//

Waardoor wordt een Iphone traag?

Waardoor wordt een Iphone traag? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Maanden geleden heb ik m'n Iphone geupgrade naar FW 3.1.2 en jejailbreaked met Blackrain. Vlak na de volledig cleane installatie reageerde m'n Iphone 2G ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-02-10, 09:29
StoffelXYZ StoffelXYZ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 39
Question Waardoor wordt een Iphone traag?

Hallo,

Maanden geleden heb ik m'n Iphone geupgrade naar FW 3.1.2 en jejailbreaked met Blackrain.

Vlak na de volledig cleane installatie reageerde m'n Iphone 2G erg snel maar na verloop van tijd werd hij trager en trager.

Nu duurt het steeds vrij lang voordat bijvoorbeeld een app opent, ik iets kan beginnen intypen.

Ik maak regelmatig zoveel mogelijk geheugen vrij, reboot geregeld ...

maar zonder resultaat.

Er is nog veel vrije geheugenruimte en ik heb wel wat apps geïnstalleerd maar nu ook weer niet overdreven veel.

Wat is de oorzaak van deze 'traagheid'?

Alvast bedankt.

Grtz,

Stoffel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-02-10, 11:14
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Belangrijkste oorzaak is.... het winterboard. Schakel die uit en je zult al verschil merken.

Verder loopt het geheugen langzaam toch vol met van alles en helpt het om af en toe je iPhone te restarten, harde reboot dus.

Ik heb nu een 3GS zonder jailbreak en sinds aankoop nog nooit deze problemen gehad trouwens.
  #3  
Oud 23-02-10, 12:17
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Mobile Substrate (en extensies). Daardoor wordt 'ie langzaam.
  #4  
Oud 23-02-10, 13:30
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik heb zelf gemerkt met mijn 3G dat hij met veel programma's (had er 100+ geinstalleerd) toch vervelend traag was.
Na een keer opruimen (had er toen nog ongeveer 30) was het toestel weer behoorlijk snel. Dit alles was met firmware 3.1.2 en jailbreak. Nu heb ik 3.1.3 en JB en alweer 50 apps en merk dat ie weer wat trager reageert.
  #5  
Oud 23-02-10, 23:21
StoffelXYZ StoffelXYZ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 39
Standaard

Ik heb de indruk dat apps terug veel sneller openen na het verwijderen van het Winterboard

Bedankt voor de tip!
  #6  
Oud 24-02-10, 07:45
Guest-20180409093718
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als de iPhone opmerkelijk minder traag wordt dmv Winterboard verwijderen, ga ik dat ook doen. Maar met wat schakel ik de tweaks dan aan en uit (vb. BestClearLockScreen, EntriegelKiller, No Page Dots, Black Navigation Bars, mijn SMS tone,...)?
  #7  
Oud 24-02-10, 20:01
StoffelXYZ StoffelXYZ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 39
Standaard

Euh ... Dat weet ik niet maar het is alleszins zo dat m'n Iphone-apps terug opmerkelijk sneller opstarten. Daarvoor moest ik bijv. altijd enkele tellen wachten voordat de calculator opstartte, nu start deze terug onmiddellijk op.

Ik mis de tweaks (lockscreen enzo) helemaal niet. Ik prefereer toch een snelle Iphone ;-)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe wordt een iphone juridisch gezien Pathfire iPhone algemeen 2 05-08-10 11:47
iPhone: Iphone 3g loopt traag als een slak Blaze4life Jailbreak 6 02-08-10 20:47
Een programma waardoor je via bluetooth spellen samen kan spelen op de 2g? Colburners Jailbreak apps en thema's 0 04-11-09 17:04
Iphone wordt traag :s Supa iPhone algemeen 12 24-02-09 18:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:01.