//

Coverflow iPhone laat niet alleen albums zien

Coverflow iPhone laat niet alleen albums zien discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een vreemd probleem met coverflow op mijn iPhone (3GS). Ik heb al veel op internet rondgekeken en ook op dit forum, maar nergens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-09-09, 18:54
Chuckvdc Chuckvdc is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard Coverflow iPhone laat niet alleen albums zien

Ik heb een vreemd probleem met coverflow op mijn iPhone (3GS). Ik heb al veel op internet rondgekeken en ook op dit forum, maar nergens kon ik een oplossing vinden voor mijn probleem.

Coverflow op mijn iPhone doet heel erg vreemd. Het is erg moeilijk om uit te leggen, dus ik ga het proberen zo helder mogelijk te doen. Alle albums die ik op mijn iPhone heb staan, worden ook weergegeven in mijn coverflow. Het probleem is dat na elk album in coverflow, het direct daaropvolgende nummer ook in coverflow wordt weergegeven als apart "album", ondanks dat dit helemaal geen album is. Het gevolg daarvan is dat coverflow er heel lelijk komt uit te zien. Je ziet telkens een album met coverart, en daarna een los nummer zonder coverart enz.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen uitleggen. Zijn er meer mensen bekend met dit probleem, en weet er hier iemand een oplossing voor?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-09-09, 11:02
Bert Z Bert Z is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 28
Standaard

Laat hij het op je pc wél normaal zien?
  #3  
Oud 22-09-09, 13:54
Chuckvdc Chuckvdc is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Ja op mijn mac doet die het wel gewoon goed als ik coverflow op albums sorteer. Als alle albums geweest zijn komen daarna alle artiesten, maar dat hoort volgens mij toch gewoon zo?
  #4  
Oud 22-09-09, 22:42
Bert Z Bert Z is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 28
Standaard

Uuuh nee, je hoort gewoon per album 1 hoesje te zien en verder niets. Als je op je iPhone op een album tikt, draait deze om en laat alle nummers zien. Je dient dan natuurlijk wel te sorteren op album.
  #5  
Oud 22-09-09, 22:53
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

als je andere namen hebt ingesteld. bijv als je veel muziek download kan een album van nightwish zo heten: Nightwish, nightwish, nightwish downloaded from blablabla.
De iphone denkt dan dat je verschillende albums hebt. De computer is meestal echter wat slimmer.

Ik had ook last van deze problemen, tot dat ik mn hele muziek collectie heb aangepast zodat de "rare" namen weg waren gehaald.
  #6  
Oud 22-09-09, 22:57
Chuckvdc Chuckvdc is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Ja dat probleem heb ik vroeger ook gehad, maar dat heb ik nu niet meer. Ik zie wel 1 album per hoesje, maar daarnaast heb ik ook losse nummers. Die losse nummers ziet de coverflow in mijn iphone soms ook als album, terwijl zo'n nummer helemaal geen album is. Op mijn computer heb ik dit probleem niet..
  #7  
Oud 22-09-09, 23:22
Bert Z Bert Z is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 28
Standaard

Om wat voor albums gaat dit, verzamelalbums? Of om albums waarbij de hoofdartiest bij sommige nummers ondersteund wordt door een andere artiest? In dat geval dien je bij het eerste geval bij "Album-artiest" voor alle nummers "Diverse Artiesten" in te vullen, in het tweede geval dien je bij "Album-artiest" de naam van de "Hoofd-artiest" in te vullen.
Een voorbeeld van een cd van Mick Jagger: hij is de "hoofdartiest", als ik hem niet in zou vullen als "Album-artiest" bij alle nummers zou het nummer "Dancing in the street" niet op dit album belanden omdat hij dit samen zingt met David Bowie.
En uiteraard cd x van 1 en track x van xx invullen!

Laatst gewijzigd door Bert Z; 22-09-09 om 23:32.
  #8  
Oud 22-09-09, 23:27
Chuckvdc Chuckvdc is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Uuhm,, die losse nummers worden als normale albums weergegeven in coverflow, niet als verzamelalbums,, in elk "album" staat 1 los nummer. In iTunes wordt het niet als album gezien, alleen de iphone denkt dat het albums zijn, terwijl dat helemaal niet zo is..
  #9  
Oud 22-09-09, 23:35
Bert Z Bert Z is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 28
Standaard

Lees mijn vorige bericht nog even, ik heb dit aangepast ná jouw post...
  #10  
Oud 22-09-09, 23:44
Chuckvdc Chuckvdc is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Ja ik begrijp wat je bedoelt , maar dat is het probleem niet. Het is niet zo dat ik een album heb dat als meerdere albums wordt weergegeven.

Ik heb bijvoorbeeld van de Bee Gees maar 1 nummer, namelijk 'Surfin' U.S.A.'. Voor de rest heb ik van de Bee Gees helemaal geen nummers. Nu komt in de coverflow op mijn iphone een album te staan met alleen dit nummer er in, terwijl ik in itunes niet heb gezegd dat dit een album is, dit heb ik gewoon leeg gelaten. Dit probleem van dat coverflow albums ziet die er helemaal niet zijn komt voor na elk normaal album in mijn coverflow.
  #11  
Oud 23-09-09, 12:14
Bert Z Bert Z is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 28
Standaard

Ja maar zo hoort dit toch ook? Coverflow laat alle albums zien. Élk nummer hoort bij een album, dus als je ook maar 1 nummer hebt wordt dit altijd als album gezien, ook al laat je dat leeg. Hoe wil je anders nummers selecteren via coverflow?
Misschien doe je er goed aan al die losse nummers te groeperen tot 1 album? Zelf een naam verzinnen en een hoesje er bij plakken, anders wordt je coverflow wel héél erg lang.
  #12  
Oud 23-09-09, 17:54
Chuckvdc Chuckvdc is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Ow ik wist niet dat losse nummers ook in coverflow op de iphone thuis hoorde! Op mijn iPod Classic waren namelijk altijd alleen maar de albums te zien. Dan is het probleem opgelost.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Fotolijst laat niet alle foto's zien iMakkie iPad algemeen 2 17-03-11 00:47
iPhone laat mijn verbruik niet zien. Pl0xs iPhone algemeen 0 12-10-10 14:22
SBSettings laat toggles niet zien ViktorR Jailbreak apps en thema's 0 18-06-10 20:58
Muziek: Coverflow albums weg ? pxltje Muziek, foto & video 0 02-03-08 19:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:43.