//

Geen Edge menu met StealthSiM

Geen Edge menu met StealthSiM discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) OI, Ik heb net een Iphone, maar GPRS werkt niet. Ik heb simpelweg niet het Edge menu in General >> network ... Ik heb firmware ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-01-08, 11:17
mkouwenhoven mkouwenhoven is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 12
Standaard Geen Edge menu met StealthSiM

OI, Ik heb net een Iphone, maar GPRS werkt niet. Ik heb simpelweg niet het Edge menu in General >> network ... Ik heb firmware 1.1.2 met bootlader 4.6 + StealthSIM.
- Orange is mijn provider.

Is dit een bekend probleem?

Menu GPRS/Edge staat er niet tussen..



Nu ben heb wat onderzoek gedaan en weet dat ik ergens in de Iphone een plist moet aanpassen en een "Allow Edge Editing" moet toevoegen..

Maar ik weet niet welke plist. De volgende plist zijn beschikbaar:


Iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-01-08, 20:58
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard

hangt van je sim af..bij mijn kpn dee die het ook niet, maar bij mijn vodafone wel
  #3  
Oud 16-01-08, 18:34
mkouwenhoven mkouwenhoven is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 12
Standaard

[FONT=Arial]De oplossing [/FONT][FONT=Wingdings]J[/FONT][FONT=Arial] alleen voor 1.1.2 met bootloader 4.6 en StealthSIM[/FONT]

[FONT=Arial]1)[/FONT][FONT=Arial]Ga via Cyberduck in de Iphone en zoek de volgende map: System / Library / Frameworks / CoreTelephony / Support[/FONT]
[FONT=Arial]2)[/FONT][FONT=Arial]Delete de volgende files: ATT_US.plist / O2_UK.plist / Orange_France.plist / TIM_Italy.plist / TMobile_Germany.plist[/FONT]
[FONT=Arial]3)[/FONT][FONT=Arial]Past het bestand UnknownCarrier.plist aan en zet hier de correcte instellingen aan (http://www.iphoneclub.nl/iphone-faq/internet/internet-instellingen-gprs-edge-umts-hsdpa/)[/FONT]
[FONT=Arial]4)[/FONT][FONT=Arial]Reboot de iPhone[/FONT]
[FONT=Arial]5)[/FONT][FONT=Arial]Controleer via General >> Network >> Edge - of de instellingen goed zijn, zo niet, pas aan met de bovenstaande link[/FONT]
  #4  
Oud 16-01-08, 21:57
Timsalabim's schermafbeelding
Timsalabim Timsalabim is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 2
Thumbs up EDGE / GPRS menu (on)zichtbaar

Ik heb een iPhone 1.1.2 met TurboSim. Via Wi-Fi werkt alles (voicemail button echter niet) alles een tierelier. Ik kwam er echter achter dat ook bij mij het EDGE menu niet aanwezig was, na wat lezen op het forum en op andere iPhone-sites heb ik besloten om alle CarrierLists behalve de UnknownCarrier.plist te verwijderen (middels WinSCP en wel even een backup gemaakt van deze files) en daarna een reboot te doen. Menu was zichtbaar! Ik heb KPN als provider en hierna de juiste APN settings (zie elders op de site) ingevoerd. Data Roaming aangezet Resultaat is: browsen met Safari:OK, Email: OK, Googlemaps:OK,Weather:OK, Youtube: Error (edge/Wi-Fi verbinding vereist oid), Services.app werkt ook naar behoren en ik kan het (gprs) dus aan en uit zetten (wel moet ik dan mijn PIN weer opnieuw ingeven . Ben dus betrekkelijk tevreden. Als iemand me nog op het spoor kan zetten mbt het YouTube verhaal, zou ik jullie erg dankbaar zijn!!!
  #5  
Oud 16-01-08, 23:29
mkouwenhoven mkouwenhoven is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 12
Standaard

YouTube moet een Edge of Wi-Fi verbinding hebben. Zolang dat nodig is, zal je geen Youtube kunnen bekijken op GPRS
  #6  
Oud 16-01-08, 23:33
Timsalabim's schermafbeelding
Timsalabim Timsalabim is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 2
Standaard YouTube / GPRS

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkouwenhoven Bekijk bericht
YouTube moet een Edge of Wi-Fi verbinding hebben. Zolang dat nodig is, zal je geen Youtube kunnen bekijken op GPRS
Ik kan idd probleemloos YouTube bekijken middels Wi-Fi, EDGE gaat het niet worden in NL dus als ik je goed begrijp is YouTube out of the question in Nederland (zonder Wi-Fi)

In ieder geval bedankt!
  #7  
Oud 20-01-08, 20:20
wolfie wolfie is offline
• iOS 2.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 24
Standaard werkt bij mij niet

Hi,

Zit op 1.1.2 met ultra-sim unlocked. Als ik naar het Edge menu ga kan ik daar wel gegevens invoeren maar er is geen Save knop. Heb via bovenstaande methode het Unknown carrier bestand aangepast maar de gegevens verschijnen niet in Edge menu.

Iemand enig idee?

Hulp wordt zeer geapprecieerd!
Gr. Alwin
  #8  
Oud 20-01-08, 23:48
mkouwenhoven mkouwenhoven is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 12
Standaard

bij mij ook niet, toch heb ik gewoon gprs ..
  #9  
Oud 21-01-08, 12:11
Yaron Yaron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 101
Standaard

Bij mij doet YouTube het gewoon met EDGE... Kijk bij Wiki bij YouTube 1.1.2.
  #10  
Oud 21-01-08, 12:17
mkouwenhoven mkouwenhoven is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yaron Bekijk bericht
Bij mij doet YouTube het gewoon met EDGE... Kijk bij Wiki bij YouTube 1.1.2.
Hmm.. goed spul! Ik zie er toch vanaf.. vreed bandbreedte .. ik hou het op YouTube Wi-Fi
  #11  
Oud 21-01-08, 12:22
Yaron Yaron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 101
Standaard

En ik heb T-Mobile...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen internet met EDGE, wel met 3G Vennet Orange 1 16-08-10 20:09
T-mobile geen bereik , wel met edge met beltegoed machwestdurp Odido (T-Mobile) 0 28-07-09 20:04
Geen internet met 3G, wel met gprs/edge tomnijhuis iPhone algemeen 14 29-04-09 17:02
US 8gb update naar 2.01 EDGE menu weg Armando iPhone algemeen 24 24-11-08 12:47
GPRS/EDGE menu mist ... mkouwenhoven iPhone algemeen 60 26-08-08 14:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:32.