//

No SIM installed melding bij geen bereik?

No SIM installed melding bij geen bereik? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds ik afgelopen maand mijn iPhone heb meegenomen naar Bali, krijg ik regelmatig de melding: No SIM installed op mijn scherm te zien. Als ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-06-10, 01:11
Richard Richard is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Provincie Zeeland
Berichten: 13
Unhappy No SIM installed melding bij geen bereik?

Sinds ik afgelopen maand mijn iPhone heb meegenomen naar Bali, krijg ik regelmatig de melding: No SIM installed op mijn scherm te zien.
Als ik vervolgens de iPhone op Airplane Mode zet en daarna weer op normale mode, krijg ik weer de melding dat mijn SIM gelocked is en of ik hem wil unlocken. En daarna werkt alles weer normaal.

Op Bali had ik er vrij veel last van, nu ik weer terug in Nederland ben, heb ik het ook al enkele keren ondervonden (gelukkig niet zo vaak als op Bali).
Het lijkt erop dat het te maken heeft met de sterkte van de verbinding (wat weer verband houdt met de algemene netwerk problemen).

Ik heb een 3G met T-Mobile abo (i300), zonder jailbreak, met de officiële 3.1.3 firmware. Deze firmware staat erop sinds de officiële vrijgave en tot aan mijn vakantie nooit problemen mee gehad.

Zijn er meerdere mensen die deze melding ook regelmatig krijgen?
__________________
Hello, IT. Have you tried turning it off and on again?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-06-10, 07:10
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Doe een netwerkreset: Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.
Eventueel kan ook een harde reset (Wiki) uitkomst bieden.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 08-06-10, 23:05
Richard Richard is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Provincie Zeeland
Berichten: 13
Standaard

Het lijkt er inderdaad op dat de reset heeft gewerkt. Sindsdien de melding niet meer gehad. Bedankt...

Helaas daarna ook geen fatsoenlijke 3G verbinding meer gehad, gprs op z'n hoogst. Maar goed... Daarvan is de oorzaak ook bekend...
Reageren

Labels
no sim installed



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ineens melding ''geen SIM kaart geinstalleerd'' iFas iPhone algemeen 1 01-01-11 14:22
[Micro-SIM] No SIM card installed.. mklkhanou iPhone algemeen 0 16-12-10 11:58
iPhone 3GS: Geen bereik na jailbreak+sim unlock Erwin1982 Unlock 12 27-05-10 14:54
NO sim melding bij iphone 3G vanrumst iPhone algemeen 5 04-03-09 14:14
[1.1.3] "No SIM installed" melding mrmark Unlock [archief] 7 05-02-08 21:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:34.