//

Mini review HideIPVPN VPN dienst

Mini review HideIPVPN VPN dienst discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds het begin (na wat leverproblemen) ben ik eigenaar van een mooie zwarte 16GB 3GS. Vanaf dit begin heb ik ook al een amerikaanse iTunes ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-03-10, 23:47
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Smile Mini review HideIPVPN VPN dienst

Sinds het begin (na wat leverproblemen) ben ik eigenaar van een mooie zwarte 16GB 3GS. Vanaf dit begin heb ik ook al een amerikaanse iTunes account (Miami heeft geen Sales Tax en gebruik ook enkele amerikaanse apps. Met name AOL radio was voor mij een veel gebruikt programma.
Echter sinds begin maart kreeg ik plotseling in plaats van muziek het woordje “Forbidden” te zien. Om dit te omzeilen kun je een VPN dienst gebruiken. Hierdoor lijkt het of je in een ander land zit (daar waar de VPN server staat).

De eerste die ik probeerde was www.hotspotshield.com maar wat ik ook probeerde, geen verbinding.
De tweede was www.itshidden.com maar elke 20 minuten werd je weer disconnected.
www.usaip.com gooide je zelfs elke 6 minuten eraf
Maar de vierde was www.hideipvpn.com waar ik met wat moeite een free account bemachtigd heb.
Installatie
Je hebt eigenlijk niets nodig dan de standaard software van de iPhone;
Instellingen>Algemeen>Netwerk>VPN
En dan “Voeg VPN-configuratie toe…”
“Vpn server”, “username” en “password” invullen, zet de codering op automatisch en alles is klaar.

Gebruik
Na installatie kun je in het instellingenscherm direct de vpn verbinding aan en uit zetten. Als die het doet zie je naast je batterijstatus een VPN icoontje zoals op onderstaand plaatje.

Vervolgens AOL Radio geprobeerd en zonder problemen muziek (ik had natuurlijk eerst de USA VPN server ingesteld)
Pandora geinstalleerd en deze start zonder problemen op.

Speed test gedaan, normaal (zonder VPN) haal ik via Wi-Fi ruim 800kb download en 70 kb upload. Via de VPN kwam ik op 170 kb down en 65kb up.

Je zal altijd een verlies aan snelheid hebben, maar voor muziek en browsen is dit in ieder geval voldoende.

Daarna de UK server erin gezet en spotify geprobeerd (die doet het wel in Engeland maar niet in Amerika en ook niet in Nederland) wat ook prima werkt.
Oftwel eindelijk een gratis betrouwbare VPN dienst. Het enige nadeel is dat de free accounts maar beperkt (1 minuut per week heb je ongeveer de kans) aan te vragen zijn.

Waarom een VPN
Bij een VPN wordt al je verkeer gecodeerd tussen je device en de vpn server, je kunt op dat traject niet meer “afgeluisterd” worden. Ideaal dus voor onbekende hotspots.
Je lokatie voor een website de lokatie waar de VPN server staat, je zit dus echt in de US of UK voor die sites.
Na deze VPN server kun je wel weer afgeluisterd worden, ik kan je ook niet vertellen of HideIPVPN zo betrouwbaar is dat ze dat niet doen, maar bij gratis zaken ben ik altijd wat voorzichtig.

Alternatief
Ik heb een tijdje lang op proxy servers zitten zoeken en regelmatig proxy servers gevonden die het deden. Echter alle proxy servers waren na verloop van tijd weer dicht. Zorgeloos internetten was er dus niet bij.

Laatst gewijzigd door gkho; 01-04-10 om 00:38.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-04-10, 01:05
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Bij een VPN wordt al je verkeer gecodeerd tussen je device en de vpn server, je kunt op dat traject niet meer “afgeluisterd” worden. Ideaal dus voor onbekende hotspots.
En op de VPN server kan het weer hartstikke worden afgeluisterd, niet aan te raden voor onbekende hotspots dus omdat je een veel groter probleem hebt als zonder de VPN verbinding. Je bent sterk afhankelijk van de bedoelingen van degene die de VPN dienst aanbiedt en dat is vaak niet te controleren (als het je eigen werkgever is, wordt het een ander verhaal want daar kan het wel). Ze zijn een groter gevaar dan onbekende hotspots wegens het gevoel van valse veiligheid. Hackers weten dat mensen dit soort dingen veilig wanen en maken daar ook dankbaar misbruik van. Men zet met een VPN dienst op deze wijze een val en weten door het vertrouwen van mensen te misbruiken aardig wat gegevens buit te maken (denk aan logingegevens).

Dit soort oplossingen zijn net als proxies alleen maar handig om dingen te omzeilen zodat bijv. de BBC iPlayer denkt dat je in de UK zit waardoor je er ineens wel gebruik van kunt maken. Voor beveiliging zijn dit soort VPN's van derden uitermate ongeschikt en derhalve af te raden. Voor beveiliging kun je beter gebruik maken van dingen als ssl tussen jouw iPhone en de server van de dienst of app (denk aan e-mail) die je gebruikt (dus eigenlijk de beveiligingsopties die de betreffende dienst zoals e-mail je biedt). Enige kanten die dat kunnen "afluisteren" zijn je iPhone en de betreffende server en dat is nou ook exact de bedoeling omdat je anders die dienst niet kunt gebruiken.

Thanks voor het testen, altijd fijn om te weten wat de betere VPN is voor wie bijv. de BBC iPlayer wil "omzeilen"
  #3  
Oud 06-12-16, 23:08
gkho gkho is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Talking Wissel naar L2TP in plaats van PPTP door iOS 10

Na de laatste update naar iOS 10 bleek dat het PPTP protocol uitgefaseerd was door Apple (zelfde overigens voor macOS Sierra). Tot nu toe heb ik dus al 6 jaar storingsvrij genoten van HideIPVPN. Ik was even bang dat dit niet meer zou lukken.

Echter na inloggen op de site van HideIPVPN bleek dat er tegenwoordig ook L2TP beschikbaar is.
Ik moest hiervoor wel een app installeren (jammer) die echter alleen een profiel genereert. Na activering van het profiel kon ik de app weer wissen en de VPN op de normale iOS manier aan en uit zetten.



En zoals je kunt zien zitten we in het altijd lekker warme California



Daarna deed alles het weer prima behalve Netflix. Zo te zien kregen ze teveel klachten waarschijnlijk over bandbreedte



AOL Radio doet het echter prima

Voor wat betreft PPL zijn kritiek op VPN leveranciers moet ik hem gelijk geven. Degene die de internet verbinding levert kan je verbinding afluisteren (als het geen HTTPS of SSL is).
Dus oftewel Ziggo, UPC of KPN kan je verkeer afluisteren of de VPN leverancier, er is altijd iemand die dit kan doen.
Het komt er dus op neer wie het risico wil lopen zijn reputatie te verliezen door af te luisteren voor zijn eigen gewin. Aangezien HideIPVPN verdient zo zijn geld zijn business verliest als ze dit doen heb ik toch wel enig vertrouwen in een leverancier die zo zijn geld verdient.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1169.jpg‎ (13,4 KB, 89x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1170.jpg‎ (13,7 KB, 93x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1172.jpg‎ (20,0 KB, 89x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1173.jpg‎ (48,5 KB, 91x gelezen)

Laatst gewijzigd door gkho; 06-12-16 om 23:28.
  #4  
Oud 11-12-16, 09:25
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Draai gewoon mijn eigen vpn server, nergens last van. Kan hier natuurlijk geen BBC of Netflix kijken omdat ik in Nederland mijn server heb staan. Maar niemand behalve ikzelf kijkt mee (hoop ik ). Voor buitenlandse content gebruik ik soms een betaalde service maar dit is alleen ontvangen en niet zenden.
  #5  
Oud 19-12-16, 11:07
CakeVonZ CakeVonZ is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 2
Standaard

Irritant dat Netflix blijft blokkeren. Deze lijst werkt bijna altijd: Amerikaanse Netflix in Nederland kijken ? vpnService.nl

Nadeel is dat je af en toe moet wisselen van server maar je hebt in ieder geval alle werkende servers op een rij.
Reageren

Labels
anoniem, vpn



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:41.