//

Planet/WXS mail -> push ?

Planet/WXS mail -> push ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik ben nogal een n00b op dit gebied en wil daarom graag wat advies vragen van doorgewinterde gebruikers. Ik heb op dit moment mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-10-09, 10:47
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard Planet/WXS mail -> push ?

Hoi,

ik ben nogal een n00b op dit gebied en wil daarom graag wat advies vragen van doorgewinterde gebruikers.

Ik heb op dit moment mijn WXS mail aan de praat op mijn iPhone en als ik mail wil binnenhalen en/of verzenden lukt dat prima. Ik zou het alleen erg leuk vinden als de mail automatisch gepusht wordt zodat ik niet telkens handmatig moet checken of er mail is.

Zo zou ik dit ook graag willen voor de mail van mijn eigen domeintje....

Is daar een oplossing voor, of werkt dat alleen met gmail enz. ?

Alvast bedankt !
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-09, 14:00
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Geen reacties : niet mogelijk ? Niemand weet het ?

Pushmail is m.i. geen optie omdat bij planet of wxs mail je niet de optie hebt om een copy naar dat dopusmail account door te sturen. Dat kan dan weer wel met mijn eigen mail van mijn eigen domein, maar het gaat me met name om de mail van planet/wxs.

Enige optie is dus om handmatig te blijven checken of er mail is ?
  #3  
Oud 27-10-09, 14:06
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Je kunt pop3 accounts via Gmail laten lopen, maar dan heb je wel een vertraging, want Gmail controleert at random dan jouw mail

Die Gmail zou je dan kunnen laten pushen in je iPhone, beetje omslachtig ik weet het
__________________

  #4  
Oud 27-10-09, 14:21
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Hmmmm.....ik ga gewoon eens proberen of dat naar wens gaat. Dat @ random is wel een beetje jammer, maar misschien dat ze dat ooit nog es aan gaan passen.
  #5  
Oud 27-10-09, 14:33
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Weet je vast maar je kunt natuurlijk ook instellen dat je iPhone bv. iedere 15 min de mail binnenhaalt. Geen push maar voor veel mensen voldoende snel. Kost wel batterijduur.
  #6  
Oud 27-10-09, 14:36
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

True.....en de batterij heeft het al zwaar met alles wat ik op m'n iPhone doe. Dus dat stel ik maar niet zo in. De oplossing met gmail is ook niet wat ik zoek....helaas.
Ach, dan maar handmatig tot er andere oplossingen komen.
  #7  
Oud 28-10-09, 09:33
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Het laat me op de 1 of andere manier tóch niet helemaal los. Ik heb al tig jaar dit @wxs.nl / @planet.nl (en sinds kort dus @kpnmail.nl) adres, een gmail account en ook een eigen domein met bijbehorende e-mailadressen.

Tijd om es de boel op 1 account te gaan concentreren. Misschien ook beter om dat @wxs.nl account de deur uit te doen omdat ik daar per jaar enkele tientjes voor moet betalen, eigenlijk zonde.

Wat zou ik het beste kunnen doen : alles op het gmail account concentreren, of kan ik met m'n eigen-domein-e-mailaccount ook nog leuke dingen doen ivm. pushmail enzo ?

Het makkelijkste lijkt mij om alles te concentreren op het gmail account, maar misschien zijn er dus nog andere opties ?
  #8  
Oud 28-10-09, 12:10
marcelca marcelca is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Almere
Berichten: 89
Standaard

Ik heb nu mijn pop account ngesteld met fetch, hij controleerd bij mij elk kwartier op mail...

ik heb dit niet vanaf het begin gehad en de belasting op de batterij vind ik wel meevallen, mijn iphone is echt niet veel sneller leeg als toen ik het nog niet gebruikte
  #9  
Oud 28-10-09, 23:03
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Goed, voor mezelf de knoop doorgehakt : @wxs.nl ga ik afscheid van nemen. Mijn eigen-domein-mail kan ik een kopie door laten sturen naar m'n Gmail account, dus dat is ook mooi. Ik laat m'n laptop synchroniseren middels Google Calendar Sync zodat ik afspraken ook in Outlook kan maken en dat die dan ook automatisch in mijn Gmail kalender terecht komen en dus ook meteen op m'n iPhone.

Net de Exchange instellingen voor Gmail erin gezet en zo op het eerste gezicht werkt het zoals ik wil. Een tweetal dingetjes :

- welke push-notificatietool kan ik het beste gebruiken hiervoor, zie door de bomen het bos niet meer en om nu een paar euro te betalen voor iets wat niet naar wens is vind ik toch ook weer zonde. Dus : Gpush ? Gmail push ? Push mail ? Wat ik wil is een pop-up krijgen met de afzender, desnoods subject én de mogelijkheid om dit 's nachts UIT te zetten zodat ik niet 's nachts wakker wordt gepiept.....

- ik krijg als ik inlog op gmail bij de contacts géén foto's te zien van de contacts die in Outlook en op mijn iPhone wél van een foto zijn voorzien. Verwijderen en opnieuw importeren heeft geen effect gehad. Iemand een idee ? Moet ik alles handmatig gaan doen, nee toch ?

Alvast weer bedankt voor het meedenken !!
  #10  
Oud 29-10-09, 13:43
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Jij hebt nu je mail via Exchange toch, dat is al push, heb je geen andere oplossing voor nodig.

Foto's weet ik niet zo 1,2,3
  #11  
Oud 29-10-09, 13:54
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Dat is idd push, maar ik heb begrepen dat er een tool is waarmee je kunt aangeven dat je bijv. 's nachts niets gepushed krijgt ?
  #12  
Oud 29-10-09, 13:56
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Edge en 3G uitzetten of natuurlijk het push knopje, maar jij bedoelt automatisch

Myprofiles schijnt dat te kunnen
  #13  
Oud 29-10-09, 13:59
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ehm....ja... :https://forum.iculture.nl/f28/i...uitzetten.html

Kon dit niet met push mail ofzo ?

Iemand ? Ik had gisteren het toestel naast m'n bed leggen en dan schrik je toch wel als er weer een mailtje binnen komt. Natuurlijk was ik de 1e avond al vergeten om "push" uit te zetten....

Laatst gewijzigd door Michel15; 30-10-09 om 10:07.
  #14  
Oud 30-10-09, 10:07
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

in cydia zit ook een programma, genaamd autosilent, dan kun je 's nachts 3G etc uitzetten, kost geld, maar volgens mij ook een trialperiode
  #15  
Oud 30-10-09, 10:08
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik ga ff kijken. Bedankt voor de tip ! Een goede tool mag m.i. best wel een paar euri kosten

Edit 1: ik denk dat je isilent bedoelde. Als ik het zo lees kan die hetzelfde en heeft isilent een trial periode. Dat heeft autosilent niet. Nou, deze even gaan proberen. Als dat naar wens is, dan is een kleine 3 dollar niet gek.

Edit 2: isilent is ook niet wat ik bedoel....je moet daar in je agenda een vermelding "!ring" maken op de tijden dat het stil moet zijn en om nu een herhaling voor ELKE nacht in de agenda te zetten gaat me wat ver.

Verder zoeken dus.....

Edit 3: Heb nu "aTimeTool" icm "aTimeTool Pushmail" geinstalleerd. Is ook een betaalde app, maar met een 3 dagen trial. Ben er nog ff niet uit hoe dit werkt, maar lukt me net wel om op een bepaalde tijd 3G uit te laten schakelen.

Laatst gewijzigd door mvveelen; 30-10-09 om 11:20.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mail instellingen Planet my00 iPhone algemeen 30 05-12-11 14:31
Uitgaande mail Planet.nl Alex1962 iPhone algemeen 2 31-01-11 00:36
Push mail niet mogelijk met Kpn(planet) vemo15 KPN 4 30-03-10 23:51
Push Mail robbinzoomers iTunes 3 08-12-08 14:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:29.