iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Exchange (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/4723-exchange.html)

sjoeii 08-01-08 19:53

Exchange
 
Hi
Ik weet dat je ook hier van alles kunt vinden over iPhone en Exchange, maar ik ben op zoek naar ervaringen.
Heeft iemanmd ervaring met de iPhone en e-mail via een exchange server?

piebas 11-01-08 10:12

Ik lees mijn exchange-mail m.b.v. sImap, dat gaat prima.

Fresh 11-01-08 10:17

Precies, maar IMAP moet wel geactiveerd zijn in de Exchange server en dat is bij de meeste bedrijven niet het geval.
Als je Exchange IMAP hebt, dan zet je de mail account op onder "IMAP" op de iPhone, niet onder "Exchange".
Alleen Exchange mail kun je dan syncen, de agenda en contactpersonen gaat helaas nog helemaal niet.

sjoeii 12-01-08 07:42

daar was ik al bang voor.
Ik vrees dat ik dan alleen mijn owa kan gebruiken. Wat overigens prima werkt

Fresh 12-01-08 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoeii (Bericht 39492)
daar was ik al bang voor.
Ik vrees dat ik dan alleen mijn owa kan gebruiken. Wat overigens prima werkt

OWA werkt goed via Safari.

sjoeii 13-01-08 00:14

klopt. alleen lastig als je alleen EDGE kan gebruiken

Fresh 13-01-08 00:35

Valt toch wel mee? Ik vindt GPRS best prima met Safari. Heb je weleens Windows Explorer geprobeerd op een Windows Mobile apparaat? Die maakt dus echt niet optimaal gebruik van UMTS!

sjoeii 13-01-08 02:07

das ook wel weer waar.
Daarbij is EDGE nu ook weer niet zo traag. Ook heb je inmiddekls overal ook wel weer Wi-Fi

Blackherrie 14-01-08 12:45

Gebruik dit nu:
Werkt goed, enige nadeel is wel dat je pc aan moet blijven staan. Zodra die uitgaat is je mail versturen over.

Visto Mobile - Home

Gre 14-01-08 14:47

vanwaar haal je sImap?

sabatie 14-01-08 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoeii (Bericht 37471)
Hi
Ik weet dat je ook hier van alles kunt vinden over iPhone en Exchange, maar ik ben op zoek naar ervaringen.
Heeft iemanmd ervaring met de iPhone en e-mail via een exchange server?

bij mij werkt het perfect(imap) moet wel vpn gebruiken om de server te kunnen bereiken.
MacStudent - Alles over Mac in het onderwijs!

sjoeii 23-01-08 23:35

iemand al een nieuwe applicatie gevonden voor de Exchange?
Ik heb begrepen dat Apple de iPhone ook in de zakelijke markt wil gaan positioneren?

sabatie 24-01-08 00:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoeii (Bericht 46853)
iemand al een nieuwe applicatie gevonden voor de Exchange?
Ik heb begrepen dat Apple de iPhone ook in de zakelijke markt wil gaan positioneren?

ja dat kan idd wel eens interessant worden omdat dan ook 802.x peap beveiliging misschien komt

dhm 25-01-08 16:09

Dat er een 'normale' exchange ondersteuning komt wordt al geroepen sinds juli 2007. Eerst zien dan geloven. Tot nu toe is er voor de exhange ondersteuning weinig vooruitgang geboekt. Maar ik blijf hopen!

sjoeii 26-01-08 06:13

maar het word nu ook daadwerkelijk aan de zakelijke markt aangeboden. Dat was tot voor kort niet zo

en laten we hopen dat deze snel word ingevuld.
Apple - Job Opportunities - Job description

ArB 28-01-08 00:27

Ik werk met een exchange server en heb simap (secure imap) aangezet en opengezet op de firewall. Werkt prima en lekker snel.
Ook contactpersonen werkt prima, maar dan alleen via itunes een sync.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:04.