//

vervangen Audio Chip

vervangen Audio Chip discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPhone is in reparatie omdat de mic in headset niet werkt, kan niet opnemen en als ik spreek hoort de ontvanger v.h. gespr. niets. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-10-09, 14:16
Niequi Niequi is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 15
Standaard vervangen Audio Chip

Mijn iPhone is in reparatie omdat de mic in headset niet werkt, kan niet opnemen en als ik spreek hoort de ontvanger v.h. gespr. niets. Heeft het eigenlijk van het begin af aan niet goed gedaan maar ik dacht dat het aan de headset lag en heb dus een bluetooth genomen.

Head set op andere foon geprobeerd maar die werkt dan wel, ligt dus aan de phone zelf.
Nu hoorde ik vandaag dat het misschien de audiochip is en kennelijk zit dat ding vast aan het moederbord.
Dat zou inhouden dat de gehele telefoon vernieuwd moet worden.
Komt dat bekend voor?

Bovendien:
Ik heb de foon 22 okt. 2008 aangeschaft, op 4 sept. 2009 ingeleverd ter reparatie. Zou ik nu mogen aannemen dat dit garantie is? Wie heeft ervaring.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-10-09, 14:26
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Alleen bellen via headset werkt niet of 'normaal' bellen werkte de microfoon van de iPhone ook niet? Klinkt meer als een headset-aansluiting probleem maar goed een chipset kan altijd sneuvelen.

Of het garantie of niet kunnen wij hier niet bepalen, dat hangt af van de reden dat de schade is ontstaan.
  #3  
Oud 14-10-09, 14:28
Niequi Niequi is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 15
Standaard

het probleem deed zich uitsluitend voor via de headset. heb ook andere geprobeerd en gekeken of er stof in het gaatje zat.
Vanaf het begin af aan heeft het niet gewerkt, helaas.
  #4  
Oud 14-10-09, 15:37
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Alleen bellen via headset werkt niet of 'normaal' bellen werkte de microfoon van de iPhone ook niet? Klinkt meer als een headset-aansluiting probleem maar goed een chipset kan altijd sneuvelen.

Of het garantie of niet kunnen wij hier niet bepalen, dat hangt af van de reden dat de schade is ontstaan.
ik denk dat hij bang is dat hij maar een jaar garantie heeft
maar nee hoor, je hebt er 2.

Als het natuurlijk vochtschade is of valshade zal dit niet gedekt worden en dat is wat evmw bedoelt
  #5  
Oud 14-10-09, 15:43
Niequi Niequi is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 15
Standaard

Nou geen schade hoor. Het heeft gewoon van het begin af aan niet gewerkt. Ik heb dat door het dragen van een bluetooth headset opgelost. Dacht eerst dat het headsetje stuk was en vond dat ook handiger tot dat ik op de fiets zat en muziek en gesprek dacht te wisselen. Dat viel in gebruik dan tegen omdat het niet werkte zoals het hoort. En toen dacht ik het te laten repareren voordat de garantie over twee maanden (inmiddels bijna zover) vervalt. Ik heb nu al enkele weken geen foon (en geen nummers) erg lastig kan ik zeggen.
Was benieuwd of iemand ook dit soort klachten heeft en hoe dat is opgelost.
  #6  
Oud 14-10-09, 15:51
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Als het bij aankoop al was had je direct terug moeten gaan en had je een nieuwe gehad. Nu gaat het inderdaad onder garantie (of als ze moeilijk gaan doen zelfs niet onder garantie), maar dat is altijd even afwachten. De ene keer gaat alles soepeler dan de andere keer en daar valt geen touw aan vast te knopen.
  #7  
Oud 14-10-09, 15:53
Niequi Niequi is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 15
Standaard

Nou ik wacht maar af. Ik ben er altijd zeer zuinig mee omgesprongen, diverse beschermmapjes en folie. Dus ik hoop dat ze mij net zo netjes gaan behandelen met de reparatie van het toestel.
  #8  
Oud 14-10-09, 15:58
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niequi Bekijk bericht
Nou ik wacht maar af. Ik ben er altijd zeer zuinig mee omgesprongen, diverse beschermmapjes en folie. Dus ik hoop dat ze mij net zo netjes gaan behandelen met de reparatie van het toestel.
controleer al eens je vochtindicators, als die rood zijn kan je het al vergeten
  #9  
Oud 14-10-09, 16:02
Niequi Niequi is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 15
Standaard

Hoe doe je dat?
In eerste instantie kreeg ik het bericht dat de foon niets mankeerde en toen ik nog eens aangaf wat de klacht was, zouden ze het nog eens testen (was vorige week). Daarna niets meer vernomen. Ze gaan me vandaag bellen (zo is beloofd).
  #10  
Oud 14-10-09, 16:09
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niequi Bekijk bericht
Hoe doe je dat?
In eerste instantie kreeg ik het bericht dat de foon niets mankeerde en toen ik nog eens aangaf wat de klacht was, zouden ze het nog eens testen (was vorige week). Daarna niets meer vernomen. Ze gaan me vandaag bellen (zo is beloofd).
in je headjack zit er een wit stickertje op de bodem schijn erin met een zaklamp, als dat rood is vochtschade.

Hetzelfde onder je connectortje, dat moet mooi wit zijn
  #11  
Oud 14-10-09, 16:55
Niequi Niequi is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 15
Standaard

Ben zojuist gebeld, rep.dienst meldt dat er niks mis is.
Leverancier denkt dat bij het openmaken e.e.a. op de plaats is geschoven en dat het daardoor weer goed contact maakt. Ik krijg de foon teruggestuurd. Ben nog wat sceptisch want ik ben niet gek. Maar hoop op een goede afloop. Bedankt voor jullie reacties.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi chip 3g laten vervangen. Loekieloek Wi-Fi 19 28-04-12 22:10
Ov chip achter iPhone hakkie05 iPhone algemeen 0 15-03-11 22:29
Iphone Wi-Fi antenne / chip vervangen? Schijn Wi-Fi 5 20-02-11 21:05
Gps Chip iPhone 4 kal_el iPhone algemeen 5 30-07-10 23:48
Gps op iphone 2G via chip?? Digi Archief 12 26-06-09 22:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:49.