niets meer met m'n telefoon! Heb geprobeerd om hem in DFU te krijgen (veel ervaring mee op de 2G) maar op de een of andere manier wil dat niet.. Het lijkt te komen door dat de phone reeds in herstel modus staat ofzo. Ook met behulp van de Wiki kom ik niet verder. Als ik hem probeer uit te zetten, reboot de telefoon en krijg ik vrij direct het Appeltje weer...

Iemand nog ideeen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-09-09, 11:11
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KillerBeeNLD Bekijk bericht
Ok, ik heb dus speciaal een off simlock vrije 3GS gekocht om na 2 jaar 2G(VS) hier van af te zijn, krijg je dit.. ;-)

Ik heb gister geprobeerd om mijn telefoon te updaten met firm 3.1 in iTunes 9. Upgrade heeft uren geduurd, en resulteerde uiteindelijk in een restore scherm (stekker + iTunes logo)

Op het moment dat ik nu op restore druk, gaat iTunes braaf restoren. Hij blijft alleen op het aller aller laatste stukje (progress bar op de iPhone) hangen. Mac blijft maar zeggen: Restoring iPhone firmware, maar er gebeurt (ook na uren) werkelijk niets meer..

Kan nu dus niets meer met m'n telefoon! Heb geprobeerd om hem in DFU te krijgen (veel ervaring mee op de 2G) maar op de een of andere manier wil dat niet.. Het lijkt te komen door dat de phone reeds in herstel modus staat ofzo. Ook met behulp van de Wiki kom ik niet verder. Als ik hem probeer uit te zetten, reboot de telefoon en krijg ik vrij direct het Appeltje weer...

Iemand nog ideeen?
Herstellen in DFU-mode zou toch de oplossing zijn. 10 sec allebei en daarna alleen de homebutton in gedrukt houden totdat iTunes je iPhone herkent.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #3  
Oud 10-09-09, 11:17
KillerBeeNLD KillerBeeNLD is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Standaard

Dat zou je denken ja.. Het probleem is dus, dat ik niet voorbij de 10 seconden kom. Er zijn 2 schermen waar we tussen wisselen: Apple & Itunes met stekker. Ik kan de fone niet volledig uitzetten (rode slider) zodra ik beide knopen indruk, gebeurt er iets van een reboot.. Ik haal net de 8 seconden (beide knoppen ingedrukt) en hop: daar is het appeltje dan weer..

Zo irritand, zeker omdat ik oude iPhones (2G) op een gegeven moment slapend kon jailbreaken, unlocken, unbricken etc.. Maar nu kom ik dus gewoon niet verder :-(

Restoren naar een oude fimware lukt overigens ook niet. iTunes checked op de server of deze build gebruikt mag worden, en keurt hem vervolgens af. Zo frustrerend.

Zijn er nog bepaalde DFU of andere tips? Zou het kunnen dat DFU status niet meer haalbaar is, op het moment dat de telefoon reeds in Restore status is?
  #4  
Oud 10-09-09, 12:28
escobar035's schermafbeelding
escobar035 escobar035 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: sneek
Berichten: 19
Stuur een bericht via MSN naar escobar035
Standaard DFU probleem?

ik denk toch dat je iets fout doet met de dfu mode....

dfu kan altijd, ook vanaf restore mode....

probeer het nog eens een paar keer !!!

en anders restore naar 3.0.1 je krijgt dan een error
dan met iliberty op een windows machine uit restore mode halen.

dat werkt hier altijd....

iliberty+ = google.

klinkt stom voor veel mensen dit, omdat dit voor de iphone 2g was, maar het werkt wel.

als je de 3.0.1 3gs restore hebt gedaan, dan krijg je de error.
aansluiten op xp, iliberty starten, dan zegt iliberty meteen dat hij moet rebooten om uit restore te halen.

dit perfect, alleen draai je de baseband van 3.1 ipv. 3.0.1


Suc6
  #5  
Oud 10-09-09, 14:20
KillerBeeNLD KillerBeeNLD is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Standaard

Ik ga vanavond nog een paar keer die DFU versie proberen..

De downgrade versie bood ook geen uitkomst. Het lijkt erop dat iTunes 9 de firmware "checked". Ik gebruik de alt toets en kies de 3.0 (en 3.01 ook) firmware. iTunes zegt vervolgens: Verifying Firmware on Apple Server (? laatste woord kan ook iets anders zijn) Binnen een paar tellen wordt vervolgens de firmware afgekeurd met een bepaalde "ongeschikt" melding. Heb de firmware intussen op meerdere plaatsen opnieuw gedowload, maar mocht niet baten..

Maar goed, ga vanavond me weer eens op de DFU storten..

Bedankt in ieder geval allemaal.
  #6  
Oud 10-09-09, 14:47
escobar035's schermafbeelding
escobar035 escobar035 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: sneek
Berichten: 19
Stuur een bericht via MSN naar escobar035
Standaard

Probeer een oude versie van itunes... Dfu herkent elke versie van itunes... 8.1.1 ofzo..?

Suc6
  #7  
Oud 10-09-09, 16:15
KillerBeeNLD KillerBeeNLD is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door escobar035 Bekijk bericht
Probeer een oude versie van itunes... Dfu herkent elke versie van itunes... 8.1.1 ofzo..?

Suc6
Net met behulp van ICT hier op mijn werk zowel 8.1.1 als 8.2.2 geprobeerd. 8.1.1 weigerd uberhaupt een firmware upgrade (update iTunes voor dit toestel) en 8.2.2 geeft exact dezelfde (ongeldige firmware) melding als 9.

Ben nu aan het proberen om hem via 8.2.2 en DFU (toch handig van Windows, er wordt in de taakbalk keurig gemeld dat ie in DFU ipv Restore staat) te restoren naar 3.1..
  #8  
Oud 10-09-09, 16:29
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ik denk dat je voor 3.1 toch echt itunes 9 moet hebben hoor.
je had toch ook de nieuwste itunes nodig voor 3.0...
  #9  
Oud 10-09-09, 16:36
KillerBeeNLD KillerBeeNLD is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KillerBeeNLD Bekijk bericht
Ben nu aan het proberen om hem via 8.2.2 en DFU (toch handig van Windows, er wordt in de taakbalk keurig gemeld dat ie in DFU ipv Restore staat) te restoren naar 3.1..
No go.. Zelfde melding!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007
ik denk dat je voor 3.1 toch echt itunes 9 moet hebben hoor.
je had toch ook de nieuwste itunes nodig voor 3.0...
Ga zo thuis nog maar eens proberen met 9.. Kijken wat dat doet. Heb er echter een hard hoofd in :-(
  #10  
Oud 10-09-09, 16:39
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

als dfu mode niet lukt zoals beschreven op het forum, probeer dan eens gewoon de Home button in te houden (als je iphone al uit staat) en dan tegelijkertijd aan te sluiten op je mac/pc. iTunes zal nu je iphone in restore mode moeten aantreffen.
  #11  
Oud 10-09-09, 16:45
KillerBeeNLD KillerBeeNLD is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
als dfu mode niet lukt zoals beschreven op het forum, probeer dan eens gewoon de Home button in te houden (als je iphone al uit staat) en dan tegelijkertijd aan te sluiten op je mac/pc. iTunes zal nu je iphone in restore mode moeten aantreffen.
Hehe.. De iPhone in restore mode krijgen is niet zo'n probleem. Nog sterker: Hij doet niets anders! Hem er weer uit krijgen is een ander verhaal: De herstel procedure begint voorspoedig, loopt helemaal door, wordt vervolgens geverifieerd & gaat daarna weer door met restoren. Is het laatste stukje zit echter de crux: De progress bar heeft nog maar een miniscuul klein stukje te gaan, maar blijft daar dus op hangen. iTunes blijft aangeven: Restoring iPhone firmware. Dit kan zo een hele nacht door gaan (afgelopen nacht bijvoorbeeld) zonder enige verandering..
  #12  
Oud 10-09-09, 17:17
escobar035's schermafbeelding
escobar035 escobar035 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: sneek
Berichten: 19
Stuur een bericht via MSN naar escobar035
Standaard

Naar mijn idee herkent elke versie van itunes een dfu mode...?

Ongeacht de firmware versie...

Of heb ik het fout...?

Herstellen zou toch moeten kunnen naar 3.0.1 met de bijpassende itunes...
  #13  
Oud 10-09-09, 17:20
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door escobar035 Bekijk bericht
Naar mijn idee herkent elke versie van itunes een dfu mode...?

Ongeacht de firmware versie...

Of heb ik het fout...?

Herstellen zou toch moeten kunnen naar 3.0.1 met de bijpassende itunes...
Klopt...
Maar je kan niet met elke iTunes elke Firmware installeren volgens mij hoor.
  #14  
Oud 10-09-09, 19:07
KillerBeeNLD KillerBeeNLD is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Standaard

iTunes herkent ook wel de DFU, maar:

- De 3GS schijnt (staat op verschillende websites) alleen nog maar signed firmware te accepteren. Op het moment dat er een nieuwe firm uitkomt, vervalt de signatuur van de oude firmware. Zodra ik dus de 3.0 aanklik, gaat iTunes dit checken (gewoon zichtbaar, niks op de achtergrond) en keurt vervolgens binnen een seconden of 5 de firmware af.

- Als ik in DFU zeg: restore (zodat iTunes zelf de 3.1 download etc) loopt alles prima, tot op het allerlaatste moment. Daar blijft de hele boel "hangen" iTunes zelf crashed niet of iets, maar hij blijft gewoon eindeloos "restoren" ...
  #15  
Oud 10-09-09, 19:43
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KillerBeeNLD Bekijk bericht
iTunes herkent ook wel de DFU, maar:

- De 3GS schijnt (staat op verschillende websites) alleen nog maar signed firmware te accepteren. Op het moment dat er een nieuwe firm uitkomt, vervalt de signatuur van de oude firmware. Zodra ik dus de 3.0 aanklik, gaat iTunes dit checken (gewoon zichtbaar, niks op de achtergrond) en keurt vervolgens binnen een seconden of 5 de firmware af.

- Als ik in DFU zeg: restore (zodat iTunes zelf de 3.1 download etc) loopt alles prima, tot op het allerlaatste moment. Daar blijft de hele boel "hangen" iTunes zelf crashed niet of iets, maar hij blijft gewoon eindeloos "restoren" ...

- werk je onder 10.6 of nog 10.5.8 ?
- heb je een andere usb poort op de mac geprobeerd ?
- heb je een ander kabeltje geprobeerd ?
- kijk eens of je iets kunt vinden in een log file ?
- bezoek eens het apple discussions forum.

Apple - Support - Discussions - iPhone 3GS

je toestel is legaal dus zal je vraag daar ook beantwoord worden als er een antwoord cq oplossing is

n.b. ik heb gisteren met succ6 een italiaanse 3GS van 3.0.1 naar 3.1 geupdate via itunes 8.2.1.

mijn belgische 3G gaf via dezelfde procedure een foutmelding na de 3.1 update. ik moest restoren en toen was het opgelost.

wel vervelend dat zelfs de simlock vrije toestellen bij sommige mensen zoveel problemen veroorzaken
  #16  
Oud 10-09-09, 19:54
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Probeer dan eens een oudere firmware zonder internet verbinding
  #17  
Oud 11-09-09, 10:34
KillerBeeNLD KillerBeeNLD is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman Bekijk bericht
- werk je onder 10.6 of nog 10.5.8 ?
- heb je een andere usb poort op de mac geprobeerd ?
- heb je een ander kabeltje geprobeerd ?
- kijk eens of je iets kunt vinden in een log file ?
- bezoek eens het apple discussions forum.
- Ik werk onder 10.6. Heb echter dezelfde procedure ook herhaald op 2 Windows XP Machines en een OSX 10.5.8 machine. Heb tevens iTunes 9, 8.2.2 en 8.1.1 geprobeerd. Geen verschil

-Heb beide USB poorten (MBP geprobeerd)
-Heb 3 verschillende kabels geprobeerd (3GS, 2G & iPod)
-Waar kan ik precies het log bestand vinden?
-Er is al een heel topic over op het Apple forum.. Echter nog geen antwoord (bedankt voor de tip overigens!)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fasty Bekijk bericht
Probeer dan eens een oudere firmware zonder internet verbinding
Sinds firmware 3.1 kunnen 3GS toestellen niet meer hersteld worden zonder internet verbinding. Ik denk om jailbreaken of iets te verkomen. Qua timing is dit (voor mij ) bijzonder irritand natuurlijk.

Overigens: Wat zouden jullie doen? Weg brengen naar een reparatie dienst? (Teletools in Amsterdam is goed, maar alles gaat uiteraard geld kosten) Of nog even wachten om te zien wat Apple danwel Dev Team (misschien toch downgraden?) gaat doen?
  #18  
Oud 11-09-09, 12:20
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KillerBeeNLD Bekijk bericht

Overigens: Wat zouden jullie doen? Weg brengen naar een reparatie dienst? (Teletools in Amsterdam is goed, maar alles gaat uiteraard geld kosten) Of nog even wachten om te zien wat Apple danwel Dev Team (misschien toch downgraden?) gaat doen?

mac users geven nooit op

probeer eens een nieuwe account aan te maken op je computer ! Update and restore alert messages on iPhone and iPod touch (onder aan) zou dan in eerste instantie met itune 8.2.1 aan de gang gaan.

tenslotte zou ik rustig de reacties op apple discussions thread(s) afwachten. daar haal ik toch de meeste info vandaan in geval van problemen met de mac.

Laatst gewijzigd door mhoutman; 11-09-09 om 12:24.
  #19  
Oud 11-09-09, 15:25
Rawish Rawish is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 46
Standaard

Kan je er trouwens nog wel in met een tool als diskaid oid? (werkt geloof ik wel alleen hij gejailbreakt was maar dat weet ik niet zeker)
dan zou je namelijk misschien op de een of andere manier de FW verificatiefiles kunnen aanpassen ofzo.

Heb helaas geen 3GS dus weet niet precies hoe de verificatie werkt e.d. maar diskaid heeft mn 3G vaak genoeg geredt.
  #20  
Oud 16-09-09, 16:10
LAlexx LAlexx is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb precies hetzelfde probleem... ALLES, echt ALLES geprobeerd, maar bleef het stekkertje met itunes logo houden.
Ten einde raad gebeld met T-Mobile, die heeft mijn verhaal aangehoord, naar de Apple-service afdeling gebeld... Antwoord: iPhone 3GS is waarschijnlijk gecrashed tijdens de upgrade.
Mijn iPhone is gistermorgen opgehaald ProAssist en ligt nu ter reparatie.
Ik ben benieuwd.

Maar ik geef alle anderen die ook deze foutmelding krijgen weinig hoop dat het op een andere manier gaat lukken dan laten ophalen en repareren/vervangen...
Helaas...
Greetz
LAlexx
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone blijft oneindig lang restoren Blazar iPhone algemeen 3 30-03-10 17:15
Apple logo blijft hangen restoren helpt niet eriphone iPhone algemeen 1 18-01-10 17:42
Beschikbaarheid 3GS in Italië Josot Koopinformatie Rest Europa 42 03-11-09 20:15
Prijzen iPhone 3GS Italië iScorpio Archief 29 17-06-09 17:42
iphone kan niet restoren, cirkeltje blijft draaien vanrumst Unlock [archief] 4 07-05-08 17:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:15.