//

OS 3.1.2 Nog steeds Coma mode?

OS 3.1.2 Nog steeds Coma mode? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Volgens mij is dit niet hetzelfde als de coma-mode, want ik hoef het ding niet te rebooten... Jij wel?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 27-10-09, 16:22
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Volgens mij is dit niet hetzelfde als de coma-mode, want ik hoef het ding niet te rebooten... Jij wel?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 27-10-09, 16:24
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Nee, even aan/uit knop indrukken en dan weer om het scherm te activeren. Daarna reageert het scherm weer.

Volg anders dit draadje even : https://forum.iculture.nl/f28/i...coma-mode.html
  #63  
Oud 27-10-09, 16:53
Hellbinder Hellbinder is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 5
Standaard

Geupgrade naar 3.1.2 en sindsdien wordt de Wi-Fi-receiver niet meer herkend: "geen Wi-Fi". Mooi k*t is dat .
  #64  
Oud 27-10-09, 17:01
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Arrow

Discussies samengevoegd.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #65  
Oud 30-10-09, 23:28
prins063 prins063 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

heb bovenstaand probleem ook, ga driesk zijn advies opvolgen (Wi-Fi uit), ben benieuwd. Had deze problemen, en nu met de 3.1.2 versie eigenlijk nog steeds.

Ben erg, erg benieuwd naar de oplossing.
  #66  
Oud 31-10-09, 00:31
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Wi-Fi uit heeft bij mij helaas niets geholpen
  #67  
Oud 31-10-09, 11:37
prins063 prins063 is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

Wi-Fi uit in eerste instantie bij mij ook niet. Heb daarna de iphone uit en aan gezet (met Wi-Fi uit), en dat lijkt na een tussenstand van 1 uur even goed te gaan.

maar het blijft niks natuurlijk.
  #68  
Oud 02-11-09, 21:18
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik had toch herhaaldelijk dat m'n toestel niet meer reageerde op schermaanrakingen, behalve dan wanneer ik even uit/aan deed. Bedacht mezelf dat ik beter de iPhone als nieuwe iPhone kon inrichten en dus niet met een oude reservekopie aan de slag moest om het probleem op te lossen.

Vandaag dus de iPhone als nieuw ingericht, JB uitgevoerd en enkele programma's en games erop gezet.

Nog steeds komt het voor dat ie nergens meer op reageert. Ik moet dan even op uit en dan weer op aan drukken, slide to unlock en dan kan ik weer verder.

Ik hoop dat dit met een evt. nieuwe firmware toch nog opgelost wordt. M'n "oude" 3G was wat dat aangaat een stuk stabieler........
  #69  
Oud 02-11-09, 21:20
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Het is echt ruk van apple.
Ik heb geen zin om met m'n telefoon terug te gaan naar T-mobile.
Lijkt me dat je er dan weinig mee opschiet en het ding een paar weken kwijt bent.
Is er al iemand met deze klachten terug naar T-mobile gegaan en wat doen ze ermee? Blijven wachten op de nieuwe firmware is misschien toch het beste?
  #70  
Oud 03-11-09, 10:38
stvh stvh is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Prov. Antwerpen
Berichten: 67
Standaard

JvdS,

Zo te zien heb jij ook een iPhone van de 1° generatie, maar zit je nog op firmware 1.1.4.
Ik heb ook een iPhone van de 1° generatie uit de US (8Gb) heb een update gedaan van FW 3.0 naar 3.1.2.
De custom firmware op het forum deden het niet, kreeg foutmeldingen, een mogelijk probleem zou kunnen zijn niet goed in DFU mode enz. doch na herhaalde pogingen lukte het niet.
Uiteindelijk gekozen om de officiële FW update 3.1.2 van Apple erop te plaatsen. Je moet hem dan normaal activeren via iTunes met de AT&T sim kaart doch heb dan PwnageTool 3.1.4 gebruikt. Cydia alleen geïnstalleerd en Icy niet. Met PwnageTool een custom firmware aangemaakt.
Vervolgens terug met iTunes verbonden om een herstel te doen met de zonet gemaakte custom firmware (alt + herstel voor Mac).
Heb dan gekozen voor een nieuwe iPhone dus geen backup.

Hij doet het nu prima. Heb geen last meer van een batterij die snel leeg gaat of coma mode of een slider die niet reageert bij inkomende Tel.
Programma's reageren ook sneller.
Wi-Fi staat altijd aan;
dataroaming uit;
mobiel datanetwerk (is APN - internet.proximus.be) is wel ingevuld;
Push is uit, dus handmatig.

Ik gebruik SBSettings van Cydia. Edge, location en Wi-Fi staan altijd aan, SSH en Bluetooth uit.
__________________
Al meer dan 20 jaar Mac gebruiker en nog steeds tevreden.
  #71  
Oud 03-11-09, 10:54
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Sorry, ik heb m'n profiel nog niet geupdate.
Ik heb inmiddels een 16 gb 3gs. Met m'n oude 1g iPhone had ik deze problemen nooit
  #72  
Oud 10-11-09, 21:35
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Ik had toch herhaaldelijk dat m'n toestel niet meer reageerde op schermaanrakingen, behalve dan wanneer ik even uit/aan deed. Bedacht mezelf dat ik beter de iPhone als nieuwe iPhone kon inrichten en dus niet met een oude reservekopie aan de slag moest om het probleem op te lossen.

Vandaag dus de iPhone als nieuw ingericht, JB uitgevoerd en enkele programma's en games erop gezet.

Nog steeds komt het voor dat ie nergens meer op reageert. Ik moet dan even op uit en dan weer op aan drukken, slide to unlock en dan kan ik weer verder.

Ik hoop dat dit met een evt. nieuwe firmware toch nog opgelost wordt. M'n "oude" 3G was wat dat aangaat een stuk stabieler........
Hebben net als mvveelen en ik meer mensen last van bovenstaand probleem?
Als ik op internet zoek op coma mode, dan komen er andere verschijnselen naar voren. Ik wil namelijk zeker weten dat het niet aan het scherm ligt. Als het de software is, dan kan ik wellicht nog op een software update wachten. Anders moet ik alles eraf gooien (is gejailbreakt namelijk) en m'n iPhone voor paar weken naar een t-mobile shop brengen (lees: geen zin in).
  #73  
Oud 11-11-09, 12:20
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik zat er net aan te denken dat ik er inmiddels wel horendol van wordt. Soms gaat het een tijdje goed en soms, zoals gisteren, ben je een Ping! berichtje aan het typen en dan kun je voor 1 berichtje 4 keer je scherm uit en weer aan doen. Frustratie alom dus.

Ik kan me niet voorstellen dat het aan het scherm ligt en ben eerder geneigd om te denken dat het misschien toch raadzaam is om eens (weer) een volledige restore te doen naar een blanco iPhone en eens te gaan testen of het zo wel goed blijft gaan. Als dat het geval is : jailbreaken en dan weer testen. Gaat dat goed, dan 1 voor 1 de apps en games er weer op gooien om te kijken wanneer het misgaat.

Als het meteen al misgaat vóór het jailbreaken, denk ik toch dat het met de firmware te maken moet hebben....denk ik.....nog eens : denk ik.....

Morgen denk ik maar es tijd voor vrijmaken.
  #74  
Oud 11-11-09, 12:22
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Ik zat er net aan te denken dat ik er inmiddels wel horendol van wordt. Soms gaat het een tijdje goed en soms, zoals gisteren, ben je een Ping! berichtje aan het typen en dan kun je voor 1 berichtje 4 keer je scherm uit en weer aan doen. Frustratie alom dus.

Ik kan me niet voorstellen dat het aan het scherm ligt en ben eerder geneigd om te denken dat het misschien toch raadzaam is om eens (weer) een volledige restore te doen naar een blanco iPhone en eens te gaan testen of het zo wel goed blijft gaan. Als dat het geval is : jailbreaken en dan weer testen. Gaat dat goed, dan 1 voor 1 de apps en games er weer op gooien om te kijken wanneer het misgaat.

Als het meteen al misgaat vóór het jailbreaken, denk ik toch dat het met de firmware te maken moet hebben....denk ik.....nog eens : denk ik.....

Morgen denk ik maar es tijd voor vrijmaken.
Ik ga morgen hetzelfde doen! Heb gisterenavond geprobeerd om 3.0 erop te zetten, maar dat mag natuurlijk weer niet.
Hoe ga jij een volledige restore doen? Gewoon met 3.1.2 via iTunes?
  #75  
Oud 11-11-09, 12:25
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik heb 3.1.2 erop staan en ik ga 'm gewoon helemaal leeggooien door onder Instellingen -> Algemeen -> Stel Opnieuw In -> voor Wis alle inhoud en instellingen te kiezen. Zou geen andere manier weten die rigoreus genoeg is ?

Ik heb dat al eerder gedaan en handmatig alles er opnieuw op gezet. Had eerst een reservekopie van m'n vorige 3G erop gezet maar dacht dat het probleem misschien daardoor werd veroorzaakt. Ook het handmatig alles terugzetten heeft niet geholpen.

Het zou beter zijn als ik bijvoorbeeld fw 3.1 erop zou kunnen zetten om te kijken of die misschien wél goed zou werken icm. mijn toestel, ik weet alleen niet of dat kan. Het toestel is origineel simlockvrij mocht dat er nog toe doen....
  #76  
Oud 11-11-09, 12:49
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Ik heb 3.1.2 erop staan en ik ga 'm gewoon helemaal leeggooien door onder Instellingen -> Algemeen -> Stel Opnieuw In -> voor Wis alle inhoud en instellingen te kiezen. Zou geen andere manier weten die rigoreus genoeg is ?
Gewoon shift/alt restore en een schone IPSW pakken en vervolgens geen backup terugplaatsen?
  #77  
Oud 11-11-09, 12:54
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Gewoon shift/alt restore en een schone IPSW pakken en vervolgens geen backup terugplaatsen?
Wat is daar anders aan dan simpelweg de iPhone als nieuwe iPhone in te richten met de bestaande fw ? Of is het dan zo dat de huidige fw wordt overschreven door dezelfde fw, zodat er wellicht een omgevallen bitje rechtgezet wordt ?

Kon het niet uitstaan en ben alvast begonnen. Terug naar 3.1 lukt niet omdat ie dan een melding geeft dat dit niet kan/mag....dus een andere ipsw gedownload en die nu aan het terugzetten.

Vraagje : kan ik niet een custom firmware proberen waar al een jailbreak op staat enzo ? Ook al is het toestel origineel simlockvrij ? Of is dat niet aan te raden (waarom niet ?) ?


update : met die andere fw die ik elders had gedownload kon ik het toestel niet activeren. Nu net de oude fw 3.1.2 teruggezet en zelfde melding. nog geen paniek, maar vind het niet leuk ....
update 2 : krijg nu deze melding in iTunes en kan 'm niet activeren:

update 3 : zojuist de telefoon geactiveerd. Toch nog maar es de hele riedel doorlopen en nu doet ie het wel....

update 4 : so far so good. Wat aan het stoeien geweest met het toestel zonder jailbreak en nog geen "hanger" gehad. Ga er nog even mee door, want ik test het liever wat uitgebreider. @ JvdS : probeer het ook even op die manier want misschien kunnen anderen dan daar hun voordeel mee doen als ze hetzelfde probleem ervaren. Ik wil proberen uit te vogelen of het door een bepaald programma komt (wat ik nu begin te vermoeden) of toch door iets anders.

update 5 : tsja, toch 2 keer gehad in relatief korte tijd dat ie even niet meer reageerde. Kan haast niet anders dan dat dit toch een firmwareprobleem is. Ik ga 'm weer jailbreaken en restoren....grrrrrrrr !!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png itunes.PNG‎ (9,1 KB, 7x gelezen)

Laatst gewijzigd door mvveelen; 11-11-09 om 16:05.
  #78  
Oud 12-11-09, 09:05
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Ik heb het eerst geprobeerd via de herstel mogelijkheid van de iPhone zelf. Na 3 uur het Apple logo weergegeven te hebben was de batterij leeg. Daarom heb ik gisterenavond via de herstelmodus met iTunes geprobeerd. Dat werkte gelukkig, maar de problemen zijn er nog steeds.

Ik ben het nu zat, ga ermee terug naar T-mobile. Iemand anders ooit al eens zijn/haar toestel teruggebracht? Vermoed trouwens dat het wordt veroorzaakt door contact synchronisatie. M: heb jij dit ook aan staan? Exchange oid?
  #79  
Oud 12-11-09, 11:07
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Exhange heb ik aan staan. Icm. Gmail, zowel mail, kalender als contactpersonen. Ik had dit probleem echter al eerder als ik het me goed herinner.
Bovendien heb ik gisteren getest met een blanco iPhone zonder ook maar iets ingesteld van mail of programma's : zelfde problemen.
  #80  
Oud 12-11-09, 11:14
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Dan ligt het helaas aan de firmware.
Blijf het dan wel vreemd vinden dat niet meer mensen hier last van hebben...?
Ga straks in de pauze even langs de T-mobile shop in Den Bosch, kijken wat zij ervan zeggen.
Reageren

Labels
touchscreen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Coma mode op 3.1.3 Jailbraiked karel1985 Jailbreak 3 03-04-10 18:04
iPhone: Nog steeds Jailbreak Azalkmaar Jailbreak 2 16-02-10 20:25
HELP!!! Iphone steeds in recovery mode lucnijhuis92 iPhone algemeen 8 13-10-09 18:15
nog steeds problemen vincent Archief 0 19-10-07 22:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:23.