//

iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic

iPhone start niet meer op; continu appeltje op het scherm - Verzameltopic discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Apple staat niet toe dat je gaat restoren naar een firmware dat te jailbreaken is. Daarom moet je dus een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #481  
Oud 09-09-10, 19:17
MrProper MrProper is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
Apple staat niet toe dat je gaat restoren naar een firmware dat te jailbreaken is.
Daarom moet je dus een shsh blob safen in en met Tiny umbrelle en dan de server van sydia gebruiken. Hier een beschrijving hoe dat kan maar dan voor een iPad.
In jou geval noem je de iPad dan iPhone.
Succes.
*The process works
I can confirm that my iPad (3G, 64GB, iOS 3.2.2) can be downgraded to iOS 3.2.1 without doing anything (such as saving its SHSH) before.

I summarized the steps I took. Hope that this will make the whole process easier to follow.

Preparation:
1. Download 3.2.1 firmware (use the link in the 1st post).
2. Download "umbrella" application (see the 1st post or google for it).
3. Make sure your iTunes is the latest version.
4. Connect your iPad and let iTunes syncs it with your computer (you will want to restore your data after downgrading).

Downgrading process (more info for each step below):
1. Start "umbrella" and save SHSH blobs of your iPad.
2. In "umbrella", click Start TSS server.
3. Put the iPad in recovery mode.
4. In iTunes, hit Shift + click Restore.
5. Select 3.2.1 firmware, and wait until the restoration finishes.

Step 1:
1. Use the Advanced options to make sure that Device field is correct and Request From field is Cydia.
2. It should report "successful" after a while.

Step 2:
1. Using the TSS server saves you from changing the "hosts" file, if you have read about the need of this change elsewhere.

Step 3:
An iPad can be put into recovery mode when it is connected to a computer with the sync cable. This state, which your iPad is already in if you didn't disconnect the iPad after steps 1 and 2, can be achieved by the following two steps:
1. Connect iPad to a computer
2. Wait for sync to finish.
Now, to put the iPad into recovery mode:
1. Push both the home button and the power button until the logo of a cable connected to iTunes shows up.
2. You should get a message box from iTunes on the computer saying that the iPad is in recovery mode.

Steps 4 and 5 are as straight as they are.

Jailbreak iPad running iOS 3.2.1:
1. On iPad, run Safari to www dot jailbreakme dot com.
2. Follow the easy instructions on the site: "slide to jailbreak", "Sit tight", and so on.
3. After the jailbreak process has done, Cydia app has been installed also (on one of the screen). Use it just like using the App Store app.

Thanks for the other posts and have fun.
thx maar begrijp nie zo goed dat ik IOS 3.2.1 moet nemen? is iphone 4 nie minimum 4.0 ?

misschien domme vraag maar als ik oudere itunes installeer en internetconnectie uitzet op pc en dan probeer....maak ik dan een kans
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #482  
Oud 09-09-10, 20:48
floa1512 floa1512 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: zaandam
Berichten: 309
Stuur een bericht via ICQ naar floa1512 Stuur een bericht via Instant Messenger naar floa1512 Stuur een bericht via MSN naar floa1512 Stuur een bericht via Yahoo naar floa1512
Standaard

MrProper ,
Dat bedoelnik nou met zie het in jou geval als een iPhone en sorry als het niet goed is uitgelegt.
De 3.2.1 is voor de iPad die ik heb maar in jou gevan moet dat dus zijn iphone 4 firmware 4.0.1
Dat moet je dus volgens de umbrella tool opslaan en gewoon doen wat er staat.
De restore duurt dan iets langer dan je gewent bent,omdat je nu ipv de server van Apple ,de server van cydia (TSS server) gebruikt.
Waarom de TTS server ; omdat Apple de software dat je wil restoren eerst controleert voor als het ondertekent is. Apple ondertekent nu alleen de recentste firmware om te voorkomen dat mensen eindeloos kunnen restoren of downgraden naar een firmware dat gejailbreakt kan worden.
Dus wil je hem nu gewoon zonder dit alles herstellen in iTunes , dan krijg je nu 4.1 daarop die nun nog niet te jailbreaken is.
Wil je terrug naar wat je nu hebt dan kan dat mits je doet wat hierboven staat.
Doe je dat niet , dan moet je hellaas op de jailbreak voor 4.1 wachten.
Hopelijk is het zo iets duidelijker.
Succes ermee.
  #483  
Oud 09-09-10, 22:07
MrProper MrProper is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 Bekijk bericht
MrProper ,
Dat bedoelnik nou met zie het in jou geval als een iPhone en sorry als het niet goed is uitgelegt.
De 3.2.1 is voor de iPad die ik heb maar in jou gevan moet dat dus zijn iphone 4 firmware 4.0.1
Dat moet je dus volgens de umbrella tool opslaan en gewoon doen wat er staat.
De restore duurt dan iets langer dan je gewent bent,omdat je nu ipv de server van Apple ,de server van cydia (TSS server) gebruikt.
Waarom de TTS server ; omdat Apple de software dat je wil restoren eerst controleert voor als het ondertekent is. Apple ondertekent nu alleen de recentste firmware om te voorkomen dat mensen eindeloos kunnen restoren of downgraden naar een firmware dat gejailbreakt kan worden.
Dus wil je hem nu gewoon zonder dit alles herstellen in iTunes , dan krijg je nu 4.1 daarop die nun nog niet te jailbreaken is.
Wil je terrug naar wat je nu hebt dan kan dat mits je doet wat hierboven staat.
Doe je dat niet , dan moet je hellaas op de jailbreak voor 4.1 wachten.
Hopelijk is het zo iets duidelijker.
Succes ermee.
thx zal straks als ik thuiskom eens poging ondernemen
hopelijk lukt het want ziet er ingewikkeld uit :-(
  #484  
Oud 10-09-10, 08:04
MrProper MrProper is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

ik begrijp het niet echt

heb programma Umbrella gedownload alsook firmware via HACKSTOR: [Download] iPhone Firmwares
Downgrading process (more info for each step below):
1. Start "umbrella" and save SHSH blobs of your iPad. ==< dit saven lukt niet,kan nie aanvinken
2. In "umbrella", click Start TSS server.==> ok
3. Put the iPad in recovery mode.==> ok
4. In iTunes, hit Shift + click Restore.==> ok dus hier kies is gedownloade firmware
5. Select 3.2.1 firmware, and wait until the restoration finishes.
krijg zelfde foutmelding....krijg wel indruk dat alles gewoon via Itunes gaat en dat progje niks doet
als ik locatie opgeef om te restoren krijg ik na 10tal sec melding dat het niet gaat
  #485  
Oud 10-09-10, 08:06
MrProper MrProper is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

heeft niks te maken met standaard simlock en dat ik activatiekaart ofzo nodig heb?
  #486  
Oud 11-09-10, 14:36
MrProper MrProper is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

ik krijg steeds foutmelding
lukt dus niet
kan ook shsh niet saven (kan het nie aanklikken)

enige zaken die ik krijg is het appeltje of kabeltje dak op itunes moet aansluiten
het appeltje kan ik tevoorschijn krijgen met volledig zwarte achtergrond alsook met achtergrond met van die strepen in (jailbreak)
  #487  
Oud 13-09-10, 22:53
iberno iberno is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Standaard

heb je al geprobeerd te herstellen met firmware 4.0.2? Werkte bij mijne iig. met de iPhone 4 welke met 4.0.2. geleverd was
__________________
The apple cannot be stuck back on The Tree of Knowledge; once we begin to see, we are doomed and challenged to seek the strength to see more, not less.
  #488  
Oud 14-09-10, 18:04
Rookie24u Rookie24u is offline
• iOS 3.1.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Naarden
Berichten: 30
Standaard

Oke en deze dan . . . .

Iphone 3G 16GB . . proberen te verkopen dus info leeggehaald . . . helemaal leeg niets meer aan te doen.
Werkt van geen kanten. Aan de USB nauwelijks geen prik en logo was zwak. Alles geprobeert maar niets hielp. Aan de netstroom oplader prima werkend tot aan het iTunes logo.
Batterij opgeladen, losgekoppeld, aan de USB gelegd, herkend in iTunes (pling!), verders niets. Gewoon een zwart scherm en geen apparaat toevoeging in iTunes.
Batterij overleden?? Geen idee. Nieuwe aangeschaft en geplaatst en iPhone aan de netstroomlader gelegd voor een dag en wederom geprobeerd op te starten.
Eerst appeltje dan iTunes logo en verders niets!
Losgekoppeld en aan de USB gelegd maar nu niet eens een fijn herkennings geluidje van iTunes, geen pling!
Geen herkenning helemaal niets, helemaal zwart!
Losgekoppeld en aan de netstroom oplader gegooid en wwederom opstarten . . . appeltje . . . iTunes logo . . . helemaal niets meer.

Een jailbreak of wat dan ook is niet mijn eerste vereiste!! Een werkende iPhone alsjeblieft.

Ik weet het niet meer!!

Wie o wie is er zo behulpzaam om mij te helpen. Heb nu een telefoon die ik niet kan verkopen en niet kan gebruiken!
  #489  
Oud 14-09-10, 23:38
iberno iberno is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Standaard

hoezo leeg? Hoe heb je m leeg gemaakt dan?
  #490  
Oud 14-09-10, 23:41
MrProper MrProper is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iberno Bekijk bericht
heb je al geprobeerd te herstellen met firmware 4.0.2? Werkte bij mijne iig. met de iPhone 4 welke met 4.0.2. geleverd was

lukt niet

enige wat ik krijg is apple logo (met van die rare lijntjes in (jailbreak) en Itunes logo met kabeltje

heb nu ook eens geprobeerd dmv hosts file aan te passen maar idem
  #491  
Oud 15-09-10, 07:43
Rookie24u Rookie24u is offline
• iOS 3.1.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Naarden
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iberno Bekijk bericht
hoezo leeg? Hoe heb je m leeg gemaakt dan?
Ik heb de adresgegevens 1 voor 1 er uit gehaald maar ging mij te lang duren dus heb ik de mogelijkheid genomen dit via de iPhone te doen om alles te verwijderen in 1 keer.

Daar is het begonnen. Hij was gekraakt met Cydia en werkte altijd naar behoren.

Ik krijg nu ook alleen het appeltje en dan het iTunes logo en niets meer dan dat.
  #492  
Oud 15-09-10, 15:18
iberno iberno is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Standaard

terug brengen als t niet lukt of goed doorzoeken op fora... ik weet het niet meer... maar je kunt m altijd terug brengen als defect toch?! Apple is goed met garantie e.d. dus je kunt het altijd proberen ook al is ie al wat ouder
  #493  
Oud 15-09-10, 15:24
Rookie24u Rookie24u is offline
• iOS 3.1.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Naarden
Berichten: 30
Standaard

Dat is het probleem ik werk hele dagen van 7 tot 7 en heb alleen in het weekend tijd en dan moet ik ook nog een flink eind rijden om bij een Apple store te komen. Daarbij is het geen Nederlandse verkoop maar uit het buitenland.

Voor zover bedankt maar misschien weet iemand een andere oplossing.
  #494  
Oud 15-09-10, 16:25
NielsD91 NielsD91 is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Hallo,

Mijn vader heeft net 3GSje gekocht, alleen nu heb ik alle foto's etc verwijderd via de iPhone zelf, dat was ook de bedoeling. Maar nu blijft hij hangen het op het Apple logo. Nu kun je hem dus herstellen via iTunes, maar als ik hem herstel blijft hij dan op Firmware 4.0.1. staan? Dat moet namelijk, hij moet niet naar 4.1.

Update: Heb hem net aan iTunes proberen te hangen, maar iTunes herkent hem niet eens...wat moet ik nou doen!

Alvast bedankt..

Laatst gewijzigd door NielsD91; 15-09-10 om 18:12.
  #495  
Oud 15-09-10, 21:58
NielsD91 NielsD91 is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Weet dan niemand het antwoord?
  #496  
Oud 15-09-10, 22:38
paulT paulT is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: hoofdstad
Berichten: 264
Standaard

In recovery mode zetten en dan aan iTunes hangen.
Home en sleep knop bijde indrukken.
Na 10 sec. verdwijnt het appeltje dan meteen de sleepknop loslaten en dan terwijl je de home knop ingedrukt blijft houden met de Comp. verbinden.(iTunes is al opgestart).
Vasthouden tot iTunes zegt dat hij m gevonden heeft.
Vervolgens de goede firmware installeren (via shift + herstellen) die je al eerder hebt gedownload.
  #497  
Oud 15-09-10, 22:41
NielsD91 NielsD91 is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulT Bekijk bericht
In recovery mode zetten en dan aan iTunes hangen.
Vervolgens de goede firmware installeren (via shift + herstellen) die je al eerder hebt gedownload.
Ik heb een firmware gedownload, deze: iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore

Of heb ik dat niet nodig? En hoezo Shift + Herstellen, moet ik shift inhouden in iTunes en dan op herstellen drukken? En wat krijg ik daarna, wat voor scherm krijg ik te zien?
  #498  
Oud 16-09-10, 11:07
Else01 Else01 is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door croiman Bekijk bericht
Iphone Start niet meer op? je krijgt continu een appeltje op je scherm?

heb je net onlangs een app geinstalleerd of iets veranderd in je Iphone en je iphone blijft hangen?
springboard app crashed dan!! simpel op te lossen...
NNEEEE je hoeft niet noodzakelijk te restoren !!!
je gebruikt een van deze programs iBrickr, IphoneBrowser of Winscp (gebruik ik) terwijl je je appel zichtbaar op je scherm hebt, en probeert meermaals in je iphone te geraken, dit lukt, geen probleem. mss
wel 2 a 3 keer proberen of meer, maar t lukt.
de laatste toegevoegde app die je hebt geinstalleerd verwijder je in de map Applications of wat je veranderd hebt zet je trug standaard, als je tenminste backup gemaakt hebt.
En voor je t weet start je iphone op, ga daarna na installer/uninstall en verwijder de APP volledig. en je iphone is weer in orde zonder een restore, syncen enz...
bespaard veel moeite, LET OP voor Winscp moet Wi-Fi en ssh aanstaan vo je iets installeerd, daar iedere keer ik iets installeer, heel soms mijn springboard crashed, omdat ik enorm veel erop heb staan, bijna 100 apps, (vo modding programs), durft hij wel eens te crashen.
maar dit kan ook eens gebeuren bij iedereen die minder erop hebben staan. dus hierbij weten jullie t. hoop dat jullie t kunnen gebruiken.
hELP Ik ben een compleet nieuwe iPhone gebruiker. Gisteren mijn nieuwe Iphone binnengekregen, opstarten, mail accounts invullen, alles perfect. Synchroniseren met outlook, 2 apps gedownload en geinstalleerd, alles super.
Toen kreeg ik via iTunes de mededeling dat ik een paar upgrades moest uitvoeren. voor zover ik begreep twee voor de competer en 1 voor de iPhone. Netjes gedaan..
HANGEN. Ik krijg alleen het iTunes symbooltje met daaaronder een usb-kabel. Contact noppes. Harde reset: werkt niet. Steeds de melding dat ik het stuurprogramma moet zoeken en installeren en dat de cd (die ik natuurlijk niet heb) erin moet. De pc (met Vista) teruggezet via systeemherstel, iTunes opnieuw geinstalleerd, maar daar zit het allemaal niet in dus.
Wie kan me helpen???
  #499  
Oud 16-09-10, 17:01
Jeroentjhuh Jeroentjhuh is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NielsD91 Bekijk bericht
Ik heb een firmware gedownload, deze: iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore

Of heb ik dat niet nodig? En hoezo Shift + Herstellen, moet ik shift inhouden in iTunes en dan op herstellen drukken? En wat krijg ik daarna, wat voor scherm krijg ik te zien?
Hee niels,

Je vader komt als het goed is vanavond langs met de iPhone en denk dat ik wel weet hoe ik het kan oplossen. Als je zelf even tijd hebt kun je het proberen met tinyumbrella. Even installeren en SHSH blobs opslaan en dan je host bestandje even aanpassen en dan proberen te restoren. Lukt het niet probeer ik het alsnog even vanavond. Raar dat ie dat ineens doet want gister werkte die perfect. Hebben jullie misschien de optie "herstel alle instellingen" gebruikt? Want daar kan het namelijk door komen. Zou anders de oorzaak ook niet weten.

Gr Jeroen
  #500  
Oud 17-09-10, 16:58
Maxi86 Maxi86 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 21
Standaard

Ik heb denk ik iets doms gedaaan: Ik kreeg maar geen 3G netwerk op mijn iPhone 4, welke jailbroken is, daarom probeerde ik de netwerkinstelling te herstellen, geen effect.
Ik heb ook een iPad en gebruik een micro duo SIM pakket, maar ik hield me niet netjes aan het advies om de één uit te zetten terwijl je de ander gebruikt, maar schakelde wel via SBSettings mobiele data en 3G uit als ik omschakelde. Mijn iPad doet het prima en krijgt elke keer 3G, maar zoals gezegd... mijn iPhone 4 dus niet.

Ik zat al een aantal weken tegen dit aan te hikken en probeerde gisteren uiteindelijk via instellingen>herstel>verwijder alle inhoud en instellingen. Ik had er niet bij nagedacht op het via iTunes 10 te doen. En ik dacht dat alles betreffende de jailbreak automatisch verwijderd zou worden. Ik zag een balkje op het scherm dat je ziet als je je toestel herstelt, vervolgens ging het opnieuw opstarten... maar toen ging het mis. Het bleef bij het appeltje steken...

Ik kan het niet aansluiten op mijn pc of laptop, wordt niet herkend. En soft reset haalt niets uit. Kan ik zelf nog wat anders proberen? Of moet ik het inleveren bij T-Mobile? (Ik heb het toestel nu een maand ongeveer) In dat geval, zouden ze erachter kunnen komen dat mijn toestel jailbroken is? Als het hersteld is, zal waarschijnlijk alles verwijderd zijn...
Reageren

Labels
apple, batterij problemen, batterij snel leeg, iphone, logo, opstart problemen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone start niet meer op - Verzameltopic racoon iPhone algemeen 991 29-11-19 10:20
Appeltje in het scherm joydan99 Jailbreak 4 13-05-11 10:37
iPhone 3GS 16GB start niet meer op | Appeltje blijft staan MikeMuppetshow Archief 4 10-08-10 22:22
3G met fw 3.0. continu appeltje-zwart-appeltje. marcfuhren Archief 11 28-10-09 14:20
Iphone dood alleen het appeltje niet mark. Archief 1 23-11-08 17:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:31.