iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   internet op de iphone werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/59744-internet-op-de-iphone-werkt-niet-meer.html)

mentalernie 15-05-10 00:47

internet op de iphone werkt niet meer
 
Hallo,

zal t topic ff beginnen met aan te geven dat ik al verschillende topics gelezen heb...

ik heb sinds enkele maanden een 3gs 16gb (simlockvrij nieuw los toestel) en ben er tot nu toe heel tevreden mee.

heb m gejailed en ook dat werkt goed.
alleen, als ik m uitzet moet ik m aan de computer hangen om opnieuw te jailbreaken... daarom zet ik m dus nooit uit, vervelend, maar t went.

heb vodafone, dus lekker snel 3g internet, tot vanmiddag.
krijg helemaal geen verbinding meer, ook niet als ik t probeer via m'n thuiswireless.
Als ik Wi-Fi uitschakel en verbinding met internet probeer te maken via 3g krijg ik de melding: 'mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk'.

EDIT
Als ik de Wi-Fi aan zet en verbinding met internet probeer te maken wordt het scherm grijs (zeg maar safari) en blijft 'verbinden...' eeuwig in beeld staan. Daarna krijg ik de melding 'Pagina openen niet mogelijk. Safari kan de pagina niet openen omdat de server niet meer reageert'.dat ik geen verbinding krijg met mijn eigen netwerk ligt aan mijn eigen netwerk, maar moet nu werken dus kijk daar vnvnd wel naar.




daarna heb ik dus de netwerkinstellingen hersteld. (Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen)
ook daarna moest ik trouwens weer de phone aan de jailbreak. (blackrain)...

kan iemand mij helpen met dit probleem?

thanks

radjinder 15-05-10 01:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mentalernie (Bericht 452284)
Hallo,

zal t topic ff beginnen met aan te geven dat ik al verschillende topics gelezen heb...

ik heb sinds enkele maanden een 3gs 16gb (simlockvrij nieuw los toestel) en ben er tot nu toe heel tevreden mee.

heb m gejailed en ook dat werkt goed.
alleen, als ik m uitzet moet ik m aan de computer hangen om opnieuw te jailbreaken... daarom zet ik m dus nooit uit, vervelend, maar t went.

heb vodafone, dus lekker snel 3g internet, tot vanmiddag.
krijg helemaal geen verbinding meer, ook niet als ik t probeer via m'n thuiswireless.
Als ik Wi-Fi uitschakel en verbinding met internet probeer te maken via 3g krijg ik de melding: 'mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk'.
Als ik de Wi-Fi aan zet en verbinding met internet probeer te maken wordt het scherm grijs (zeg maar safari) en blijft 'verbinden...' eeuwig in beeld staan. Daarna krijg ik de melding 'Pagina openen niet mogelijk. Safari kan de pagina niet openen omdat de server niet meer reageert'.

daarna heb ik dus de netwerkinstellingen hersteld. (Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen)
ook daarna moest ik trouwens weer de phone aan de jailbreak. (blackrain)...

kan iemand mij helpen met dit probleem?

thanks

ik heb het zelfde probleem ook geen internet niet over EDGE als 3G wirelless werk wel
het begon ongeveer om 18 uur heel vervelend andere mensen hier last van?
denk zelf dat het aan vodafone ligt. ik heb nergens gelezen dat ze storing hebben of zo :( het is zo vervelend. morgen maar eens langs gaan bij de vodafone store.

Meau 15-05-10 03:12

Hier hetzelfde probleem. Sinds vanavond doet 3G/GPRS het niet meer.
Als ik nu bijv Hyves app opstart krijg ik hetvolgende bericht: 'There is a problem connecting to th server, but your 3G/Wi-Fi-connection seems to be ok.' en bij anderen krijg ik t bericht: 'Could not activate cellular data network'. Beetje raar aangezien ik niet aan de instellingen heb gezeten en deze overeenkomen met wat vodafone voorschrijft op haar website.

proby 15-05-10 04:11

Hi all,

Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik zit bij vodafone. Een vriend van mij (die ook bij vodafone zit) heeft precies hetzelfde! Het is allemaal vannacht/vannavond begonnen. Het enige wat ik weet is dat ik vanaaf al mijn apps heb ge-update bij de appstore.. Daarna deed het internet het nog gwn en nu doet niets het meer en krijg ik net als de rest de melding: 'mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk'

Wat een drama.. What to do!!??

Meau 15-05-10 04:48

wachten tot vodafone zn zaakjes weer op orde heeft... meer kun je niet doen me dunkt.

radjinder 15-05-10 10:33

Hey internet doet het weer vreemd maar beter

proby 15-05-10 15:17

Inderdaad, het was van even afwachten geblazen! Toen k wkkr werd deed alles het weer! Had k niet verwacht van Vodafone.. Gelukkig doet alles het nu weer!!! Grtz

mentalernie 15-05-10 16:37

Jep ook bij mij werkt t weer!

Topic kan wat mij betreft gesloten worden

mofraweert 16-05-10 00:52

Ik heb sinds gisteren een iPhone 3Gs 16GB White. Van vrijdagmiddag 13.45 uur tot vrijdagavond had ik internetgelegenheid, daarna niet meer. Vanochtend kon ik inderdaad ook weer internetten, met een kleine dip rond 09.30 uur. En vanavond, zaterdagavond, is het weer mis! Geen mail of internet!
Ik heb ook een Vodafone-abonnement. Vreemd is wel dat mijn man gister avond ook problemen had met zijn iPhone, maar vanavond dus niet? Ligt het aan Vodafone? Hopenlijk wel, ligt het dus niet aan het toestel. En hopenlijk lossen ze het snel op!
Ben wel blij om te lezen, dat er meer mensen met hetzelfde probleem zijn. Dan ligt het waarschijnlijk dus toch aan Vodafone. En ik dacht nog een goede provider te hebben gekozen. Met prepaid hadden we nooit problemen, en dat willen we graag zou houden

Meau 16-05-10 04:41

Bij mij begonnen vanavond pas de problemen toen ik 3G aangezet had. Gprs deed het gewoon goed maar nadat ik 3G had aangezet was internetten ineens onmogelijk. Zelfs nadat ik 3G uit had gezet en weer op GPRS weer wilde werken....

proby 16-05-10 09:44

Vannacht waren er inderdaad weer problemen! Vodafone is lkkr bezig zeg...

mofraweert 17-05-10 00:39

Vandaag de hele dag geen problemen gehad met internet! Houden zo! :)

mofraweert 20-05-10 09:01

Ik merk sinds vanochtend dat het weer mis is met het mobiele datanetwerk. Zijn er meer mensen die het probleem hebben of ligt het probleem alleen bij mijn toestel?

Mellzor 20-05-10 09:38

heb geen internet deze morgen ....

mofraweert 20-05-10 09:49

Vreemd dat het niet voor iedereen geldt. Mijn man heeft een zelfde iPhone en een zelfde Vodafone-abo maar hij heeft wél internet. Maar ik ben blij dat ik in elk geval niet de enige ben. Dat wordt dus gewoon weer afwachten tot we weer "in de lucht" zijn.:(

Meau 20-05-10 11:20

wat een hoop bagger zeg dat vodafone. Ik heb nog wel speciaal een simlockvrije iPhone gehaald omdat ik dan van het betere net van Vodafone gebruik kon maken ipv T-Mobile. Kom ik even bedrogen uit. Al de zoveelste keer in een week tijd!

nebilem 20-05-10 12:00

Vodafone internet is wel lekker snel. Jammer dat ze meer storingen hebben dan Tmobile je betaalt bij vodafone meestal ook wel meer.

Meau 20-05-10 12:06

Zo! nu doet ie t weer! maar wat bagger zeg! staat ook nergens op de site van vodafone iets over storingen e.d.

mofraweert 20-05-10 15:06

Bij mij doet 'ie het ook weer. Hopenlijk voor langere tijd!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:58.