//

Iphone 3 geupgrade naar 4.0, en accepteerd simkaart niet meer

Iphone 3 geupgrade naar 4.0, en accepteerd simkaart niet meer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb ongeveer een jaar geleden een Iphone gekocht via een webwinkel met daaraan vast een vodafone abonnement, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-06-10, 10:11
djaforma djaforma is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard Iphone 3 geupgrade naar 4.0, en accepteerd simkaart niet meer

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb ongeveer een jaar geleden een Iphone gekocht via een webwinkel met daaraan vast een vodafone abonnement, tot gister hier geen enkel probleem mee gehad.

Nu heeft Itunes gister een update op de iphone geïnstalleerd (ios4) en nu krijg ik de melding dat de simkaart niet wordt herkend in Itunes en dat ik hierdoor de telefoon niet kan activeren.

Het enigste wat ik op dit moment met de telefoon kan is een alarmnummer bellen, zelfs de ipod functie doet het niet.

Ook kan ik de oude firmware niet installeren, hebben jullie hier al een oplossing voor?

Ik heb al gegoogeld en gedaan maar niks kunnen vinden helaas......

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-06-10, 10:18
BadDuck BadDuck is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 24
Standaard

Een webwinkel die je een iphone heeft verkocht met een vodafone abonnement? Vodafone is geen provider van iPhone voor zover ik weet, je moet gewoon gaan jailbraiken en unlocken met RedSnow en daarna UltraSnow.
  #3  
Oud 22-06-10, 10:25
djaforma djaforma is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Ja ik heb hem echt zo gekocht bij een webwinkel.

Ik heb de stappen doorlopen met redsnow en ios4 is dus nu ook netjes geinstalleerd, alleen geeft Itunes nu aan dat de simkaart niet bekend is en dat hij niet geactiveerd kan worden.....

Ik heb alleen geen ultrasnow uitgeprobeerd, maar kan dat wel terwijl itunes de telefoon niet herkend en ik ook niks met de telefoon zelf kan?
  #4  
Oud 22-06-10, 10:27
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Open cydia en voeg deze repo toe:

repo666.ultrasn0w.com en zoek dan naar ultrasn0w (0.93)

installeer dat en kijk na een reboot of het werkt.
  #5  
Oud 22-06-10, 10:34
djaforma djaforma is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik kan helaas Cydia niet opstarten omdat ik nog niet eens het homescreen te zien kijrg.
  #6  
Oud 22-06-10, 11:56
jwtd jwtd is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 12
Standaard

Probeer eens het volgende, ik vermoed dat het namelijk niets met de simkaart te maken heeft, ik had net die melding ook en loste het hiermee op:

1. Zet iphone uit en sluit itunes af en ontkoppel usb kabel.
2. Sluit usb aan, iphone start op, voer pincode en dan geeft itunes waarschijnlijk aan dat hij de simkaart niet kan lezen.
3. Laat itunes open, zet iphone uit en ontkoppel USB kabel.
4. Sluit iphone opnieuw aan met usb en wacht tot hij opgestart is, laat itunes gewoon staan.
5. voer pincode in, en wacht 30 seconden. Waarschijnlijk verandert nu de foutmelding in het scherm bij itunes.
6. laat itunes open, iphone aan en ontkoppel de USB kabel en sluit hem direct weer aan. (na 2 sec).
7. Bij mij herkende itunes nu wel de iphone en sim kaart. De activatie ging nu wel goed.

Ik ben benieuwd!

Aanpassing: Ik zie nu pas dat het om een Vodafone simkaart gaat. Mocht de iPhone van origine niet Simlockvrij zijn, dan heeft bovenstaande procedure geen zin.

Jan Willem

Laatst gewijzigd door jwtd; 22-06-10 om 11:59.
  #7  
Oud 22-06-10, 12:24
djaforma djaforma is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Bedankt voor de uitleg, helaas werkt dat ook niet voor mij.
Het lijkt erop dat de telefoon eerst geactiveerd moet worden met een T-mobile simkaart en dat ik daarna met cydia aan de gang kan gaan.....

Maar zolang ik niet bij Cydia kom kan ik er gewoon niks mee.

De telefoon heb ik bij een abonnement gekregen (vodafone) en was dus zover ik weet origineel al simlockvrij.

Het vreemde is dat mijn collega ook een 3G heeft met een KPN abonnement en dat de update bij hem zonder problemen is verlopen.
  #8  
Oud 22-06-10, 12:27
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

De nieuwe Redsn0w hacktiveert je iPhone 3G nu ook. Dan kan je verder met je iPhone. Meer informatie hier.

Citaat:
Update #1: redsn0w beta has been updated to hacktivate iOS 4.0 for iPhone3G (in addition to jailbreaking the iPhone3G and iPod Touch 2G). The download links for redsn0w 0.9.5b5-3 are:
  #9  
Oud 22-06-10, 12:58
djaforma djaforma is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
De nieuwe Redsn0w hacktiveert je iPhone 3G nu ook. Dan kan je verder met je iPhone. Meer informatie hier.

Helemaal super!!
Hij doet het weer, bedankt allemaal!
  #10  
Oud 22-06-10, 13:05
geebee_2400 geebee_2400 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 20
Standaard

hallo mensen,
ik heb een Iphone 3GS 32 gb volledig gelocked zou mijn iphone terug werken als ik via itunes de IOS4 download en daarna met redsn0w 0.9.5b5-3 de jailbreak/unlock installeer? ben een beetje bang om de nieuwe firmware te installeren, zit hier al van begin januari met de 3.1.3 upgrade, dus heb er wel een beetje schrik van gekregen om iets mis te doen

grtz,
chris
  #11  
Oud 22-06-10, 13:06
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geebee_2400 Bekijk bericht
hallo mensen,
ik heb een Iphone 3GS 32 gb volledig gelocked zou mijn iphone terug werken als ik via itunes de IOS4 download en daarna met redsn0w 0.9.5b5-3 de jailbreak/unlock installeer? ben een beetje bang om de nieuwe firmware te installeren, zit hier al van begin januari met de 3.1.3 upgrade, dus heb er wel een beetje schrik van gekregen om iets mis te doen

grtz,
chris
Dat kan, maar dan zal je wel bijvoorbeeld een T-Mobile kaartje nodig hebben om te activeren. Hacktivatie is namelijk nog niet beschikbaar voor de iPhone 3GS.
  #12  
Oud 22-06-10, 13:09
geebee_2400 geebee_2400 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Dat kan, maar dan zal je wel bijvoorbeeld een T-Mobile kaartje nodig hebben om te activeren. Hacktivatie is namelijk nog niet beschikbaar voor de iPhone 3GS.

Bedankt voor de snelle reaktie Moderator
Daar zit het probleem, ben in Belgie en heb uiteraard geen T-mobile kaartje. Dus wachten tot een Hacktivate voorhanden is zal de boodschap zijn dan.
  #13  
Oud 22-06-10, 14:06
djaforma djaforma is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Hmm het is helaas nog niet helemaal opgelost.

Ik kan nu wel weer gewoon met de telefoon werken maar helaas heb ik geen bereik met de telefoon en kan ik ook de simcontacten niet importeren.....

De rest werkt wel gewoon goed.
  #14  
Oud 22-06-10, 14:38
djaforma djaforma is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Nou dat is ook opgelost, ik heb ultrasnow geinstalleerd en alles werkt nu goed!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De server accepteerd de ontvnger niet?? Rubske iPhone algemeen 6 30-10-12 16:47
iPhone: Iphone herkent simkaart niet meer... jeroenvrijn Jailbreak 0 14-02-11 18:41
iPhone: I-Tunes accepteerd SIM niet meer hansgielen Jailbreak 4 08-12-10 12:37
Geupgrade naar 2.2 iDavid Archief 1 22-11-08 13:14
HELP:Ik heb me iphone geupgrade van 1.1.1 naar 1.1.4 installer werkt niet.. vy_k Archief 1 12-04-08 19:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:50.