iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [TIP] iPhone speaker geluid verhogen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/4625-tip-iphone-speaker-geluid-verhogen.html)

Sick Mic 06-01-08 18:47

[TIP] iPhone speaker geluid verhogen
 
Het originele topic is al een tijdje oud, dus misschien weten jullie het al, maar...
Voor de speaker van je iPhone zit een plastieken laagje dat stof tegen houdt.
Nu heeft iemand het in zijn hoofd gehaald om die te gaan doorprikken.
Resultaat; het geluid gaat zo'n 40% harder :p (Sommigen spreken zelfs van 2x zo luid etc...)

Gevonden op: Loudest speaker volume ever? - ModMyiFone.com - Apple iPhone forum, iPhone hacking, iPhone mods, and more
Ook confirmed op Hackint0sh =)

topke 06-01-08 21:24

Hah, daar zal ik mij toch maar niet aan wagen :-)

diadora 07-01-08 23:04

het zit er niet voor niets denk ik maar, maar wel leuk om te weten :P

bomsize 08-01-08 10:31

Daar moet je wel een bikkel voor zijn, gaten prikken in je iPhone.
Dat ga ik dus maar even niet doen..

iFonzie 08-01-08 13:04

De reacties in dat forum zijn niet verkeerd.

djrr 08-01-08 13:37

Heb het net gedaan en stelt niks voor, ik heb toch geen garantie, en hier zal die echt niet kapot van gaan..

Maar het geluid is inderdaad harder, nog niet vergelijkbaar met het geluid van bv een N95 maar nu is het acceptabel. Ik zelf vind het geen wereld van verschil dus als je er niet veel om geeft zou ik het niet doen.. het geluid word wel wat harder dat wel.

matthijst 08-01-08 14:35

Ook ff gedaan met een omgebogen poot van een nietje. Zijn een stuk of 5-6 gaatjes die je door kan prikken. Achter die gaatjes zit een stuk zwart stoffen tape, dat weer over de opening van de speaker heen zit.

Foto zonder tape:
Flickr Photo Download: iphone speaker without cover

En met tape (waar je dus gaatjes in prikt):
Flickr Photo Download: iphone speaker covered

Destiny 08-01-08 15:25

Ik heb het inmiddels ook gedaan en moet zeggen dat het geluid idd harder is.

darkmanx 08-01-08 15:41

Wat zou hiervan een nadeel kunnen zijn, ik bedoel het zit er niet voor niks of wel....?

Destiny 08-01-08 16:03

Ik denk dat het een extra stukje stof is om het scherm te beschermen tegen vuil. Als je goed naar die foto kijkt zitten er al hele kleine gaatjes in. Een naaldje is niet zo heel veel groter. Dus de kans dat het scherm defect gaat door stof of viezigheid is denk ik extreem klein.....Hoop ik iig

Shr3d 10-01-08 19:02

Ook gedaan, merkbaar verschil maar niet om helemaal gek van te worden. Ik zou zeggen 25% harder maar wel de moeite waard!

stephenvis 20-01-08 18:07

Zeker de moeite waard! echt aan te raden.

Stiruam 20-01-08 18:14

Njaja... Leuk om te weten xD Maar ik waag me er niet aan want ik zet
m altijd op stil xD

Greetz, Stiruam

CadmanF 21-01-08 00:17

Ik heb het ook gedaan... Was eerst net zoals de meesten (logisch natuurlijk) er erg huiverig voor want ik wil natuurlijk niet mijn fijnste telefoon ooit gaan 'vernielen' maar ben achteraf erg blij dat ik het toch heb gedaan... Ik zou ook zeggen dat het geluid ongeveer minimaal 40% harder is geworden en van het door prikken zie je helemaal niks...

Mijn stappen..:

Zoek een naald die net door de gaatjes past, niet te dik anders kan je van die lelijke randjes langs de gaatjes creeren... En dat is zonde... Daarna gewoon door de gaatjes prikken, je voelt vanzelf wanneer je erdoor bent, voelt eerst ietsjes weerstand en daarna als je door het stof heen bent gaat het soepel... (Klinkt een beetje 18+ maar jullie begrijpen wat ik bedoel...) Je zal zelf merken dat je bijna alleen in het midden erdoorheen kan prikken, aan de zijkanten zit er gewoon plastic voor dus dat zijn loze gaatjes... Soms de naald ietsjes scheef houden werkt ook goed...

Mijn tip om daadwerkelijk het verschil te horen..:

Zet tijdens het doorprikken het volume maximaal met een nummer afspelend vanuit je bibliotheek aan... Na een paar gaatjes te hebben geprikt hoor je daadwerkelijk verschil...

Zo, dit was mijn contributie aan deze simpele en effectieve iPhone Update...

majinchaos 21-01-08 00:43

Kheb ook maar even geprikt en hij is idd gelijk een stuk harder thx !!

dendirk 21-01-08 16:30

Even een bedenking , zou dit echt voor het stof zijn ?
Volgens mij komt er meer stof binnen boven aan de aansluiting van de oortjes.

Btw is er nergens een dopje te koop voor het afdichten van dit gaatje?

BadSide 21-01-08 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendirk (Bericht 45149)
Even een bedenking , zou dit echt voor het stof zijn ?
Volgens mij komt er meer stof binnen boven aan de aansluiting van de oortjes.

Btw is er nergens een dopje te koop voor het afdichten van dit gaatje?

Volgens mij is hier ooit een bericht over geschreven in de blog van iPhoneClub.. kijk daar maar even...

sic139 21-01-08 18:02

zal wel meer stof in je iPhone komen nu denk ik!!

BadSide 21-01-08 18:15

Net ook maar even geprobeerd.. merk geen verschil.. ;p

jdenijs 23-01-08 11:23

even voor de duidelijkheid het gaat om de gaatjes links onderin toch?
Er wert gepraat over 5 a 6 gaatjes maar volgens mij zijn het er een stuk of 22?

als het echt de moeite waard is dan durf ik het ook wel aan.
Zodra ik de moet heb gevonden en alles heb doorgeprikt zal ik het resultaat wel even melden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:05.