//

Iphone met vreemde firmware

Iphone met vreemde firmware discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal Ik heb een iphone ontvangen van een relatie, deze is afkomstig uit Dubai. Het zou een 3GS betreffen, de 32 gb variant. Het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-10-09, 21:16
Markless Markless is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard Iphone met vreemde firmware

Hallo allemaal

Ik heb een iphone ontvangen van een relatie, deze is afkomstig uit Dubai.
Het zou een 3GS betreffen, de 32 gb variant. Het doosje geeft dat ook aan, ik zou ook zeggen dat de iphone `echt ` lijkt, alleen zit er een vreemde firmware op. De iphone heeft de originele logo`s van Apple, het steeltje staat ook de goeie kant op en de simkaart moet er van bovenaf in en niet onder een of ander klepje. Modelnummer is trouwens A1241, met wat googlen krijg ik meer resultaten op een 3G met dit nummer dan een 3GS

Itunes ziet hem niet, ik heb een firmware waarvan ik nergens kan zien wat het is. In plaats van Safari heb ik een Firefoxlogo maar wanneer ik hier op klik wordt Opera gestart ( echt waar ) en een aantal andere knoppen zijn iets anders. De knop wat op mijn Ipod Touch APPS is, is in deze iphone SERVICES, echter kan ik hier niet naar de apps store

Het lijkt mij sowieso geen orginele software, maar hoe kom ik erachter of de telefoon zelf wel `echt` is en hoe ik dit kan herstellen, want dit is natuurlijk niets. Mijn instellingenscherm is velen malen beperkter dan zoals het hoort en Wi-Fi / gps kan ik nergens vinden in de software.

Hopelijk kunnen jullie me helpen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-10-09, 21:27
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Volgens mij is het geen echte iPhone. Helaas voor jou..
  #3  
Oud 07-10-09, 21:30
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Ook ik doe vermoeden dat het geen echte iPhone is. Wellicht dat je het kan natrekken op het serienummer of is dit ook zo 'mooi nagemaakt'?
  #4  
Oud 07-10-09, 21:36
Markless Markless is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard

Hoe kan ik dit natrekken dan? Ik was er al bang voor, maar van de buitenkant lijkt hij zo verrekte echt, vandaar mijn twijfels. De meeste klonen verschillen toch nog wel wat
  #5  
Oud 07-10-09, 21:48
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Als iTunes hem niet herkend zegt het eigenlijk al genoeg, maar aan het serienummer etc kun je het beter natrekken (serienummers hebben een bepaald formaat namelijk). Mocht iTunes hem wel herkennen als iPhone, probeer dan toch eens een restore.
  #6  
Oud 07-10-09, 21:49
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Je weet zelf vast wel dat dit geen echte iPhone is.
Via het verkoop forum op de iPhoneclub of de T-mobile winkel zou ik een 'echte' halen.
Geen gezeur en je hebt er een fijn toestel aan die echt belt en synct in Itunes..
Zet je deze Arabische voor een leuk bedrag op Marktplaats..zijn vast liefhebbers voor.
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #7  
Oud 08-10-09, 11:57
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Ben wel een beetje te nieuwschierig sorry hoor maar misschien kun je ons een foto laten zien ook al weten we bijna zeker dat het geen echt iphone is (wat natuurlijk voor jou ontzettend jammer is).wil wel eigenlijk weten hoe deze cloon er uitziet.
Misschien kun je nog je geld terug krijgen van je realtie?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Vreemde bug met albumillustraties merman iTunes 2 06-06-11 20:41
Memtool komt met een vreemde melding Lucien1966 iPhone algemeen 8 10-01-10 17:20
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:14.