//

OS 3.1.2 Nog steeds Coma mode?

OS 3.1.2 Nog steeds Coma mode? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik dacht eerder gelezen te hebben dat er mensen waren die geen problemen met 3.1 hadden en met 3.1.2 weer wel. En ook andersom. Kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 12-11-09, 12:16
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik dacht eerder gelezen te hebben dat er mensen waren die geen problemen met 3.1 hadden en met 3.1.2 weer wel. En ook andersom. Kan het zo niet vinden waar ik dat heb gelezen, maar was wel frappant.
Helaas kun je niet meer terug naar 3.1 om te testen en moeten we afwachten of er een nieuwe firmware komt. Ik heb daar namelijk nog niets over gelezen......
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 15-11-09, 11:50
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Ik ga m'n iPhone komende week inleveren bij T-mobile, ben het spuugzat dat het ding niet goed werkt. Ben erg benieuwd wat ze ermee gaan doen. Repareren duurt 2 a 3 weken hebben ze me verteld.
  #83  
Oud 15-11-09, 13:49
puttemanp puttemanp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 30
Standaard

Zelfde 'coma' probleem hier...
Slide to unlock hangt gewoon, of gaat door maar dan krijg ik een halve springboard.
Applicaties stoppen er gewoon mee....
kortom, bagger.
't gaat hier over een nieuwe Iphone 3GS (2 dagen oud) met FW 3.1.2. Onmiddellijk gejailbreaked, dus dacht ik dat het daaraan lag. Effe hersteld naar fabrieksinstellingen, maar nog steeds zelfde probleem.
Wi-Fi en 3G staan aan. Net nog maar eens hersteld en Wi-Fi afgezet. Zien of het zo stabiel blijft.

Greetz

P.
  #84  
Oud 15-11-09, 13:53
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Ben bang dat je hetzelfde probleem hebt P. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het een software fout is, want dan zouden toch veel meer mensen klagen? Ik denk eerder dat het een productiefout is bij de 3GS.
  #85  
Oud 15-11-09, 14:07
puttemanp puttemanp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 30
Standaard

Gezien dit een Iphone forum is, kan je verwachten dat er hier veel 'klachten' zijn. De doorsnee gebruiker die dit forum nog niet ontdekt heeft komt hier natuurlijk niet klagen en reboot gewoon z'n Iphone, of maakt aanspraak op de garantie.
Ik denk toch aan een softwarefout, niet aan een productieprobleem, omdat blijkbaar Îphones uit verschillende productieweken hetzelfde probleem hebben. Een productiefout op één of twee batches kan ik begrijpen, maar het gaat hier over Iphones uit de allereerste productieweek, tot Iphones van de meest recente productieweken (in mijn geval week 41).
My guess: driver probleem voor de Wi-Fi chip, of de Wi-Fi chip die 'in de war' geraakt als er veel Wi-Fi netwerken binnen bereik zijn en de processor overbelast.

Tot nu toe wérkt het zonder Wi-Fi. Wat me opviel, was toen ik gisteren bij m'n broer was waar maar één Wi-Fi netwerk binnen bereik is, bleef de iphone netjes werken. Ik kom thuis, waar er een 10tal zijn: Iphone flipt...

Hebben anderen dezelfde ervaring?

Greetz

P.
  #86  
Oud 15-11-09, 14:19
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Nee, zit momenteel in de trein met Wi-Fi uit en het probleem blijft zich voordoen. Dus ligt helaas niet (alleen) aan Wi-Fi...
  #87  
Oud 15-11-09, 16:42
puttemanp puttemanp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 30
Standaard

En toch zie ik een verband met Wi-Fi.
Wi-Fi 3 uur uitgezet, geen enkel probleem.
Wi-Fi terug aangezet, 10 minuten later.... je raadt het al!

Greetz

P.
  #88  
Oud 15-11-09, 20:42
puttemanp puttemanp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 30
Standaard

Misschien nog een spoor:
'k heb m'n iphone nog maar eens hersteld naar fabrieksinstellingen, maar deze keer in't engels laten staan. Nog GEEN coma mode gehad, ook niet met Wi-Fi aan.

Greetz.

P.
  #89  
Oud 15-11-09, 20:59
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Doe je na het herstellen ook de backup niet terug? na het herstellen probeer dan is die backup er NIET op terug zetten.
  #90  
Oud 15-11-09, 21:07
puttemanp puttemanp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 30
Standaard

Geen backup terug gezet
hersteld, in't engels laten staan, configged als nieuwe foon en voorlopig doet hij't goed (hout vasthouden).
Intussen gejailbreaked, en nu één voor één m'n jailbreak apps terug aan't zetten.

Wait and see...

Greetz,

P.
  #91  
Oud 16-11-09, 09:53
puttemanp puttemanp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 30
Standaard

We zijn intussen 12h verder, en GEEN coma mode meer gehad (in vergelijking met toen ik 'm net uit de doos haalde en onmiddellijk op coma mode onthaald werd).
Clean herstel gedaan, GEEN backup terug gezet, gejailbreaked, enz...
Enige verschil met wat ik ervoor deed: in het ENGELS laten staan ipv. taal aan te passen naar Nederlands.
Hij pikt nu netjes de juiste Wi-Fi verbinding eruit, schakelt van EDGE naar 3G, geen springboard probs meer, enz...

Greetz,

P.
  #92  
Oud 16-11-09, 11:36
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puttemanp Bekijk bericht
We zijn intussen 12h verder, en GEEN coma mode meer gehad (in vergelijking met toen ik 'm net uit de doos haalde en onmiddellijk op coma mode onthaald werd).
Clean herstel gedaan, GEEN backup terug gezet, gejailbreaked, enz...
Enige verschil met wat ik ervoor deed: in het ENGELS laten staan ipv. taal aan te passen naar Nederlands.
Hij pikt nu netjes de juiste Wi-Fi verbinding eruit, schakelt van EDGE naar 3G, geen springboard probs meer, enz...

Greetz,

P.
Kun je ons ajb op de hoogte houden? Zou misschien een oplossing kunnen zijn...!
  #93  
Oud 16-11-09, 11:54
puttemanp puttemanp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 30
Standaard

Voorlopig blijft hij het goed doen!
Ik heb de stabiliteit teruggevonden van m'n 2 jaar oude eerste generatie Iphone na 2 dagen vloeken (en spijt hebben van m'n aankoop van 675 Euri).
Wat me opvalt: op de franstalige fora vind ik geen klachten over hangende springboard enz...sinds de update naar 3.1.2 Dus is er misschien met de NL template iets danig verkeerd...
In ieder geval, ik hou jullie op de hoogte, maar ik kan nu al zeggen dat ik m'n iphone grondig aan het mishandelen ben (unlocken, locken, sliden, pinchen, apps openen en sluiten, enz... en dat ik sinds m'n laatste herstel géén probs meer gehad heb). Effe dacht ik dat ik een prob had, maar was gewoon een SMS die bovenop Cydget tevoorschijn kwam op m'n lockscreen.

Ik zou zeggen, zet 'm in't Engels, en zie of het betert. Hoe meer ervaringen hoe beter.

Greetz,

P.
  #94  
Oud 17-11-09, 13:16
puttemanp puttemanp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 30
Standaard

Effe een update:

Ruim 24h verder en géén enkel probleem meer gehad!
M'n vinger neigt naar de 'instellingen' knop om 'm terug in't Nederlands te zetten om te checken of dat nu écht de oorzaak is. M'n verstand zegt: blijf er met je tengels af, het werkt!

Iemand anders die 'm intussen in het engels gezet heeft?

Greetz,

Patrick
  #95  
Oud 17-11-09, 13:26
stvh stvh is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Prov. Antwerpen
Berichten: 67
Standaard

Puttemanp,
Op mijn US 8GB heb ik geen problemen in het Nederlands.
Heb wel geen custom FW gebruikt van dit forum, maar heb eerst de originele van Apple erop gezet en nadien met Pwnage zelf een custom gemaakt en erop gezet.
__________________
Al meer dan 20 jaar Mac gebruiker en nog steeds tevreden.
  #96  
Oud 18-11-09, 10:05
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Ik heb een full restore gedaan en taal ook op Engels gezet. Heb nu minder vaak last van het probleem, maar het is nog niet helemaal verholpen.
  #97  
Oud 18-11-09, 10:08
puttemanp puttemanp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 30
Standaard

Het enige probleem dat ik nu nog heb, maar dat heeft niks met de Iphone zelf te maken, is dat Mobilesubstrate soms in 'safe mode' gaat.
Geen 'coma's' meer gehad.
Ik hou'm in't Engels.
  #98  
Oud 21-11-09, 00:47
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Afgelopen dagen in Belgie geweest en toch maar es een Mobistar winkel binnengelopen. had de bon niet mee, maar ik dacht gewoon es te informeren naar dit probleem en of het ook een bekend probleem was. Volgens de nerveuze verkoper had hij zoiets nog niet eerder gezien/gehoord en moest ik maar es de bon erbij halen en het toestel op laten sturen. En dat nadat ik had verteld dat ik de bon niet mee had en uit het noorden van Nederland kwam. Anyway, niet om nu de verkoper af te vallen, maar om aan te geven dat het gewoon een vaag probleem is welke bij relatief weinig iPhone gebruikers (nog) voorkomt.

Ik heb een uur geleden mijn toestel ook op engelstalig gezet en het lijkt (al is het nog kort dag) goed te gaan. Ik laat 'm even zo en zal hier mijn ervaringen met jullie delen. Het is misschien wel het ei van Columbus en vooralsnog een workaround waarmee ik kan leven.
  #99  
Oud 21-11-09, 07:44
puttemanp puttemanp is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 30
Standaard

Ik wil toch even melden dat ik GEEN coma mode meer gehad heb sinds ik'm in't Engels gezet heb.
Enige probleem dat ik nog had, was da Cydget Mobilesubstrate deed crashen, wellicht omdat het nog een vroege versie is, ik verwacht dat de volgende versie van Cydget dit probleem niet meer heeft.
Cydget er voorlopig af dus, en ik heb al enkele dagen een oerstabiele iphone!

Greetz

P.
  #100  
Oud 21-11-09, 22:18
JvdS JvdS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Het probleem is sinds vorige week weer erger geworden, dus ik heb een volledig herstel gedaan. Toen de iPhone voor het eerst weer opnieuw opstartte en ik de simcode wilde intoetsen, werkt het touchscreen al niet meer. Taal stond helaas automatisch op NL. Daarna op Engels gezet en opnieuw opgestart, maar het touchscreen werkt toch vaak niet. K*Tzooi, scheld tirade, bla bla. (*#@^$
Reageren

Labels
touchscreen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Coma mode op 3.1.3 Jailbraiked karel1985 Jailbreak 3 03-04-10 19:04
iPhone: Nog steeds Jailbreak Azalkmaar Jailbreak 2 16-02-10 21:25
HELP!!! Iphone steeds in recovery mode lucnijhuis92 iPhone algemeen 8 13-10-09 19:15
nog steeds problemen vincent Archief 0 19-10-07 23:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:00.