iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SMS met chinese tekens (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/48359-sms-chinese-tekens.html)

Mariposa 16-11-09 11:13

SMS met chinese tekens
 
Ik heb sinds 2 weken een raar probleem. Ik ontvang af en toe replies op mijn smsjes in chinese tekens (zie afbeelding). Maar de smsjes zijn niet afkomstig van mijn contactpersonen. Het lijkt een bug te zijn, maar ik heb geen idee hoe het komt?

Ik heb een Iphone 3G met jailbreak. Kan iemand me helpen?

Thanx!

http://foto-uploaden.nl/img/4/20e0f26.jpg

Timmeh_ 16-11-09 13:02

Is het niet gewoon dat iemand uit China jouw nummer aanziet voor die van een vriend? Heb ik ook wel eens gehad, ik kreeg allerlei vreemde smsjes die ik gewoon negeerde, totdat ik werd gebeld en had uitgelegd dat ze waarschijnlijk een verkeerd nummer hadden :p

Maar deze Chinese smsjes komen in een conversatie met 1 van jouw contactpersonen te staan? Dus niet als een nieuwe conversatie?

Mariposa 16-11-09 13:11

De berichten komen als reply van mijn eigen contactpersonen. Maar zijn niet van mijn contactpersonen afkomstig. Blokkeren is dus geen optie helaas.

OiP 16-11-09 15:57

Is het mogelijk dat een van jouw contactpersoon een ander lettertype gebruikt die jouw iPhone niet kan lezen? Met m'n vorige samsung had ik de mogelijkheid vetgedrukt te typen of woorden te onderlijnen. Alleen personen met samsung kunnen dit ontvangen, anderen ontvangen ook rare symbolen.

Mariposa 16-11-09 17:22

Nee dat is het helaas niet. De contactpersonen hebben de berichten niet aan me verzonden!

randyrjh 19-11-09 20:20

ik heb exact hetzelfde probleem sinds vandaag. Tast ook nog steeds in het duister wat betreft de oorzaak hiervan.

Mijn Iphone is overigens niet gejailbreaked

Danielson187 20-11-09 09:53

Ik heb hier ook ineens last van :S Iemand enig idee?

wesleyvosters 20-11-09 13:07

Misschien kun je probeeren de text door een online vertaal machine halen. Misschien als je de inhoud weet je dat iets kan helpen.

Is iniedergeval vreemd.

Sucses.

moneymon 01-04-10 15:39

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem!..... hebben jullie er ook al een oplossing voor gevonden? hebben jullie toevalig ook de applicatie EMOJI? ik denk dat het wellicht daar aan ligt... vreemd iig!

wanjiru 06-04-10 23:20

Ik heb hier ook al een lange tijd last van. Ik heb ook de Emoji App en niet gejailbraked! Vind het wel vreemd en vervelend! De smsjes krijg ik wel gewoon van mijn contactpersonen, vaak gebeurd het ook dat ik eerst een Chinees textmessage krijg en dan het echte smsje.

moneymon 06-04-10 23:27

Ik heb de Emoji maar uitgezet! Volgens mij ligt t daaraan!

wanjiru 06-04-10 23:33

Houd mij op de hoogte.. wel jammer! Want ik vind die icoontjes zo leuk :)

Cadian 07-04-10 19:06

Ik heb een 3gs zonder jailbreak en geen Emoji en ik kreeg hem vanmiddag ook.. Ik vond het bijzonder suspicious gezien de afzender zijn telefoon net simlock vrij had laten maken bij een 1-manszaakje, dus ik wil eigenlijk wel de oorzaak achterhalen.

Ik heb de tekst door de Google translator gehaald en heeft een aantal dingen vertaald, waar nog een onvertaald teken staat zal ik een * neer zetten, het is als volgt:

"Yinouhuimi * Lang ** plaatsvervanger **** Dawankeke"

.. Ladies and Gentlemen, we have a mystery to solve!


Greets

Cacciatore 07-05-10 16:11

sms met chinese tekens
 
Ik ontving vorige week ook een sms met chinese tekens als "antwoord" van een contactpersoon. Die heeft deze sms niet verstuurd. Ik heb een 3g zonder jailbreak en zonder emoji.

De sms: 浥獳慧攠Ԡ瑯″㈴㤴㤸㈲ㄳ⁳畣捥敤敤
(door google vertaald als: Yinouhuimi Ԡ Lang "Nominale 㤴 㤸 ㈲ ㄳ ⁳ Dawankeke)

Is er al wat meer over bekend?

IHoekie 19-05-10 11:32

Ik heb sinds gister hetzelfde probleem! Van verschillende mensen krijg ik dus een reply in het chinees, terwijl zij deze niet verzonden hebben (staat niet bij verzonden items). Heb de iPhone (3G s) in maart aageschaft, is zonder jailbreak en heb geen emoji!
Iemand al een oplossing voor dit vreemde feit?

xKocer 19-05-10 12:39

Ja, er is een oplossing voor. ff een cursusje loi volgen en hoppaa :) Je kan zelf chinees antwoorden.

ragruijters 26-06-10 22:41

Chinese sms ontvangen, maar afzender weet van niets
 
Van een contactpersoon kreeg ik de volgende sms: 浥獳慧攠Ԡ瑯″ㄶㄹㄹ㜵ㄵ⁳畣捥敤敤
Hij weet echter van niets en het bericht staat niet bij zijn sms'jes. Ik zag ergens dat anderen dit ook hebben meegemaakt, naar nergens was een verklaring hiervoor. Weet iemand hier iets meer?

ragruijters 26-06-10 22:44

Hier ook Chinese sms ontvangen. Bericht geplaatst in subforum Provleem.

Grande88 26-06-10 23:34

Hier geen Chinees smsje ontvangen maar WEL verleden week een collega van mijn vriendin die belde met de mededeling waarom mijn vriendin 27 smsjes naar haar heeft gestuurd?!
Ik ben meteen naar de KPN winkel gegaan om verhaal te halen, 27 oke maar straks zijn het 2700 en dat kost wel wat natuurlijk, de KPN medewerker vertelde dat de collega waarschijnlijk een sms abbonnement heeft afgesloten voor ringtone's ofzo, vaag antwoordt omdat ik wilde weten hoe het in godsnaam mogelijk is dat er vanaf een KPN abb. 27 keer een sms wordt verstuurd maar in de telefoon van mijn vriendin de outbox leeg is?!
Mijn vriendin heeft geen Iphone maar mijn vraag is, wie van jullie heeft dit ook meegemaakt en zo ja ook een KPN abb?

fcruizer 27-06-10 02:28

vertaling :D : [SIZE=5]Yinouhuimi Ԡ Lang "ㄶ ㄹ ㄹ 㜵 ㄵ ⁳ Dawankeke[/SIZE]


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:36.