//

Geheugen van iPhone 3GS onbruikbaar maken

Geheugen van iPhone 3GS onbruikbaar maken discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Sinds een paar maanden is mijn IPhone 3GS kapot. Volgens reparatiebedrijven was het logic-board kapot. (ik kreeg de IPhone met geen enkele mogelijkheid aan) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-02-10, 15:07
Markgoessens Markgoessens is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 8
Standaard Geheugen van iPhone 3GS onbruikbaar maken

Hallo,

Sinds een paar maanden is mijn IPhone 3GS kapot. Volgens reparatiebedrijven was het logic-board kapot. (ik kreeg de IPhone met geen enkele mogelijkheid aan)
Nu zou ik graag deze defecte IPhone willen verkopen aan een 'gsm-verzamel-bedrijf' maar ik zit met een vraag;

Ik hoop dat jullie dit weten. Mijn IPhone startte dus niet meer op, maar op de IPhone stond nogal privacy gevoelige informatie. Nu ben ik bang, wanneer ik deze IPhone verkoop, dat mensen gaan knutselen aan mijn IPhone en een deel hiervan gaan hergebruiken. Zoals het flash-geheugen waar deze gegevens opstaan.

Weten jullie of dit mogelijk is? Als het logicboard kapot is, dat ze het flash geheugen nog kunnen gebruiken? Het geheugen zit immers op het logic-board heb ik gezien.
Of is er een methode om het geheugen onbruikbaar te maken als ik hem openschroef. Los solderen lijkt geen optie aangezien de boel daarbinnen zo minuscuul is.

Ik hoop dat iemand hier raad mee weet.

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-02-10, 15:43
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Waarom laat je de iPhone gewoon niet herstellen? Want die zou nog onder garantie moeten zijn
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #3  
Oud 17-02-10, 15:47
Markgoessens Markgoessens is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 8
Standaard

Bedankt voor je reactie.

Omdat ik de telefoon gejailbraked heb, en de garantie dan niet meer geldt.
Natuurlijk als hij niet meer aan gaat, kunnen ze hier niet achterkomen. Maar ondertussen hebben zoveel reparatiebedrijven ernaar gekeken, dat hij al vaak opengeschroefd geworden is, waardoor de garantie volgens mij ook is komen te vervallen.

Ik had overigens ook een verzekering waarvan ik nu een nieuwe IPhone gekregen heb.
  #4  
Oud 17-02-10, 16:31
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Dan verkoop je em toch niet als er gevoelige info op staat. Of zeg ik iets doms.
  #5  
Oud 17-02-10, 19:22
Markgoessens Markgoessens is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nebilem Bekijk bericht
Dan verkoop je em toch niet als er gevoelige info op staat. Of zeg ik iets doms.
Maar met het verkopen ontvang ik natuurlijk geld. Nu ligt ie hier ook thuis maar wat kapot te zijn.

Dus als ik hem kan verkopen zonder dat mensen in mijn gegevens kunnen rommelen...graag
  #6  
Oud 17-02-10, 19:34
sj0e5d sj0e5d is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 38
Standaard

Ik zou hem gewoon ter reparatie aanbieden. Wanneer de telefoon nog onder garantie valt zal deze waarschijnlijk gewoon worden vervangen. In Nederland worden de iPhones niet opengemaakt bij garantie gevallen dus zullen ze aan de binnenzijde ook niet zien dat deze is open geweest. Aangezien je telefoon niet meer aan gaat is je jailbreak dus ook niet zichtbaar voor het reparatiecentrum. Wel belangrijk is is dat je even kijkt of je vochtindicatoren niet zijn verkleurd (onderin de jackplug aansluiting en in de dockconnector)

Groeten
Reageren

Labels
geheugen, hardware, logicboard, repareren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Telefoondeel van iPhone onbruikbaar... Yorannn Jailbreak 5 01-11-10 19:49
Tip: iPhone 3G(s) extreem sneller maken door geheugen vrij te maken! Mattieshark iPhone algemeen 10 09-10-10 22:24
iPhone 3GS: Unlock kopen voor Engelse iPhone 3GS? (nieuwste baseband, onbruikbaar) kurt1970 Unlock 7 28-03-10 23:17
Hoe kan je meer geheugen vrij maken in 3.0? Rene1979 iPhone algemeen 1 08-07-09 19:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:20.