//

Lichtsensor(lampje) en touchscreen kapot?

Lichtsensor(lampje) en touchscreen kapot? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb tijdens een sneeuwbui (op de fiets) mijn iphone in mijn jaszak laten zitten. Aangezien mijn jaszak als hij open is, heel groot is, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-01-10, 16:53
MichaelS MichaelS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Huizen
Berichten: 19
Exclamation Lichtsensor(lampje) en touchscreen kapot?

Ik heb tijdens een sneeuwbui (op de fiets) mijn iphone in mijn jaszak laten zitten. Aangezien mijn jaszak als hij open is, heel groot is, is er door de sneeuw en regen wat water ingekomen. Ik raakte eerst in paniek toen de iphone niet aan wilde gaan. Na wat drukken op de knoppen lukte het om wat te zien. Het bleek dat het lampje(lichtsensor 3GS) niet meer deed. Het leek wel een gameboy color! Hij bleek toen ook leeg te zijn dus ik dacht dat er nog niets aan de hand was. Eenmaal thuis, toen ik hem probeerde te jailbreaken en op te laden(later las ik dat dat een 'don't' was) bleek hij niet goed aan te gaan. Hij deed heel vervelend en op een gegeven moment lukte het eindelijk om hem aan te krijgen. Met veel licht (geen licht van iphone) en gekloot kon ik wat zien en probeerde de helderheid instellingen te veranderen. Hij stond al op de hoogste en de 'automatisch aanpassen' switch haalde ook niets uit. Toen las ik het forum hier en kwam tot de conclusie dat ik hem maar moest drogen en veel hopen en bidden dat hij het nog doet. Ik heb hem toen heel dom op de kachel gelegd. Maar dat was opzich niet eens erg blijkt nu. (er zat trouwens later ook veel water onder het scherm) De dag er op checkte ik mijn iphone en het meeste van het water was weg gelukkig. Alleen op 2 plekken (linksbovenin het scherm groot en linksonder het scherm heel klein) waren er nog 2 plekjes over die dikker zijn geworden. Na wat gedoe kreeg ik weer goed aan met jailbreak maar toen bleek het touchscreen kapot, want ik kon niks meer doen. Hij opende ook de stembediening (wat bij mij met sneltoets: homeknop aandoen is) dus de homeknop leek ook kapot te zijn! de stembediening zelf deed het wel maar het touchscreen tevergeefs niet. Ik hoopte door hem te restoren dat dat wel zou veranderen maar dat bleek ook met veel werk tevergeefs. sterker nog, mijn iphone gaat niet aan zonder jailbreak maar als ik hem nu jailbreak dan is hij wel helemaal ge-reset naar fabrieksinstellingen.

HELP MIJ?! wat moet ik doen? de iphone laten opdrogen? valt dit onder garantie? vochtschade niet hoorde ik.. En is er misschien een goed externe reparatiebedrijf dat mij kan helpen voor niet te veel euro's? want ik las dat als je hem wilt vervangen dat je bij T-Mobile(heb ik ook trouwens) 400 euro's kwijt bent. En daar heb ik weinig zin in natuurlijk!

(nu probeer ik hem in een handschoen te drogen boven de kachel)!


__________________
iphone kapot?

Laatst gewijzigd door MichaelS; 24-01-10 om 21:24. Reden: reacties graag!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-01-10, 21:24
MichaelS MichaelS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Huizen
Berichten: 19
Standaard

bump, kom op mensen ik ben radeloos!
  #3  
Oud 24-01-10, 22:00
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Je kan zelf al even beginnen zoeken, naar "iPhone in water" bijvoorbeeld.
  #4  
Oud 25-01-10, 00:24
MichaelS MichaelS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Huizen
Berichten: 19
Standaard

Dat heb ik al 100x door gelezen, en ik ben hem aan het drogen en zo maar er staat niets in over lichtsensor/lampjes etc. Ik ga hem misschien zelf repareren want ik heb goedkope onderdelen site gevonden.
  #5  
Oud 25-01-10, 08:08
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Je zult ook gelezen hebben dat je er eerst geduld mee moet hebben. Rustig laten drogen een paar dagen. Pas dan zal alle vocht er echt uit zijn en weet je wat de schade uiteindelijk is. Valt niet mee, dat snap ik, maar is toch het beste. Sterkte.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #6  
Oud 26-01-10, 12:53
xXbijvanckXx xXbijvanckXx is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 34
Standaard

I hear you dude! Echt naar voor je ik hoop dat het lukt met je iPhone!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 lichtsensor probleem + touchscreen robijno1985 iPhone algemeen 2 29-12-10 14:03
kan iPhone niet ontgrendelen 1/3de touchscreen kapot? proXify iPhone algemeen 24 06-12-09 22:07
Touchscreen kapot? MrBrightside iPhone algemeen 8 03-10-09 16:29
Touchscreen 3GS: Linker kolom kapot bengek iPhone algemeen 5 10-08-09 01:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:28.