//

slechtere ontvangst met 3GS dan met 3G?

slechtere ontvangst met 3GS dan met 3G? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds kort heb ik mijn 3G vervangen met een 3GS waar ik helemaal blij mee ben, heerlijk hoeveel sneller hij is maar.... Op mijn werk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-10-09, 11:17
nath01 nath01 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard slechtere ontvangst met 3GS dan met 3G?

Sinds kort heb ik mijn 3G vervangen met een 3GS waar ik helemaal blij mee ben, heerlijk hoeveel sneller hij is maar....
Op mijn werk had ik altijd al erbarmelijke ontvangst (Willemstad - Vodafone) maar met dit nieuwe toestel is het echt nog veel slechter. Ik kan eigenlijk nergens iets terugvinden hierover online dus probeer het zo maar even. Ik zit te wachten op de mogelijkheid om jailbreak uit te voeren voor mijn versie gezien hij met 3.1.1 geïnstalleerd uit de doos kwam en wil hem dus niet upgraden om te voorkomen dat dit mogelijk nog langer gaat duren/moeilijker gaat worden maar zou dit een reden kunnen zijn dat het mogelijk verbeterd wanneer er 3.1.2 op staat?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-10-09, 11:21
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

3.1.1 is voor de iPhone nooit geleverd

je bedoelt 3.1 ?

maar waarom wil je niet upgraden ?
__________________

  #3  
Oud 26-10-09, 11:24
Dirk5 Dirk5 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 16
Standaard

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb er wel versie 3.1.2. op maar de ontvangst is bitter slecht. Ik heb dit gemeld bij T.T. De klacht is in behandeling. Als ik iets meer weet zal ik het melden. Mocht jij iets meer weten, ook graag.
D.

9 nov.
Er is niets veranderd. Ik heb twee keer een mailtje gehad met het verzoek meer gegevens te verstrekken. Maar nog steeds geen oplossing.
D.

25.11.09
De laatste versie gedownload. Werkt nu prima. Alleen duurt het ongeveer 1 minuut voor het programma gestart is. Maar dat neem ik nu maar voor lief.
D.

Laatst gewijzigd door Dirk5; 26-11-09 om 09:04.
  #4  
Oud 26-10-09, 11:30
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Dirk5, pas je profiel even aan, want heb je nu wel of heb je nu geen iPhone ?!

Welke provider gaat het om bij jullie ?

Ben zelf van een 3G naar 3GS overgestapt en merk geen enkel verschil eigenlijk (beiden wel de nieuwste fw trouwens) ? Ik heb Hi (KPN) als provider.
  #5  
Oud 26-10-09, 11:45
nath01 nath01 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Ow sorry, ik had 3.1.1 ervan gemaakt omdat ik zojuist zag dat mijn profiel niet helemaal correct was. Daar zag ik in staan dat de FW 3.1.1 was.

Ik had gelezen dat het het beste was om zo min mogelijk te doen met de software tot er een oplossing was om deze software versie wel te kunnen jailbreaken. Maar het blijft voor mij een beetje abracadabra allemaal. Zou het verstandig zijn om het wel te updaten? Mijn contract loopt nog een flinke tijd bij Vodafone anders had ik wel over gestapt naar KPN (die heeft een betere ontvangst hier in Willemstad) en om nou een andere baan te gaan zoeken buiten Willemstad....
  #6  
Oud 26-10-09, 13:49
groofoo groofoo is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 40
Standaard

mijn vriendin heeft de 3G en ik heb de 3GS.

ik heb hier in mijn eigen huis beter bereik dan mijn vriendin.
op mij werk is mijn bereik trouwens ook bar slecht.

eerst in het begin had ik met de 3GS zowel thuis als op mijn werk geen bereik.
na een klacht bij T-Mobile echter werd dit snel beter.
  #7  
Oud 27-10-09, 15:58
nath01 nath01 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Ergens op het www kwam ik een suggestie tegen om in de instellingen 3G uit te zetten wanneer je geen ontvangst hebt met 3G. Het lijkt iets geholpen te hebben, de ontvangst valt nog steeds regelmatig weg maar nu krijg ik tenminste mijn smsjes binnen en kan af en toe zelfs email ophalen. (bellen is geen optie trouwens).
  #8  
Oud 27-10-09, 16:10
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Als je 3G uitzet dan zal de iPhone niet steeds switchen tussen UMTS en GSM inderdaad, dat zou iets uit kunnen maken voor jou als je op het randje van UMTS bereik zit
  #9  
Oud 27-10-09, 16:14
nath01 nath01 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Verre van ideaal uiteraard maar het helpt iets. Ik blijf het wel erg raar vinden dat de 3GS beduidend slechtere ontvangst heeft in mijn geval. Ik hoop toch er nog meer informatie over te vinden en zal dat uiteraard hierbij zetten mocht ik iets nuttigs vinden. Bedankt weer voor je vlotte reactie.
  #10  
Oud 15-11-09, 12:51
Dirk5 Dirk5 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk5 Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb er wel versie 3.1.2. op maar de ontvangst is bitter slecht. Ik heb dit gemeld bij T.T. De klacht is in behandeling. Als ik iets meer weet zal ik het melden. Mocht jij iets meer weten, ook graag.
D.

9 nov.
Er is niets veranderd. Ik heb twee keer een mailtje gehad met het verzoek meer gegevens te verstrekken. Maar nog steeds geen oplossing.
D.
15 nov.
Verzoek T.T. ontvangen mee te werken aan een tevredenheid onderzoek !! Tussendoor nog gebeld. Ik dien geduld te hebben.
D.
  #11  
Oud 15-11-09, 14:19
nath01 nath01 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Ik heb een mail gestuurd naar de winkel waar ik hem gehaald heb maar daar heb ik eigenlijk nooit antwoord op gekregen. Ik zal nogmaals proberen contact met ze op te nemen. Ik heb alle upgrades uitgevoerd welke mogelijk waren ondertussen maar dat maakte helaas niets uit. Snap er niets van hoe kan een nieuwer en verbeterd toestel nu een slechtere ontvangst hebben...? Bedankt voor je update trouwens!
  #12  
Oud 24-11-09, 17:12
Dirk5 Dirk5 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk5 Bekijk bericht
15 nov.
Verzoek T.T. ontvangen mee te werken aan een tevredenheid onderzoek !! Tussendoor nog gebeld. Ik dien geduld te hebben.
D.
24.11.09
Update gedownload. Werkt niet. Geklaagd, niets meer gehoord.
  #13  
Oud 24-11-09, 19:19
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

antenne van de iphone is al bar slecht. heb het probleem ook. Heb me iphone opgestuurd om te laten maken maar zal niet veel uit maken denk.
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #14  
Oud 07-01-10, 21:53
markvs markvs is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 24
Standaard

Beste forumleden,

Ik heb ook last van slecht ontvangst en heb de indruk dat de antenne niet goed werkt.
Nu zie ik dat kuotje zijn phone heeft opgestuurd maar is dat niet zelf te doen. Ik bedoel de controle uitvoeren dat de antenne intern is aangesloten.

Met andere woorden is het te doen om dat ding eens open te maken en eens te kijken of alles wel goed vast zit.
Staat er ergens hier op het forum een filmpje over hoe je zo'n iphone open maakt?

Mark.
  #15  
Oud 17-01-10, 12:08
Dirk5 Dirk5 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk5 Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb er wel versie 3.1.2. op maar de ontvangst is bitter slecht. Ik heb dit gemeld bij T.T. De klacht is in behandeling. Als ik iets meer weet zal ik het melden. Mocht jij iets meer weten, ook graag.
D.

9 nov.
Er is niets veranderd. Ik heb twee keer een mailtje gehad met het verzoek meer gegevens te verstrekken. Maar nog steeds geen oplossing.
D.

25.11.09
De laatste versie gedownload. Werkt nu prima. Alleen duurt het ongeveer 1 minuut voor het programma gestart is. Maar dat neem ik nu maar voor lief.
D.
17.1.10
Gezeur zat. Heb mailtje gestuurd naar Itunes (U.S.). Heb meteen mijn geld terug gekregen.
succes verder. gr. D
  #16  
Oud 29-01-10, 22:46
markvs markvs is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 24
Standaard

Ik vandaag bericht gekregen van ISN dat het slechte ontvangst ligt aan een defect moederboard, maw de Iphone is overleden.
Een defect in het communicatie gedeelte is de oorzaak.

Mark.
  #17  
Oud 29-01-10, 23:59
nath01 nath01 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Ik heb voor de 4 dagen per week dat ik werk maar een simkaart van de Rabobank gehaald (KPN netwerk) daar heb ik wel ontvangst mee op kantoor en heb mijn Vodafone simkaart maar in mijn oude N95 gedaan. Verre van ideaal maar op die manier kan ik wel mail etc ophalen tenminste via mijn iPhone. Ik heb mijn baan maar opgezegd dan ben ik straks van het probleem af.... hahaha! (ok dat was nu niet echt de reden maar klinkt wel leuk toch?).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3GS ineens slechtere Wi-Fi en geen GPS coelho Wi-Fi 5 04-03-11 17:34
slechte ontvangst 3gs met software 4.0.1 U2SPARKY Odido (T-Mobile) 23 06-09-10 17:36
Slechte tot geen ontvangst met 3gs door 3G Smartienator Odido (T-Mobile) 1 30-08-10 14:58
Ontvangst 3GS met kpn in het buitenland mvdkloos KPN 0 06-01-10 20:50
3GS na jailbreak blackrain geen ontvangst meer met HI mikeness Archief 1 02-12-09 19:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:46.