//

Nieuwe Iphone zwart scherm

Nieuwe Iphone zwart scherm discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb een iphone laten meebrengen vorige week uit de US. Ben begonnen met activatie en jailbreak. Reeds in de 2de stap ging het fout. Itunes ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-01-08, 22:41
Johie Johie is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 13
Question Nieuwe Iphone geblokkeerd

Heb een iphone laten meebrengen vorige week uit de US. Ben begonnen met activatie en jailbreak. Reeds in de 2de stap ging het fout. Itunes herkent de iphone niet en nu doet hij zelfs niets meer. Wie kan mij helpen?

Laatst gewijzigd door Johie; 22-01-08 om 23:03.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-01-08, 23:23
Common.Sense's schermafbeelding
Common.Sense Common.Sense is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: de flevopolder
Berichten: 246
Standaard

Welke firmware versie?
  #3  
Oud 22-01-08, 23:45
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Kan je iets specifieker zijn omtrent je probleem? je zegt dat je Iphone is geblokkeerd en een zwart scherm heeft, zie je helemaal niks meer? en heb je ook al geprobeerd om de Iphone te resetten? En wat ging er dan precies fout in de 2de stap?
__________________
___________________________________________________________________________________________
"Will Work For Bandwidth"
  #4  
Oud 23-01-08, 01:27
sabatie sabatie is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crunch81 Bekijk bericht
Kan je iets specifieker zijn omtrent je probleem? je zegt dat je Iphone is geblokkeerd en een zwart scherm heeft, zie je helemaal niks meer? en heb je ook al geprobeerd om de Iphone te resetten? En wat ging er dan precies fout in de 2de stap?
AANUIT knop en terug knop in drukken zodra scherm zwart word (na een paar sec) alleen aanuitknop loslaten (wel voordat je begint ff aansluiten en itunes opstarten
itunes herkent dat iphone moet worden gerestored
let op shift indrukken en REstore klikken en restore naar 1.12!!!!
daarna deze handleiding volgen dan komt alles goed
iClarified - iPhone - How to Activate and Jailbreak Your OTB 1.1.2 iPhone Using Windows
  #5  
Oud 23-01-08, 10:38
Johie Johie is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 13
Standaard

Txs voor de reacties. Ik ben er intussen in geslaagd de iphone te resetten door de home en power button langer dan 10 sec ingedrukt te houden. Dus we zijn weer bij het begin.
Serial nummer is op 4de en 5de digit: 50, dus geproduceerd wk 50(?), dus volgens andere bronnen firmware 1.1.2 en boatloader 4.6. Probleem dat zich voordeed is dat de wizard new hardware found opstartte en het fototoestel herkende en daarna de USB storage. Na loslaten aanuit knop is wel ergens scherm verschenen "Iphone detected in recovery mode" maar dan was alles weg en iphone zwart = geen reactie meer. Daardoor niet meer verder geraakt.
  #6  
Oud 23-01-08, 12:00
sabatie sabatie is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johie Bekijk bericht
Txs voor de reacties. Ik ben er intussen in geslaagd de iphone te resetten door de home en power button langer dan 10 sec ingedrukt te houden. Dus we zijn weer bij
het begin.
Serial nummer is op 4de en 5de digit: 50, dus geproduceerd wk 50(?), dus volgens andere bronnen firmware 1.1.2 en boatloader 4.6. Probleem dat zich voordeed is dat de wizard new hardware found opstartte en het fototoestel herkende en daarna de USB storage. Na loslaten aanuit knop is wel ergens scherm verschenen "Iphone detected in recovery mode" maar dan was alles weg en iphone zwart = geen reactie meer. Daardoor niet meer verder geraakt.
ja dat klopt nadat in itunes is gezegd van recoverymode moet je op met SHIFT INGEDRUKT HOUDEN OP RECOVERY DRUKKEN DAN 1.12 AANKLIKKEN EN DAN OKE.dat duurd even... (je iphone doet niks meer als je hem eenmaal in recovery brengt je moet hem dan een restore/recovey doen)
kan je de 1.12 fw niet vinden hier staan ze allemaal download deze dan even https://forum.iculture.nl/f1/ip...-firmware.html
nd deze fw restore is de iphone weer zo goed als nieuw en kan je beginnen met het jailbreaken zie onderstaande

wel hierna doogaan met
deze hand leiding.
https://forum.iculture.nl/f1/ip...-firmware.html

Laatst gewijzigd door sabatie; 23-01-08 om 12:06.
  #7  
Oud 23-01-08, 13:14
Johie Johie is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 13
Standaard

Txs, Iphone is intussen weer alive. Heb via de link even firmware gecontroleerd: baseband is 04.02.13_G. Serial nummer geeft aan geproduceerd in wk 50, dus volgens andere bronnen is firmware 1.1.2. aanwezig. Ga vanavond nog eens proberen.
  #8  
Oud 23-01-08, 13:30
denboris denboris is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johie Bekijk bericht
Txs, Iphone is intussen weer alive. Heb via de link even firmware gecontroleerd: baseband is 04.02.13_G. Serial nummer geeft aan geproduceerd in wk 50, dus volgens andere bronnen is firmware 1.1.2. aanwezig. Ga vanavond nog eens proberen.
hou ons op de hoogte!
  #9  
Oud 23-01-08, 23:07
Johie Johie is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 13
Standaard

niet gelukt...ik doe waarschijnlijk iets fout.. nog even herhalen..iphone aansluiten op PC, aanzetten, itunes opstarten. PC herkent fototoestel van iphone en vraagt via wizard nieuwe hardware gevonden welk programma te gebruiken, ik negeer dit even, druk home en aanuitknop tegelijk in, het startscherm van de iphone verandert van het itunes logo naar een scherm om af te zetten en dan naar een zwart scherm. Ik laat de aanuitknop los. Er gebeurt niets. Probeer hetzelfde maar met de wizard direct te sluiten. Weer geen reactie. Ben er wel in geslaagd het apple logo op mijn iphone te krijgen, opnieuw aansluiten, weer niets. De wizard herkent dus wel iphone(recovery mode). Maar itunes reageert niet.
hoe verder?
  #10  
Oud 23-01-08, 23:09
Faithz Faithz is offline
• iOS 4.0
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 110
Stuur een bericht via MSN naar Faithz
Standaard

Je wilt dus alleen jailbreaken?
  #11  
Oud 23-01-08, 23:13
Faithz Faithz is offline
• iOS 4.0
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 110
Stuur een bericht via MSN naar Faithz
Standaard

Ik begrijp je stappen niet zo goed maar probeer dit eens:
iClarified - iPhone - How to Activate and Jailbreak Your OTB 1.1.2 iPhone Using Windows

Lees ook dit:
https://forum.iculture.nl/f1/ip...2-windows.html
  #12  
Oud 23-01-08, 23:21
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johie Bekijk bericht
niet gelukt...ik doe waarschijnlijk iets fout.. nog even herhalen..iphone aansluiten op PC, aanzetten, itunes opstarten. PC herkent fototoestel van iphone en vraagt via wizard nieuwe hardware gevonden welk programma te gebruiken, ik negeer dit even, druk home en aanuitknop tegelijk in, het startscherm van de iphone verandert van het itunes logo naar een scherm om af te zetten en dan naar een zwart scherm. Ik laat de aanuitknop los. Er gebeurt niets. Probeer hetzelfde maar met de wizard direct te sluiten. Weer geen reactie. Ben er wel in geslaagd het apple logo op mijn iphone te krijgen, opnieuw aansluiten, weer niets. De wizard herkent dus wel iphone(recovery mode). Maar itunes reageert niet.
hoe verder?
Itunes meld dus wel dat de Iphone in recoverymode is gezet, Iets van: Itunes discovered that there is a Iphone in recovery mode en daarna slaat Itunes vast?
  #13  
Oud 23-01-08, 23:35
Faithz Faithz is offline
• iOS 4.0
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 110
Stuur een bericht via MSN naar Faithz
Standaard

ibrickr proberen?
  #14  
Oud 23-01-08, 23:49
Johie Johie is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 13
Standaard

Voor de duidelijkheid ik volg de iclarified handleiding. Maar bij mij start direct de wizard "new hardware found". Wat doe je in dit geval met deze wizard? Afblijven, doorlopen, sluiten?

Heb net een handleiding gevonden in het nederlands. Ga die eens proberen en op andere PC
  #15  
Oud 23-01-08, 23:53
crunch81's schermafbeelding
crunch81 crunch81 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 386
Standaard

Het lijkt erop dat de stuurprogramma's voor de Iphone niet goed (of niet meer goed) zijn geinstalleerd. Op zich is het niet spannend dat windows meld dat er nieuwe hardware gevonden is, dit is alleen voor je foto opslag op je Iphone. Draai je onder Vista of XP?

Als je zegt dat Itunes vast slaat als de Iphone in recovery mode gaat, Installeer Itunes dan opnieuw ivm met het stuurprogramma dat waarschijnlijk niet meer goed functioneert.

Laatst gewijzigd door crunch81; 24-01-08 om 00:01.
  #16  
Oud 23-01-08, 23:56
Johie Johie is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 13
Standaard

hoi,

waarvoor moet ik ibrick proberen?
  #17  
Oud 24-01-08, 01:40
sabatie sabatie is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 162
Standaard

laat hem die hw gewoon kiezen...maakt niet uit ff itunes opnieuw installeren heb je versie 7.5XXX? zal ook wel werken met 7.6 maar 7.5 werkt soieso..
of probeer een andere pc vreemd dat hij vastloopt je moet heb in revoery krijgen en dat lukt je nu inmiddels maar nu nog ff die downgrade naar 1.11 voor jailbreak ik zou itunes ff opniew down van apple.nl en dan gewoon over de oude heen installere dan werkt het waarschijnlijk. probeer eens wat met je xp hardware zoeke..
zodra itunes zegt iphone in recovery dan pas de laatse knop los laten
  #18  
Oud 24-01-08, 01:41
sabatie sabatie is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johie Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid ik volg de iclarified handleiding. Maar bij mij start direct de wizard "new hardware found". Wat doe je in dit geval met deze wizard? Afblijven, doorlopen, sluiten?

Heb net een handleiding gevonden in het nederlands. Ga die eens proberen en op andere PC

owja ik gebruik zelf de engelse versie die is veel duidelijker en bij nl versie moet je allemaal andere stappen doen met andere programma's...lijkt me niet zo goed voor je phone
  #19  
Oud 24-01-08, 10:58
Johie Johie is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 13
Standaard

ben er 2 dagen tussenuit voor zakenreis, zal voor zaterdag zijn. Alvast bedankt voor de tips, laat jullie nog iets weten hoe het verder verloopt.
  #20  
Oud 26-01-08, 15:41
Johie Johie is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 13
Standaard

Hallo, ben er weer..itunes volledig verwijderd van mijn PC, opnieuw v7.6 geinstalleerd. iPhone aangesloten op PC. PC vraagt welke software voor Apple Iphone fototoestel te installeren. geprobeerd door annuleren en door software te linken. In GEEN van beide pogingen reageert itunes.

Dan itunes geopend. In menu HELP , DIAGNOSTISCHE TEST UITVOEREN. Test laten lopen. Antwoord: Kan geen iphone vinden. HELP button drukken geeft: "URL kan niet gevonden worden"

voila, verder geraak ik niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
bij bellen scherm zwart, blijft zwart als ik klaar ben, wat is er mis? superzemie iPhone algemeen 1 25-10-10 13:04
Iphone 3Gs: Zwart scherm kerel1982 iPhone algemeen 0 04-07-10 22:28
Scherm iPhone blijft zwart. Juana Archief 13 18-04-10 22:24
iPhone zwart/grijs scherm BadDuck iPhone algemeen 0 08-02-10 00:45
iphone 2g zwart scherm jayson5 iPhone algemeen 0 06-09-09 17:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:18.