//

Gestolen iPhone gekocht in een winkel

Gestolen iPhone gekocht in een winkel discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Lees je het topic wel? De TS heeft hem niet op onwettelijke wijze gekregen, maar gewoon netjes gekocht in een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 02-06-10, 10:55
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Lees je het topic wel? De TS heeft hem niet op onwettelijke wijze gekregen, maar gewoon netjes gekocht in een winkel met bon en alles erop en eraan. Dat maakt hem momenteel de wettige eigenaar van het toestel.

knip

Uhmmm, kwestie van goed lezen aub! Bovenstaande reactie van mij was het antwoord op het algemene geval wat je eerder zei:

"
Zelfs al had je hem gestolen, je bent nog steeds de eigenaar ervan. En als jij hem niet afstaat, kan de rechtmatige eigenaar op zijn kop gaan staan wat hij wilt. Ding is van jou.
"
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 02-06-10, 11:15
Snoepzak Snoepzak is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Gravenmoer
Berichten: 51
Standaard

Net contact gehad met de politie en die zeggen dat ik mijn telefoon NIET terug krijg omdat deze onderzocht wordt. Mocht de rechter uiteindelijk bepalen dat ik hem niet terug krijg dan is dat finaal en zal ik de telefoon niet meer terug krijgen.
Ook heb ik hem gewezen op het feit dat ik na aankoop eigenaar ben geworden, ook al bleek dat de telefoon gestolen is.
Hierop zei hij precies hetzelfde dat de rechter bepaald of ik hem terug krijg.

De politie, je beste vriend !
  #43  
Oud 02-06-10, 11:33
Mysteriousgirl_'s schermafbeelding
Mysteriousgirl_ Mysteriousgirl_ is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Leuk om te zeggen dat hij zijn telefoon niet had moeten afstaan maar daar heeft hij nu geen ruk meer aan natuurlijk. Ik snap heel goed dat je in een "paniek reactie" dat ding aan ze geeft. Ik denk dat de ts zijn iphone heus wel terugkrijgt, alleen zal het even duren...
  #44  
Oud 02-06-10, 11:36
Snoepzak Snoepzak is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Gravenmoer
Berichten: 51
Standaard

In de brief stond alleen dat ik de telefoon moest meenemen, had ik dit niet gedaan dan zouden ze hem toch wel in handen krijgen want overal zullen wel regeltjes voor zijn. Ik hoop inderdaad dat ik hem terug krijg maar het eerste wat ik na dit gesprek gedaan heb is de rechtswinkel gebeld om dit door te geven, zelfs daar snapten ze niet waarom er zo gehandelt is en gaan er zo snel mogelijk voor mij achter aan.

Zodra ik meer weet zal ik dat hier plaatsen.
Bedankt voor de reacties tot nu toe in ieder geval!
  #45  
Oud 02-06-10, 11:46
Mysteriousgirl_'s schermafbeelding
Mysteriousgirl_ Mysteriousgirl_ is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Goed dat je de rechtswinkel gebeld hebt.. Ben benieuwd.
  #46  
Oud 02-06-10, 13:11
Merlin's schermafbeelding
Merlin Merlin is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 161
Standaard

politie is alles behalve je beste vriend. heb al een aantal keer gehad dat je ze ergens voor nodig hebt dan geven ze niet thuis maar wanneer je 5 min verkeerd geparkeerd staat dan heb je al een bon.
  #47  
Oud 03-06-10, 17:29
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Parkeer politie is geen politie, en die bon is geen bon maar een naheffing
  #48  
Oud 03-06-10, 17:54
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 Bekijk bericht
Uhmmm, kwestie van goed lezen aub! Bovenstaande reactie van mij was het antwoord op het algemene geval wat je eerder zei:

"
Zelfs al had je hem gestolen, je bent nog steeds de eigenaar ervan. En als jij hem niet afstaat, kan de rechtmatige eigenaar op zijn kop gaan staan wat hij wilt. Ding is van jou.
"
Helaas, dit is niet waar wat je zegt. De 1e koper behoudt al zijn rechten zolang het toestel op illegale manieren van hem afgenomen is, dus bv diefstal of verloren. Dit is een regel dat op bijna alle goederen of contracten in effect is.

Zelfde voor een huwelijk, je kan geen 2e huwelijk aangaan tenzij het 1e ontbonden is. In het geval van de iPhone zou het 1e contract ontbonden zijn moest de 1e eigenaar zijn toestel inclusief het factuur verkocht hebben.

Helaas voor de persoon in dit verhaal, kan hij/zij hopen op een geldvergoeding, maar de iPhone zal hij/zij niet kunnen claimen. Ik denk ook niet dat de winkel het geld zal terugbetalen, want wss hebben zij het toestel van een tussenpersoon gekocht.

Enigste manier om terug te vorderen is via een rechtzaak, en dat is ook geen waterdichte garantie.
  #49  
Oud 03-06-10, 18:45
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K Bekijk bericht
Parkeer politie is geen politie
wellus! Politie.nl
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #50  
Oud 04-06-10, 09:41
Snoepzak Snoepzak is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Gravenmoer
Berichten: 51
Standaard

Nog geen reactie gehad vanuit de Rechtswinkel helaas...

@Belgicanofl: Hoe weet je dat zo zeker? In het wetboek staat als je iets in de winkel koop, ongeacht of het gestolen is, word je na aankoop officieël eigenaar van het product.
  #51  
Oud 04-06-10, 10:05
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Off-topic
Inderdaad bij fout parkeren in het een bon, als je geen pakeerkaartje koopt is het een naheving.



Maar ik denk inderdaad dat snoepzak gelijk heeft, ter goede trouw heeft hij de telefoon gekocht.
Het is erg lullig voor de die gene die zijn telefoon verloren/gestolen, maar dat maakt nog niet dat je zomaar iemands spullen mag af nemen en terug kan geven.
Snoepzal heeft hem gekocht, met de veronderstelling dat de telefoon geen gestolen goed was. En waarom zou hij denken dat een gestolen telefoon zou gaan.
  #52  
Oud 04-06-10, 10:20
Snoepzak Snoepzak is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Gravenmoer
Berichten: 51
Standaard

Zit er al aan te denken om een nieuwe (simlockvrije) te kopen.. kost 630 (3gs / 16 gb) bij een online shop met webshop keurmerk.. alleen weet niet of het wel zo verstandig is?
Ik mis de telefoon zo erg dat ik nu een nieuwe wil.
Maar vind het lullig als ik hem straks terug krijg, weet niet wat ik met 2 iPhones moet doen! Mocht ik het geld terug krijgen dan vind ik het ook al best...
Wat adviseren jullie ?

Edit: Hoe lang mogen ze mijn telefoon uberhaupt vasthouden? Las net ergens dat iemand na 1,5 jaar zijn spullen terug kreeg... Dan heb ik natuurlijk allang niets meer aan de telefoon en is hij niet meer waard wat hij nu waard is.. kun je dan ook nog om waarde vermindering gaan zeuren? lijkt me lullig als je een laptop oid koopt die 1500 kost en 1,5 jaar later is hij zo veroudert dat hij maar 250 euro op levert.. hebben ze je indirect toch 1250 door je neus geboord ?

Laatst gewijzigd door Snoepzak; 04-06-10 om 10:31.
  #53  
Oud 04-06-10, 11:23
milanorico milanorico is offline
• iOS 4.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 17
Standaard

Als ik het zo lees dan denk ik dat ik zelfs weet welke winkel het is.

Een vriend van mij had het ook een keer bij een winkel in Tilburg en die heeft hem niet aan de politie gegeven.
  #54  
Oud 04-06-10, 12:06
Snoepzak Snoepzak is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Gravenmoer
Berichten: 51
Standaard

Heb vandaag nog even contact gehad met de winkel en de politie heb ik ook net gebeld om te zeggen dat de winkel alles netjes doorgeeft aan de politie dus dat ze de winkel konden bellen.

De winkel geeft aan dat ze weten wie het is en hebben nu zelf de politie gebeld om dit proces te versnellen aangezien de politie nog geen contact heeft opgenomen met de winkel.

Dus onder voorbehoud neem ik mijn woorden terug die ik over de winkel vuil gemaakt heb..
  #55  
Oud 07-06-10, 17:23
Snoepzak Snoepzak is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Gravenmoer
Berichten: 51
Standaard

Wacht al sinds vorige week donderdag op contact met de rechtswinkel maar heb tot nu toe nog niets vernomen... Helaas...
  #56  
Oud 07-06-10, 22:28
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Kan je de winkel niet wat onder druk zetten voor een nieuwe/andere Iphone?
Tenslotte was JIJ ter goede trouw en zal het voor een winkel best wat waard zijn e.e.a. netjes af te handelen...

PM me anders ff...
  #57  
Oud 01-08-10, 13:43
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snoepzak Bekijk bericht
Wacht al sinds vorige week donderdag op contact met de rechtswinkel maar heb tot nu toe nog niets vernomen... Helaas...
En wat zijn de laatste stand van zaken?
  #58  
Oud 01-08-10, 14:48
serapim serapim is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: woerden
Berichten: 237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dickehv Bekijk bericht
ik heb het zelfde mee gemaakt als een winkel een toestel inruilt zijn ze tegenwoordig verplicht om de gegevenst van de verkoper te noteren+legetimatie als ze dat al niet hebben zijn ze in feiten al strafbaar. Aangezien jij een aankoopbon hebt ben jij nu de nieuwe eigenaar. Bij mij was het zo dat de winkel mij een ander toestel heeft gegeven (dus dat was goed geregeld) en hun hebben weer aangiften gedaan tegen die gene die het toestel daar ingerolen(verkocht)heeft. Dus met andere woorden je staat volledig in je recht en ze kunne jou nix maken...

Dick
klopt helemaal ikzelf heb ook een gsmshop die voorheen ook aan inruil deed.
maar alleen met legitimatie deed ik dat.
toch ging het fout en kwam de politie aankloppen dat er een gestolen telefoon in de winkel lag.
heb netjes de kopie overhandigd van de legitimatie van wie ik de telefoon heb gekocht.

ik heb meteen gezworen om geen inruil meer te doen.
  #59  
Oud 02-08-10, 08:14
Snoepzak Snoepzak is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Gravenmoer
Berichten: 51
Standaard

Stand van zaken: In afwachting..

Heb de politie onlangs nog gebeld hoe het met het onderzoek ging maar volgens hun kan het nog wel even duren.. heb mijn andere iPhone die ik daarna voor 630 gekocht heb nog wel steeds..

Als de iPhone 6 uit is krijg ik hem vast wel weer terug.. dan kan ik hem vast niet meer voor de huidige marktwaarde verkopen!

Leuk joh, politie!

Update: net contact gehad met de winkel en ze gevraagd of de politie al bij hun langs geweest is, maar blijkbaar heeft de politie nog geen enkel contact met hun opgenomen..

Stelletje @%@#%@

Laatst gewijzigd door iScorpio; 05-08-10 om 11:05.
  #60  
Oud 04-08-10, 15:07
Snoepzak Snoepzak is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: 's-Gravenmoer
Berichten: 51
Standaard

SUPER GOED NIEUWS!!!

Heb maandag nog een mail gestuurd naar de politie hoe het er mee stond enzo.

Krijg ik vandaag een mail dat ik hem op mag halen bij het politie bureau

Alleen nu heb ik er al 1 dus verkoop ik hem meteen door -_-'
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe een gestolen Ipad2 lokaliseren? crisiz84 iPad algemeen 11 05-04-13 14:20
iPhone 4 gekocht; nu nog een passend abonnement TeunD Overige providers Nederland 16 12-08-10 12:11
Iphone gestolen: Verzekering ziet het als een telefoon, ik als een computer chapp Archief 33 10-09-09 23:29
Gestolen iPhone! Wie heeft een kassabon!? MarkBender Archief 29 24-06-08 18:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.