//

iPhone start niet meer op na mobile substrate update

iPhone start niet meer op na mobile substrate update discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na vandaag een update van mobile substrate te hebben gedaan in cydia, waarna ik de knop Reboot Device ingedrukt heb, start mijn telefoon niet meer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-11-09, 00:43
Johannes Johannes is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 59
Standaard iPhone start niet meer op na mobile substrate update

Na vandaag een update van mobile substrate te hebben gedaan in cydia, waarna ik de knop Reboot Device ingedrukt heb, start mijn telefoon niet meer op.

Het Apple logo verschijnt even, en daarna valt de telefoon gewoon uit.

Zijn er andere 3GS users met dit probleem? En iemand een oplossing toevallig? Laatste backup was door omstandigheden 3 weken geleden, en ik krijg m'n iPhone op dit moment toch niet in restore mode.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-11-09, 07:16
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Na de update bij mij duurde het wel erg lang (minuten) met alleen het appletje in beeld maar na verloop van tijd startte hij toch goed op. Staat mij bij dat een herstart na een update van 'mobile substrate' altijd lang duurt. Maar de iPhone hoort niet uit te vallen. Probeer hem anders even hard te resetten en daarna veel geduld te hebben als je het appeltje in beeld hebt.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 11-11-09, 08:42
peerfineer peerfineer is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Heerlen
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Na de update bij mij duurde het wel erg lang (minuten) met alleen het appletje in beeld maar na verloop van tijd startte hij toch goed op. Staat mij bij dat een herstart na een update van 'mobile substrate' altijd lang duurt. Maar de iPhone hoort niet uit te vallen. Probeer hem anders even hard te resetten en daarna veel geduld te hebben als je het appeltje in beeld hebt.
ter geruststelling: bij mij duurde het net ook een minuut of 2-3, maar uiteindelijk komt het vanzelf goed. geduld hebben dus...
  #4  
Oud 11-11-09, 12:46
Johannes Johannes is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 59
Standaard

Dat het na een Mobile Substrate update wat langer kan duren ben ik me van bewust, maar hij komt gewoon niet verder dan het Apple logo zo'n 10 seconden tonen. Hard reset werkt ook niet, en ook herstelmodus wil niet.

Heb echt alle mogelijkheden wel gehad. Loop al mee sinds firmwareversie 1.0.1 dus aan ervaring kan het niet liggen,...
  #5  
Oud 18-11-09, 21:04
hoekstra89 hoekstra89 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Sneek
Berichten: 6
Standaard

Ik heb dus hetzelfde probleem, het apple logo komt en gaat naar een aantal seconden weer weg. Bij mij is dit net gebeurt na de installatie van CrazyDashboard. :S Als ik een oplossing heb post ik het!
  #6  
Oud 18-11-09, 22:49
Divinius Divinius is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Sittard
Berichten: 13
Standaard

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem, als ik hem proberen te restoren in recovery EN DFU mode dan geeft iTunes een onbekende fout aan error (9). Ik heb al veel sites afgezocht maar nog geen oplossing gevonden
  #7  
Oud 19-11-09, 07:09
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Je kan proberen of je via SSH nog toegang kan krijgen op de iPhone. Ik heb dit in het verleden ook wel eens gehad en bleek de Wi-Fi verbinding toch nog te werken (had toen een zwart scherm). Ik kan toen d.m.v. SSH nog toegang krijgen tot mijn iPhone en de backup Mobile Substrate weer terug zetten die nog wel werkte.
  #8  
Oud 21-11-09, 00:04
Beaux's schermafbeelding
Beaux Beaux is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 122
Standaard

Ik kamp met het zelfde probleem, net via cydia mobileterminal willen installeren. Tijdens de installatie viel de iphone uit en nu blijft de iphone tijdens het opstarten staan met de appel in beeld?
Iemand enig idee wat hier aan gedaan kan worden?
  #9  
Oud 22-11-09, 15:22
OOZ OOZ is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

Herkenbaar...
Zojuist mobile substrate proberen te updaten --> iphone liep vast.
Inmiddels komt de iphone ook niet meer voorbij het appeltje. (Edit: lijkt inmiddels op een loop. Na een paar minuten knippert het scherm even aan/uit en gaat weer over op het appeltje)
Bijkomend nadeel is dat ik al een tijdje geen sync meer heb gedaan.

Kan overigens nog wel in recovery mode als DFU mode komen.
Is het hiervandaan dan nog mogelijk om data te backuppen?

Laatst gewijzigd door OOZ; 22-11-09 om 15:40.
  #10  
Oud 24-11-09, 16:12
leftie leftie is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: x
Berichten: 60
Standaard

Hier denk ik zelfde probleem :s

Update via cydia gedaan, lockinfo en nog iets wat ik mij even niet kan herinneren. Nu staat ie de hele tijd met apple logo in beeld voor de rest doet ie helemaal niks..
  #11  
Oud 24-11-09, 17:08
leftie leftie is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: x
Berichten: 60
Standaard

Ik heb maar een totale herstel gedaan %#$% zooi..

Ik hoopte eigenlijk dat ik na de herstel een reservekopie kon terugzetten. Ik weet 200% zeker dat ik deze maand nog ik geloof 4 reservekopies had gemaakt in Itunes, maar hij kan er nu geen 1 vinden!!! Wat een gezeik weer..
  #12  
Oud 30-11-09, 10:25
Fix Fix is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Iemand inmiddels een andere oplossing dan total herstel?
  #13  
Oud 01-12-09, 15:09
Dietertjuh Dietertjuh is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem.. Ik was gister MobileSubstrate aan het updaten, uiteindelijk viel mn telefoon uit, en als ik 'm nu wil opstarten gebeurt er gewoon helemaal niks meer.. Hij blijft gewoon hangen op het appeltje. Is er uberhaupt een manier om nog in mn telefoon te komen dmv safe mode ofzo? Via SSH erin komen gaat 'm niet worden aangezien ik mijn Wi-Fi op dat moment niet aan had staan..

Alvast bedankt!
  #14  
Oud 05-12-09, 19:48
Milli Milli is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 11
Standaard

Zojuist mobile terminal geinstalleerd. Dat ging goed. Echter Wi-Fi deed niks meer. Na google kwam ik een oplossing tegen die via menu instellingen netwerk instellingen herstellen. Uitgevoerd en hierna loopt me mijn iphone vast.
Inmiddels komt de iphone ook niet meer voorbij het appeltje en start ie op restart, en zit ie een loop. Na een paar minuten knippert het scherm even aan/uit en gaat weer over op het appeltje.
Ik kan verder niks. Al geprobeerd aan te sluiten op me pc dmv usb maar er is niks te vinden.
Nu lees ik over resetten etc maar ik wil graag terug naar een factory reset maar kan niet vinden hoe. Ik kan alleen maar de aan/uit knop in combinatie met de home knop maar dit reset hem alleen en vervolgens staat ie weer in de loop. Is er niet een andere manier?
Kan iemand me vertellen hoe? Ik krijg hem dus niet contected dmv usb op de pc.
En als ik terug ga naar factory stand is hij dan zo als ik hem van T-mobile heb mogen ontvangen? Hij zat nieuw in de box.
Thx..

Even verder zitten googlen en kwam op DFU beschrijving uit. En nu is terug aan gaan richting factory default. Wat mij betreft ben ik geholpen nu maar hopen dat ie zo weer gewoon werkt.

Laatst gewijzigd door Milli; 05-12-09 om 20:06.
  #15  
Oud 05-12-09, 19:53
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Milli Bekijk bericht
Zojuist mobile terminal geinstalleerd. Dat ging goed. Echter Wi-Fi deed niks meer. Na google kwam ik een oplossing tegen die via menu instellingen netwerk instellingen herstellen. Uitgevoerd en hierna loopt me mijn iphone vast.
Inmiddels komt de iphone ook niet meer voorbij het appeltje en start ie op restart, en zit ie een loop. Na een paar minuten knippert het scherm even aan/uit en gaat weer over op het appeltje.
Ik kan verder niks. Al geprobeerd aan te sluiten op me pc dmv usb maar er is niks te vinden.
Nu lees ik over resetten etc maar ik wil graag terug naar een factory reset maar kan niet vinden hoe. Ik kan alleen maar de aan/uit knop in combinatie met de home knop maar dit reset hem alleen en vervolgens staat ie weer in de loop. Is er niet een andere manier?
Kan iemand me vertellen hoe? Ik krijg hem dus niet contected dmv usb op de pc.
En als ik terug ga naar factory stand is hij dan zo als ik hem van T-mobile heb mogen ontvangen? Hij zat nieuw in de box.
Thx..
Herstellen via DFU. Je iPhone zal dan inderdaad herstelt worden, naar hoe de iPhone oorspronkelijk hebt ontvangen.
  #16  
Oud 05-12-09, 20:23
Milli Milli is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 11
Standaard

@ Generaal. Thx.. Tis me net gelukt en alles doet het weer. Moet hem alleen opnieuw jailbreaken... Ga ik morgen weer doen.
  #17  
Oud 16-12-09, 23:29
mayke1984 mayke1984 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 1
Standaard

ik heb het volgende probleem: nadat ik op Reboot Device heb gedrukt en mijn telefoon opstart komt er na het appeltje de usb kabel met I-tunes in beeld. Dit valt weer weg. Het aansluiten op I-tunes heeft geen zin, dan kan ik alleen maar op herstellen drukken, maar ben ik dus alles kwijt. Heeft iemand de oplossing?
Reageren

Labels
3gs, cydia, mobile, substrate, update



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone 3G crasht volledig na update Mobile Substrate sentmen Jailbreak 2 05-12-10 23:07
cydia update winterboard en mobile substrate taker1987 Jailbreak apps en thema's 1 23-06-10 20:29
iPhone start niet meer op na installatie MobileTerminal en update Cydia pjotter34 Archief 3 12-11-09 20:19
iPhone start niet meer op nu update Summerboard naar v3.0 bruut Unlock [archief] 17 20-12-07 17:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:20.