iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 3GS blijft bij het apple logo hangen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/59507-iphone-3gs-blijft-apple-logo-hangen.html)

typtyp27 12-05-10 14:58

Ik weet de oplossing als je telefoon met Baseband 05.11.07 en FW 3.1.2 heb die gejailbreaked en unlocked met blackrain/blacksnow eerst goed werkte maar opeens niet meer en je bij een reboot je applelogo blijft zien. Het is een erg ingewikkeld proces. Je heb NIET de SHSH files nodig dus er is nog hoop voor de mensen ;)

Als iemand een stappenplan wilt laat het dan even weten hier dan zal ik er aan werken.
Groetjes.

Gerbert 12-05-10 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door typtyp27 (Bericht 451160)
Ik weet de oplossing als je telefoon met Baseband 05.11.07 en FW 3.1.2 heb die gejailbreaked en unlocked met blackrain/blacksnow eerst goed werkte maar opeens niet meer en je bij een reboot je applelogo blijft zien. Het is een erg ingewikkeld proces. Je heb NIET de SHSH files nodig dus er is nog hoop voor de mensen ;)

Als iemand een stappenplan wilt laat het dan even weten hier dan zal ik er aan werken.
Groetjes.

Erg graag want hij doet het al niet meer...

Ik ging hem herstellen met een bestand van 19-02-2010 zodat ik mijn gegevens weer had maar daarna moest hij dus weer opnieuw opstarten en jahoor.. Hij blijft weer hangen op het logo.

Als jij de oplossing hebt ben ik je echt erg dankbaar!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert (Bericht 451159)
Ik zou niet weten hoe het kan maar opeens doet hij het weer..

Ik heb de telefoon een hele tijd met het apple logo laten liggen. Vervolgens weer eens de home + wake/sleep ingehouden. Toen ging de telefoon uit.

Toen dacht ik van ik ga hem weer eens herstellen zodat ik er in ieder geval weer mee op Wi-Fi kan en ineens start de telefoon weer normaal op.

Bedankt voor al jullie hulp, ik snap alleen werkelijk niet hoe het kan dat hij het weer doet.

Zoals ik in mijn reactie op typtyp zei: hij doet het al niet meer... Te vroeg gejuichd

chris-008 12-05-10 20:23

Heb idd de host file aangepast zoals beschreven
En zelfs de ipconfig /Flusdns opdracht uitgevoerd.
Helaas geen resultaat...
Krijg nog steeds volgende melding:
De iphone kan niet worden hersteld. This device isn't eligible for the requested build.

Ik merk verder ook dat het veld "update zoeken" in Itunes , niet meer gehighlight is, maw. de software van de iphone is "up to date". Vreemd gezien ik enkel en alleen maar Shift+ Herstellen gebruikt heb.
Zou de baseband en FW versie al geupgrade zijn naar de laatste nieuwe dan?

chris-008 12-05-10 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert (Bericht 451140)
Ik probeer stap 2 te doen maar ik kanhost file niet vinden.. C:WindowsSystem32driversetc daar kan ik hem niet vinden.

Even het veld naast bestandsnaam veranderen naar "alle bestanden", dan komt te host file tevoorschijn.

chris-008 12-05-10 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door typtyp27 (Bericht 451160)
Ik weet de oplossing als je telefoon met Baseband 05.11.07 en FW 3.1.2 heb die gejailbreaked en unlocked met blackrain/blacksnow eerst goed werkte maar opeens niet meer en je bij een reboot je applelogo blijft zien. Het is een erg ingewikkeld proces. Je heb NIET de SHSH files nodig dus er is nog hoop voor de mensen ;)

Als iemand een stappenplan wilt laat het dan even weten hier dan zal ik er aan werken.
Groetjes.

Hey Typtyp, als jij de oplossing zou hebben, graag!
Alvast bedankt voor de moeite.:)

Eric_b 12-05-10 21:19

Ik heb afgelopen week het zelfde probleem gehad.
Ineens stond de iphone vast.
Eerst een herstel naar 3.1.2 gedaan dat leek goed te gaan.
daar na blackra1n en na een herstart weer vast.
Dit een keer of 4 geprobeert maar zodra er een netwerk beschikbaar was
liep de iphone vast
Na behoorlijk wat gegoogld te hebben kwam ik dit tegen.

blacksn0w crashes 3.1.2 firmware 05.11.07 baseband 3GS, no shsh on file (Solution)

Het blijkt dus dat de baseband vastloopt
Het was wel een gepuzzle maar uiteindelijk bleek dit voor mij de oplossing.
Weer een prima werkende Iphone 3Gs

Eric

chris-008 13-05-10 12:43

Heb van gsterenavond tot deze morgen 6 uur het net even afgesurft in de hoop een oplossing te vinden...tot mijn spijt niets werkends gekregen.

Desondanks de hosts file is aangepast (gepingd, geURLed, alles lijkt ok) geraak ik niet voorbij de apple check na het willen updaten naar firmware 3.1.2. Devive isn't eligible blijft steeds de melding.

Is er een manier om te zien welke FW en baseband er nu nog opstaan?
fOrecast etc. werkt niet, libusb geeft deze info niet weer, iemand nog ideeën? Moest er om een of andere redenen toch al een update gebeurd zijn heeft het niet veel zin om te blijven proberen.

Als laatst heb ik nog een 3.1.3 custom FW gedownload die ik evt wil uploaden, of is er dan geen weg meer terug? De Baseband zou op deze manier toch onaangetast moeten blijven dacht ik. Zoals reeds eerder vertelt, de "make my life easier "of te SHSH is gebeurd, maar gaf melding dat dit op 3.1.3 is gebeurd.

Degene die me hier mee kan verder helpen krijgt een paypal storting, de uren die ik er al in gestoken heb wegen niet meer op ;-)

Gerbert 13-05-10 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eric_b (Bericht 451357)
Ik heb afgelopen week het zelfde probleem gehad.
Ineens stond de iphone vast.
Eerst een herstel naar 3.1.2 gedaan dat leek goed te gaan.
daar na blackra1n en na een herstart weer vast.
Dit een keer of 4 geprobeert maar zodra er een netwerk beschikbaar was
liep de iphone vast
Na behoorlijk wat gegoogld te hebben kwam ik dit tegen.

blacksn0w crashes 3.1.2 firmware 05.11.07 baseband 3GS, no shsh on file (Solution)

Het blijkt dus dat de baseband vastloopt
Het was wel een gepuzzle maar uiteindelijk bleek dit voor mij de oplossing.
Weer een prima werkende Iphone 3Gs

Eric

Dit was voor mij ook de oplossing!

Bedankt voor alle reacties, mijn iphone werkt weer perfect!

Eric_b 13-05-10 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert (Bericht 451570)
Dit was voor mij ook de oplossing!

Bedankt voor alle reacties, mijn iphone werkt weer perfect!



Lekker gevoel hè als je alles gedaan hebt en hij blijkt het weer te doen.

Eric

Gerbert 13-05-10 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eric_b (Bericht 451581)
Lekker gevoel hè als je alles gedaan hebt en hij blijkt het weer te doen.

Eric

Nou inderdaad! Ik had mijn kassabon alweer opgezocht want ik had het bijna opgegeven...

Eric_b 13-05-10 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerbert (Bericht 451585)
Nou inderdaad! Ik had mijn kassabon alweer opgezocht want ik had het bijna opgegeven...

Dat was bij mijn het probleem een beetje.
Ik had hem vorig jaar meegenomen uit Miami
Dus voor garantie moest ik een eind omrijden haha

Eric

typtyp27 13-05-10 21:56

Probleem voor Gerbert is gefixed topic kan slotje op ?

Gerbert 13-05-10 22:17

Wat mij betreft wel, ik ben goed geholpen!

chris-008 15-05-10 00:23

wat mij betreft ook. Toch een paar slapeloze nachtjes achter de rug maar resultaat loont!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:51.