//

SMS kan naar 1 nummer niet, rest wel

SMS kan naar 1 nummer niet, rest wel discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) 30 april om 04:30 heb ik een sms verstuurd naar een nieuw nummer. Ik heb ook antwoord gehad, dus dat zit in orde. 30 april, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-05-10, 20:03
RobertvdBerg RobertvdBerg is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Standaard SMS kan naar 1 nummer niet, rest wel

30 april om 04:30 heb ik een sms verstuurd naar een nieuw nummer. Ik heb ook antwoord gehad, dus dat zit in orde. 30 april, 13:00 uur probeer ik een sms te versturen, kan het niet. Ik kan dus naar 1 nummer geen smsjes versturen. De overige nummers wel. En als ik het met een andere telefoon probeer (oude nokia) wordt de sms wel verstuurd en komt ie ook aan. Alle andere nummers kan ik wel smsen met mijn iPhone.

Wat gaat hier fout? Of hoe kan ik dit oplossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-05-10, 22:49
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je hebt het nummer er wel goed in staan? Gelet op punten, spaties, +-tekens etc
  #3  
Oud 05-05-10, 23:28
RobertvdBerg RobertvdBerg is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Standaard

Yup, geen rare tekens en zowel met 06 als +31 geprobeerd. Rare is dat ik het nummer wel kan bellen...
  #4  
Oud 06-05-10, 14:02
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Even je provider raadplegen lijkt me. En haal je SIM er eens uit, stop hem in een andere telefoon en probeer dan te smsen. Dat zou uitsluitsel moeten geven of het aan je iPhone ligt of aan de provider.
  #5  
Oud 06-05-10, 14:06
RobertvdBerg RobertvdBerg is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 5
Standaard

Check, beide al gedaan. Zie eerste post.
En ik heb provider (vodafoon) al gebeld, die heeft het gechecked en alles is in orde daar.

SMS via oude nokia werkt wel (2 verschillende telefoons geprobeerd)...

  #6  
Oud 06-05-10, 15:02
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Sorry, overheen gelezen dan denk ik!
Raar probleem, misschien als laatste oplossing, eens terug naar de fabrieksinstellingen en dan zonder de backup terug te zetten eens proberen te smsen. Kijken of dat werkt. Daarna kun je natuurlijk de backup nog eens terugzetten om te kijken of het probleem ook in de backup zit.
  #7  
Oud 16-06-10, 19:19
sjikkervisje sjikkervisje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb ook zoiets. Het nummer komt uit Venezuela. Wanneer ik de sms geschiedenis van dit nummer verwijder kan ik wel weer een sms versturen maar een reply zonder te wissen wil niet. Nog geen oplossing gevonden. Ik heb al een andere simkaart. De telefoon heb ik ook hersteld want eerst kon ik naar dat nummer helemaal geen sms versturen. Toen werkte dat wel weer. Na een sync met Itunes om mijn gegevens terug te zetten met de instellingen van voor de installatie werkt het weer niet. Moest nog een keer herstellen en in Itunes kiezen voor nieuwe iPhone.
  #8  
Oud 27-06-10, 05:38
pia pia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 28
Standaard sms probleem

dit heb ik al sinds de update van 3.
precies hetzelfde probleem.
moet eerst de oude sms wissen en dan kan ik terug sms en.
tot nu toe niemand die het weet.
  #9  
Oud 27-06-10, 08:07
sjikkervisje sjikkervisje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb laatst van iemand gehoord dat het ook aan de instellingen kan liggen van de persoon waar je deze instellingen van ontvangt. Net als een email account zou je bij een sms een ander of geen antwoord telefoonnummer als alternatief ingesteld hebben. Het reply adres is dus anders dan het verzend adres. Ik heb deze persoon gevraagt om het toestel na te kijken en/of contact op te nemen met de provider. Wordt aan gewerkt dus.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
reply sms naar 1 nummer werkt niet sjikkervisje iPhone algemeen 0 16-06-10 19:24
Wel wi-fi verbinding bij instellingen maar voor de rest niet! Caddeto iPhone algemeen 0 01-03-10 18:33
Probleem: sms wordt als mms ontvangen?? + sms naar buitenlands nummer lukt niet juud85 iPhone algemeen 3 08-07-09 19:02
iCal wordt niet meer gesynchroniseerd (rest wel) aernout iTunes 3 02-04-08 21:08
safari wel de rest niet?? ugene Archief 0 24-10-07 23:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.