//

Home knop werk niet altijd

Home knop werk niet altijd discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Een hele tijd terug werkte mn home knop niet meer zoals hij zou moeten doen. Na een paar weken echter deed hij het wel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-11-09, 08:26
Solari Solari is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 48
Standaard Home knop werk niet altijd

Hallo,

Een hele tijd terug werkte mn home knop niet meer zoals hij zou moeten doen. Na een paar weken echter deed hij het wel weer. Sinds gister moet ik weer met mn nagel op de knop drukken om hem werkend te krijgen. Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Bij een ipod touch hoor je zon klikkend geluid dat heeft mijn iphone nooit gedaan trouwens.
Is dit iets softwarematigs of is de knop gewoon kapot? Waar zou je zoiets kunnen laten repareren en hoe duur is zo iets?

Alvast bedankt voor de hulp.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-11-09, 09:08
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Druk de iPhone eens links van de homeknop aan met je vingers (voor en achterkant tegen elkaar drukken dus) en kijk dan eens of de home knop wel goed functioneert.
  #3  
Oud 11-11-09, 09:30
Solari Solari is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 48
Standaard

dat lijkt inderdaad iets te helpen ! dank je wel. Kun je trouwens ook iets zeggen over dat klikkend geluid bij een ipod touch?
Ik heb al een email van ipod-service.nl dat ze hem kunnen maken voor iets meer dan 50 euro. Zou ik dit overwegen of moet het aandrukken het probleem blijvend verhelpen?
  #4  
Oud 11-11-09, 10:15
Zoetzuur Zoetzuur is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Delft
Berichten: 13
Standaard

Dit had ik ook op mijn Touch, en na 3 weken deed ie helemaal niks meer
Gelukkig was mijn Ipod touch reeds jailbroken, ik heb sbsettings uit Cydia toegevoegd, hiermee kun jij draaiende processen beeindigen ( niet netjes, weet ik, maar is mn Ipod touch wel bruikbaar )
Bij mij moet het logicboard vervangen worden, niet meer de moeite voor 3 jr oude touch
  #5  
Oud 11-11-09, 10:35
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Solari Bekijk bericht
dat lijkt inderdaad iets te helpen ! dank je wel. Kun je trouwens ook iets zeggen over dat klikkend geluid bij een ipod touch?
Ik heb al een email van ipod-service.nl dat ze hem kunnen maken voor iets meer dan 50 euro. Zou ik dit overwegen of moet het aandrukken het probleem blijvend verhelpen?
Als dat helpt is er intern gewoon een pinnetje ietsje verbogen, hoeft niets voor vervangen te worden (maar moet wel even hersteld worden).

iPod Touch klikt inderdaad wat meer, heeft te maken met 'wat meer metaal' in de schakelaar.
  #6  
Oud 11-11-09, 10:49
Solari Solari is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 48
Standaard

helaas is het nu weer hetzelfde als gisteravond. Moet echt met mn nagel drukken. Denk dat ik hem toch maar op ga sturen naar ipod-service.nl. Of heb je een beter alternatief?
  #7  
Oud 12-03-13, 17:06
maarten84 maarten84 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 1
Standaard Home knop werkt niet altijd

Beste mensen, ik gebruik de Iphone 4 en na 2 jaar bogon mijn home knop te haperen, ik moest meermaals en harder drukken voordat de home knop reageerde. Overal kun je terecht voor home knop vervanging maar ik vond 35,00 aan de hoge kant. (Ik had mijn Iphone al bijna onafgebroken 1,5 jaar aan staan).

Wat heb ik gedaan om dit probleem 100% op te lossen? komt tie:

mijn toestel gereset (HOME KNOP en de AAN/UIT knop aan bovenzijde tegelijkertijd indrukken en ingedrukt houden), als het toestel gereset is moet je daarna: een willekeurige app openen en dan de AAN/UIT knop aan de bovenzijde indrukken todat het "toestel uitschakelen" vertoont, laat de AAN/UIT knop los en druk dan de HOME knop in en houd deze ingedrukt todat het toestel zelf dit scherm verlaat en terug gaat, (lukt het terugkeren niet, herhaal procedure omdat je HOME knop niet altijd werkt) is het terugkeren gelukt dan is op dit moment de HOME knop gereset.

Nu haperde het toestel nog steeds:

al werkte hij weer prima moest toch af en toe nog eens 2 of 3 x drukken op de HOME knop voordat deze reageerde. Ik heb een fijn penseeltje gekocht en deze nat gemaakt met ruitenreiniger en met duwen op de HOME knop lukte het af en toe om ertussen te komen met de natte haren van de penseel. Ik heb ook een heel klein laagje ruitenreiniger op de HOME knop ''gelegd'' en dit er geprobeerd erin (ertussen) te ''masseren"". Nadat ik dit zo'n 10minuten heb gedaan en geprobeerd werkte (en nog steeds) mijn HOME knop weer 100%. Ik hoop dat iemand er iets aan heeft want mij heeft het 35,00 bespaard en hij is weer helemaal de oude.. Lang leve de Iphone 4 niets niet vervangen en het is ook geen software probleem!!
  #8  
Oud 13-03-13, 07:55
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Over het algemeen is een haperende homeknop van een wat oudere iPhone ook geen software probleem. Grofweg zijn er 2 problemen, vuil of slijtage.

Vuil komt van je vingers (vet, huidcellen etc), kun je vaak verwijderen door voorzichtig te borstelen of schoon te maken met alcohol(houdend product). Let op dat je geen aceton oid gebruikt, dit kan je kunststof oplossen).

Slijtage zit in het onderdeel onder de homeknop, de homeknop is een schijfje die op een onderdeeltje (homebuttonflexkabel) is geplakt welke weer in de iPhone zelf vast zit. Als je veel gebruik maakt van verschillende apps dan kan op den duur dat onderdeel slijtage gaan vertonen en minder gevoelig worden.

Is dat laatste aan de hand dan kun je er voor kiezen dit zelf te vervangen (let wel op, bij een iPhone 4(S) moet zo'n beetje de hele telefoon uit elkaar en dat is best een klus met behoorlijke kans dat je iets anders beschadigd), onderdeel kost ongeveer €5,- - €10,-. Laat je het doen dan is de prijs gemiddeld €35,- - €50,-. Voordeel van laten doen is dat je, meestal, garantie op de reparatie krijgt en de kans op beschadigingen een stuk kleiner is.

Mocht je het laten doen, als je zoekt op internet zijn er genoeg bedrijven waar je een afspraak kunt maken in de winkel waarna men direct de reparatie uitvoert. Hierdoor ben je binnen een half uur weer buiten ipv dagen tot weken je iPhone kwijt.
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS power knop werkt niet altijd snverhallen iPhone algemeen 6 17-09-10 17:37
SBSettings sluit niet met de home-knop RobbievanZomeren iPhone algemeen 10 29-05-09 20:41
Home knop werkt niet jawoh iPhone algemeen 22 01-11-08 12:57
home-knop werkt niet (dringend!) El_Rutgero iPhone algemeen 3 19-10-08 10:47
Home knop werk niet (meer) Etienne C iPhone algemeen 0 14-07-08 13:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:00.