//

Appstore vs Android Market en Iphone 4 vs HTC Desire/ Evo...?

Appstore vs Android Market en Iphone 4 vs HTC Desire/ Evo...? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb al bijna 2 jaar mijn trouwe 3G, maar deze begint nu toch echt op zijn laatste beentjes te lopen. Met name de batterij is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-06-10, 23:37
dikdirk dikdirk is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Lightbulb Appstore vs Android Market en Iphone 4 vs HTC Desire/ Evo...?

Heb al bijna 2 jaar mijn trouwe 3G, maar deze begint nu toch echt op zijn laatste beentjes te lopen. Met name de batterij is helemaal op, en door een keer vallen heeft nu ook Wi-Fi het begeven.

Maar welke telefoon gaat het van mijn oude toestel overnemen? Ik heb al verschillende discussies gelezen over snelheid/ beeldscherm etc. maar nog eigenlijk weinig over de reden waarom ik twijfel.

Ik heb een klein aantal apps gekocht via de appstore maar verwacht de komende jaren meer geld uit te gaan geven aan mobiele programma's (navigatie etc.) en besef me dat als ik deze nu in de appstore koop, dan ook straks als ik ooit voor een ander toestel ga deze programma's opnieuw zal moeten kopen. Als ik een programma echter koop op de android marketplace kan ik in de toekomst waarschijnlijk uit een groot aantal toestellen kiezen en nog steeds over mijn programma's beschikken. Waarom kan er niet gewoon 1 marketplace zijn voor meerdere toestelfabrikanten

Een andere reden waarom ik twijfel is dat ik denk dat de front-face camera van de Iphone 4 (en de HTC Evo) de toekomst van het bellen worden. Dit is een functie die ik graag op een nieuwe telefoon zou willen hebben. Nadeel van de Iphone: 'facetime' is alleen beschikbaar via Wi-Fi en met andere Iphone gebruikers. Bij de HTC Evo is dit ook over mobiele datanetwerken mogelijk en met andere toestellen.

Stiekem weet ik dat de Iphone 4 op dit moment het beste toestel is, maar vind de beperkingen van facetime en het feit dat ik bij grote aankopen dan voorlopig vast zit aan apple echt een nadeel. Daarentegen is de Evo niet eens in Nederland verkrijgbaar, en is het dan handig om op een toestel met vergelijkbare specs te wachten?

Zijn er anderen die mijn dilemma herkennen, en wat zouden jullie doen?

PS Een Iphone 4 met jailbreak is voor mij geen optie. Ik heb de afgelopen 2 jaar te veel lopen klooien met jailbreaks om daar weer tijd in te gaan steken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-06-10, 16:34
groentjie groentjie is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 52
Standaard

Ik zit met hetzelfde dilemma. Love my iphone. Ideeal in gebruik met mijn macbook maar stoor me af en toe aan de houding van Apple met apps of met traagheid van updates. Ze zijn pietje precies (wat ook weer goed is want als ze iets doen doen ze het goed) maar heb nu een jb voor wat apps en wil daar eigenlijk vanaf maar geeft een Android me hetzelfde fijne gevoel?
  #3  
Oud 14-06-10, 00:14
Akela Wilmans Akela Wilmans is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 15
Standaard

Weet je wat ik nou zo raar vind? Als Nokia een front camera aanbrengt op zijn N95 (die ik inmiddels heb ingeruild voor een HTC desire) dan is het een domme gadget wat nooit wat wordt, en zo gebeurde het, maar nu heeft Iphone dit oude concept omarmd en nou opeens wil iedereen het hebben. Gaat Iphone bij versie 5 het uitbreidbare geheugen en de verwisselbare batterij als vernieuwing presenteren?

Laatst gewijzigd door Akela Wilmans; 16-06-10 om 10:38.
  #4  
Oud 14-06-10, 00:38
groentjie groentjie is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 52
Standaard

Reactie is niet echt ontopic

ik had vroeger Nokia, dat was t beste. Toen stapte ik over op windows mobile, toen kwam de iPhone. Het gaat mij niet om het merk maar om de functionaliteit. Apple is marketingtechnisch gewoon slim, wat ze verder wel goed doen is dat ze pas iets uitbrengen als ze er 100% tevreden over zijn. Nadeel daarvan is dat het soms lang duurt en de concurrentie zit niet stil. Ook Nokia en anderen innoveren maar voor mij op dit moment gaat t tussen Android of iPhone
  #5  
Oud 16-06-10, 09:54
firestarter firestarter is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akela Wilmans Bekijk bericht
Weet je wat ik nou zo raar vind? As Nokia een front camera aanbrengt op zijn N95 (die ik inmiddels heb ingeruild voor een HTC desire) dan is het een domme gadget wat nooit wat wordt, en zo gebeurde het, maar nu heeft Iphone dit oude concept omarmd en nou opeens wil iedereen het hebben. Gaat Iphone bij versie 5 het uitbreidbare geheugen en de verwisselbare batterij als vernieuwing presenteren?
Omdat het toen niet de jusite tijd was. Facetime eigenlijk ook nog niet want de 3G netwerken zijn er nog niet helemaal klaar voor. Apple heeft er een handje van om uitvinden te heuitvinden en er dan een stadnaard van te maken. Zo ook Facetime.

Ik moet zeggen de naam klinkt lekker en de uitvoering is gewoon super. Helaas nog ff via Wi-Fi en straks gewoon via 3G en later ook gewoon vanaf je vakantiebestemming

Op moment is de Appstore nog steeds beter. Ik denk dat Apple de voorsprong mooi kan blijven behouden want ik verwacht dat er nog een keer een crisis uitbreekt bij Android (teveel modellen per jaar, teveel fabrikanten, teveel verschillende OS versies). Die crisis zal er wel voor zorgen dat Android meer volwasse word.

Over een jaar zou Apple een mooie slag kunnen slaan door een budget en een highend model uit te brengen. 1 die simlockvrij dus rond de 400 euro kost ofzo. Dan kunnen ze echt gaan concurreren.

Als je nu een disire koopt en een iPhone 4. Dan weet ik zeker dat je over 3 jaar meer aan je iPhone hebt dan aan je Desire. Ook de waarde van je iPhone zal hoger liggen >> marktplaats. Dat is gewoon een feit gezien mijn 2G

Laatst gewijzigd door firestarter; 16-06-10 om 10:01.
  #6  
Oud 16-06-10, 10:51
Akela Wilmans Akela Wilmans is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 15
Standaard

Een stapel aannames gestapeld op elkaar. We moeten maar afwachten wat er allemaal van waar wordt.
Dikdirk, over navigatie, kijk een keer naar Google maps op de Desire (of welk Android toestel dan ook) voordat je een beslissing neemt. Gratis en werkt erg goed.
  #7  
Oud 12-07-10, 11:52
Faith1973 Faith1973 is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 29
Standaard

Ik ben een echte iPhone fanaat maar tot grote shock van mijn omgeving ben ik overgestapt naar de HTC Desire.
Gewoon om niet mezelf blind te staren op de iPhone terwijl er misschien wel veel andere mooie apparaten te krijgen zijn.
Ik heb de HTC Desire nu pas 5 dagen maar ben er tot nu toe erg tevreden mee.
Ben nog niet echt tegen grote nadelen aangelopen behalve dat een aantal apps die ik op de iphone gebruikte (nog) niet op de android market te krijgen zijn.
Er zit geen camera aan de voorkant maar dat videobellen gebruik ik toch niet.
Een ander nadeel is de batterij die best snel leeg is.
Maar over het algemeen ben ik er helemaal tevreden mee. Ik moet eerlijk zeggen dat de HTC Desire zelfs op een aantal punten prettiger is dan de iPhone.
De 7 bureaubladen waar je widgets op kunt zetten zijn erg handig. Contacten kun je gewoon op je simkaart over zetten, geen gedoe met iTunes, prachtig scherm en de ringtones die je gewoon zonder gedoe kunt instellen..ook voor sms.

Maar ik zal altijd de iPhone blijven aanbevelen want dat is toch wel een toppertje. Ik was zelf gewoon toe aan iets anders en wie weet ga ik volgend jaar wel over op de iPhone 4.
Maar de HTC Desire doet voor mij persoonlijk niet onder voor de iPhone.

Groetjes
  #8  
Oud 12-07-10, 12:52
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

Ik heb op dit moment (nog) een iPhone,maar kan wegens slecht (3G) bereik mijn abbo ontbinden of 4 mnd. 50% korting.
De iPhone moet ik helaas inleveren en daar knelt de schoen.
Ik ben zo gewend aan de iPhone dat ik eigenlijk niets anders meer wil.
Heb ook geen zijn om weer een 2-jarig contract af te sluiten bij een andre provider (Vodafone) en ben dus een beetje aan het rondkijken.
Heb de verschillende HTC's bekeken en eergisteren de Samsung Galaxy I9000 S,wat een toestel zeg!
Wel wat groter dan de iPhone maar heel helder scherm en net zo soepel scrollen tussen je schermen.
Ik moet wel wat bijbetalen bij een 1-jarig contract maar krijg mijn aanschafprijs van de iPhone toch terug.

Kan natuurlijk een sim-only nemen en een losse 3Gs kopen,maar ook die zijn nog flink aan de prijs en we hebben toch allemaal een (beetje) last van de crisis.
En nee,ik ga geen losse iPhone 4 kopen (zie boven) en de korting aanvaarden is ook geen optie m.i.
Dan zeg je dat je heel slecht bereik hebt maar als ik korting krijg kan ik daar nog wel 4 mnd mee leven.
En het valt nog maar te bezien of het dan opgelost is.
__________________
Standin' my ground

Laatst gewijzigd door Nicky75; 12-07-10 om 12:55. Reden: toevoeging
Reageren

Labels
android market, appstore, htc desire, htc evo, iphone 4



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 vs Htc Desire Hd ankid iPhone algemeen 83 12-03-11 12:47
I-150 Iphone abbonement in HTC DESIRE,Motorola X720 TLRSky Odido (T-Mobile) 14 05-10-10 17:39
iPhone 4 vs HTC Desire? Maaartenn iPhone algemeen 16 18-07-10 04:34
iPhone vs HTC Desire Maaartenn iPhone algemeen 13 28-06-10 22:50
htc desire bartvdvenne Archief 2 10-05-10 15:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:52.