//

Simkaart niet herkend : hardware

Simkaart niet herkend : hardware discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zojuist de simkaart-tray uit het toestel gehaald, ging wat lastig en met iets (!) meer kracht ging ie eruit. Vervolgens simkaartje erin : simkaart wordt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-10-09, 21:47
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Exclamation Simkaart niet herkend : hardware

Zojuist de simkaart-tray uit het toestel gehaald, ging wat lastig en met iets (!) meer kracht ging ie eruit. Vervolgens simkaartje erin : simkaart wordt niet meer herkend.

De tray met sim gaat erg losjes erin en het lijkt wel alsof er in het binnenwerk iets niet goed meer zit want het toestel is af-fabriek simlockvrij en zou de simkaart moeten pakken.

Het is ook niet dat ie DEZE simkaart niet herkend, maar uberhaupt geen simkaart ziet.

Als ik in het gleufje kijk zie ik wel gewoon de 3 pinnetjes, eigenlijk zie ik zo hetzelfde als bij een andere 3GS. Ik heb een andere simtray geprobeerd en ook een andere simkaart : zelfde resultaat.

Het lijkt er dus op dat op de printplaat oid. iets mis is.

Wie kan me tips geven over wat ik nog kan proberen ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-10-09, 22:58
Arash Arash is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 57
Standaard

Terugbrengen voor garantie?
  #3  
Oud 23-10-09, 23:02
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik heb ISN gevraagd hoe hiermee om te gaan en zij geven ook aan dat dit vrijwel altijd NIET onder garantie valt. "Ze" zien het al gauw als gebruikersfout. Ik ga dat dan ook niet eens gokken.

Ik zal na 30 oktober het toestel dan maar bij ISN aanbieden ter reparatie (49,00 + 22,50 + verzendkosten). Tot 30 oktober hebben ze nl. geen tijd om dit type defecten te repareren.

Mocht iemand nog een reparatiecenter in Noord Holland weten die wél tijd heeft op korte termijn : let me know please !
  #4  
Oud 25-10-09, 17:30
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ik ben zelf op onderzoek uitgegaan en na het bestuderen van enkele youtube-filmpjes en how-to's heb ik het toestel geopend.

Het ligt volgens mij toch echt aan de sim-reader, of sim-mechanisme (net hoe men het noemt) en wat me opvalt is dat het middelste pennetje bij de lezer ontbreekt (zie afbeelding).

Op de foto's en filmpjes die ik tot nog toe heb bekeken zijn alle drie de pennetjes wél aanwezig.

Is er iemand in de regio Hoorn of Amsterdam die dit onderdeel voor mij kan/wil vervangen (en dat ik erop kan blijven wachten) op korte termijn ?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto5.jpg‎ (26,9 KB, 41x gelezen)
  #5  
Oud 25-10-09, 17:42
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Die sim contacten (niet mechanisme) moet vervangen worden ja
  #6  
Oud 25-10-09, 17:55
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Ja, onderdeeltje van rond de 5 euro, alleen moet er gesoldeerd worden. Heb alleen een bouwmarkt-soldeerpistool en daarmee sloop ik dan meer dan dat ik zou maken aan de iPhone.

Iemand die dit voor me kan doen ? Voor een leuk bedrag uiteraard :-D ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: simkaart wordt niet ondersteund, orginele zwitserse simkaart kwijt! leike Unlock 2 04-08-12 05:42
iPhone 3G: ìphone herkend geen simkaart meer Dexstron Unlock 1 22-02-10 10:49
iPhone: Melding " Deze simkaart wordt niet herkend " probleem ler0yy Jailbreak 10 07-02-10 20:23
Simkaart wordt niet herkend iPho(w)ner Archief 8 08-12-09 16:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.