//

Ongevraagde internetverbinding/hoge kosten

Ongevraagde internetverbinding/hoge kosten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds 2 maanden heb ik de iPhone 3G (Jailbreaked). Ofschoon ik alle internet-instellingen had verwijderd, kreeg ik van Telfort (Sim only) over de maand april ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-06-10, 17:39
hayclabbers hayclabbers is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Reuver (L)
Berichten: 3
Stuur een bericht via MSN naar hayclabbers
Standaard Ongevraagde internetverbinding/hoge kosten

Sinds 2 maanden heb ik de iPhone 3G (Jailbreaked). Ofschoon ik alle internet-instellingen had verwijderd, kreeg ik van Telfort (Sim only) over de maand april toch een rekening van ruim € 130 voor internetgebruik binnenland, terwijl ik ervan overtuigd was (en nog ben) dat ik alléén mijn Wi-Fi verbinding gebruik. Uiteraard ben ik gelijk beginnen te protesteren bij Telfort en heb hen meerdere keren gevraagd mij uit te leggen hoe dit kan. Alle antwoorden bleven vaag en ik kreeg geen enkele steun. De rekening over de maand mei was wederom in de buurt van € 130 wegens binnenlands internetgebruik. De hooglopende correspondentie met Telfort loopt nog. Pas vandaag vond ik info op dit forum hoe de GPRS-verbinding uit te schakelen. Dát probleem is dus opgelost. Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met het terug krijgen van de centjes of kan ik er naar fluiten? IK vind dat Telfort in gebreke is gebleven door mij NIET te informeren over deze merkwaardige eigenschap van het (KPN) netwerk!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-06-10, 11:13
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Niet geschoten is altijd mis zal ik zo maar zeggen, dus ik zal gewoon blijven vragen naar je centjes.
ook zal ik een gespecificeerde factuur aanvragen zodat je kan zien waar en hoelaat je wat hebt gebruikt, dit kan je dan in je brieven en telefoontjes doorgeven en vragen naar meerdere uitleg, natuurlijk blijft bellen en smsen en mobiel internetten altijd je, je eigen verantwoording.

Ik weet niet of je wel verstandig er aan doet om te zeggen dat je een jailbreak hebt uitgevoerd op je iphone dit kan misschien wel negatief gaan werken als je, je centjes terug wilt vragen.
  #3  
Oud 09-06-10, 13:15
cruez cruez is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 70
Standaard

Wel ik had hetzelfde voor met proximus belgie maar dan een rekening van 700 €

Ik wil enkel Wi-Fi internet dus stelde ik de rest ook nooit in. tot vorig jaar toen de mms functie er kwam, zette proximus een handleiding online om die mms te activeren. Wat ze er niet bij vertelden, is dat ze je op dat moment ook internet lieten instellen.

Ik heb tot nu toe 150 € moeten betalen als tegemoetkoming na klacht indienen via de teleonbudsman. Die helpen je goed op weg, maar ik denk dat dit enkel kan voor Belgen...

De zaak loopt van mij nog steeds (meer dan een jaar) omdat ik die 150 € nog steeds betwist.

succes

en mijn tip: werk nooit met automatische opdrachten bij telecomabo!
  #4  
Oud 09-06-10, 16:44
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hayclabbers Bekijk bericht
Sinds 2 maanden heb ik de iPhone 3G (Jailbreaked). Ofschoon ik alle internet-instellingen had verwijderd, kreeg ik van Telfort (Sim only) over de maand april toch een rekening van ruim € 130 voor internetgebruik binnenland, terwijl ik ervan overtuigd was (en nog ben) dat ik alléén mijn Wi-Fi verbinding gebruik. Uiteraard ben ik gelijk beginnen te protesteren bij Telfort en heb hen meerdere keren gevraagd mij uit te leggen hoe dit kan. Alle antwoorden bleven vaag en ik kreeg geen enkele steun. De rekening over de maand mei was wederom in de buurt van € 130 wegens binnenlands internetgebruik. De hooglopende correspondentie met Telfort loopt nog. Pas vandaag vond ik info op dit forum hoe de GPRS-verbinding uit te schakelen. Dát probleem is dus opgelost. Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met het terug krijgen van de centjes of kan ik er naar fluiten? IK vind dat Telfort in gebreke is gebleven door mij NIET te informeren over deze merkwaardige eigenschap van het (KPN) netwerk!
Ben bang dat je maandelijks kosten gaat krijgen, want het ligt niet aan Telfort of welke provider dan ook. Het komt doordat de iPhone automatisch update.
Enige manier is om er een internet abo van € 10 op af te sluiten, voordeel is dat je dan ook onbeperkt gebruik kunt maken van internet.

Suc6
  #5  
Oud 11-06-10, 23:07
synnath synnath is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Bij Eindhoven
Berichten: 92
Standaard

Je moet hier ook echt voor opassen. Gewoon onbeperkt internet abo nemen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Extreem hoge kosten vodafone buitenland Barney1 Internet in buitenland (roaming) 35 24-02-11 13:45
Onverwacht hoge kosten voorkomen Ramquin Odido (T-Mobile) 14 14-12-09 18:15
Hoge Kosten (Family) Eduardboon Odido (T-Mobile) 2 29-09-09 08:09
hoge kosten gprs in 2.0 tbeumer@ iPhone algemeen 3 24-07-08 22:34
Op vakantie Hoge kosten? sharcy15 Archief 11 20-12-07 19:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:07.