//

iPhone vs HTC Desire

iPhone vs HTC Desire discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, al eerder genoemd in mijn kennismaking ben ik aan het twijfelen tussen de iPhone 4 en de HTC Desire. Welke voordelen heeft de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-06-10, 13:09
Maaartenn Maaartenn is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 6
Standaard iPhone vs HTC Desire

Hallo mensen, al eerder genoemd in mijn kennismaking ben ik aan het twijfelen tussen de iPhone 4 en de HTC Desire.
Welke voordelen heeft de iPhone 4 meer dan de Desire?
Hoe zit het met de internetsnelheden, is de iPhone 4 sneller dan de desire?
Als je over een langere tijd kijkt, over 2 jaar ofzo. Heb je dan meer aan de iPhone of de desire oftewel welke is dan beter bij de tijd dat hij langer meegaat?
En kunnen jullie nog argumenten geven waarom de iPhone bijvoorbeeld meer functies heeft of beter is dan de Desire?
Zouden jullie mij zo goed mogelijk kunnen helpen?

Alvast bedankt!
Maarten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-06-10, 22:22
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maaartenn Bekijk bericht
Hallo mensen, al eerder genoemd in mijn kennismaking ben ik aan het twijfelen tussen de iPhone 4 en de HTC Desire.
Welke voordelen heeft de iPhone 4 meer dan de Desire?
Hoe zit het met de internetsnelheden, is de iPhone 4 sneller dan de desire?
Als je over een langere tijd kijkt, over 2 jaar ofzo. Heb je dan meer aan de iPhone of de desire oftewel welke is dan beter bij de tijd dat hij langer meegaat?
En kunnen jullie nog argumenten geven waarom de iPhone bijvoorbeeld meer functies heeft of beter is dan de Desire?
Zouden jullie mij zo goed mogelijk kunnen helpen?

Alvast bedankt!
Maarten
Ik heb deze week al ruzie met meerdere mensen gehad daarover .

Ik probeer in hoeverre dat mogelijk is natuurlijk zo objectief mogelijk mijn mening te geven maar ben wel eerlijk ik meer voor de iphone ben dan voor eender welk ander toestel.

Om te beginnen; je spreekt van 2jaar en meer?
Tsjah, de technologie evolueert zo snel dat een smartphone na 2j verouderd is, al de toestellen die je de paar komende maanden zelfs nog koopt zijn binnen 2j al verouderd.

Bij de iphone heb je geen flash player, bij de htc wel; dan moet je je zoals bij alles de vraag stellen; heb ik dit echt nodig of niet dan? Soms mis ik het wel eens maar er zijn belangrijker zaken maar das maar mijn mening natuurlijk .
Nadeel aan een flash player is de batterij heel snel plat zal zijn(als je deze gebruikt).

Bij de htc heb je voorlopig ook geen 720p filmen en geen imovie hetgeen je bij de iphone 4 wel meteen hebt.
De batterij is zwaarder bij de iphone dan bij de htc dus deze zou bij de iphone toch iets langer moeten meegaan maarja, alles hangt af wat je met je toestel doet.
Eender welke smartphone is bij mij na soms minder dan 20 uur al plat wat normaal is (ik spreek wel over intensief gebruik he).

Bij de iphone heb je meer gb geheugen, bij de htc minder en dan moet je al een extra kaartje gaan bijkopen.

Het scherm is ook veel beter bij de iphone 4 dan bij de htc, niet onbelangrijk vind ik.

De desire heeft meende ik ook geen N Wi-Fi en ik heb graag meteen alles wat er de dag van vandaag is en bij de iphone heb je ook de N Wi-Fi.

Dit zijn reacties van mensen die de desire hebben en die als minpunten geven;

Batterijduur
Soms herstart nodig
Geluid kan iets beter
Intern Opslaggeheugen mag iets meer zijn.
Kwaliteit foto's en filmpjes in het donker

Ik hoor van de iphone 4 gebruikers wat foto's maken betreft al beter is in den donker dan bij de 3gs dus daarbij scoort de iphone 4 ook beter dan de htc desire merk ik.

Voordeel van de htc is deze goedkoper is natuurlijk dan de iphone maarja, das weer zoiets van; voor de één is het veel voor de ander zoals mij geen probleem, ik kan niet in uw plaats gaan beslissen om voor een smartphone 629-730 euro of meer te gaan geven, ik maak er geen punt van, ik ga gaan werken dus no problem voor mij en betaal dit mee mijn congegeld .

De htc heeft zelf ook een fm radio aan boord, bij de iphone moet je er een app voor downloaden, ikzelf luister er zelfden of nooit naar en als ik het doe dan schaf ik mij een radio app aan die de moeite waard is (tis wel wat zoeken want er zijn er vele en er komen vele nieuwe altijd bij).

Tethring als je dat al doet moet je bij de iphone wel helaas een jailbreak voor uitvoeren, bij de htc kan je dit meteen doen.

Ringtones gaan niet bij de iphone, bij de htc wel, al denk ik wel dit gaat bij de iphone als je de jailbreak uitvoert? Daar heb ik geen idee van? Mss andere mensen hier wel een antwoord op kunnen geven?

Laatst gewijzigd door apotheosis; 27-06-10 om 22:26.
  #3  
Oud 27-06-10, 22:31
Maaartenn Maaartenn is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 6
Standaard

Bedankt voor je uitgebreide reactie, het was voor mij inderdaad een minpunt dat er geen fm radio in zit. Maar dit is dus mogelijk met een app, want ik wou hem toch al gaan jailbreaken
Voordeel is dat je met veel apps dingen kan toevoegen aan de iPhone, zoals eerder ook de videocamera.
Ik ga het allemaal nog eens op een rijtje zetten, maar dit helpt me goed verder! Bedankt dus!
  #4  
Oud 27-06-10, 23:01
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maaartenn Bekijk bericht
Bedankt voor je uitgebreide reactie, het was voor mij inderdaad een minpunt dat er geen fm radio in zit. Maar dit is dus mogelijk met een app, want ik wou hem toch al gaan jailbreaken
Voordeel is dat je met veel apps dingen kan toevoegen aan de iPhone, zoals eerder ook de videocamera.
Ik ga het allemaal nog eens op een rijtje zetten, maar dit helpt me goed verder! Bedankt dus!
En ik heb nu net een iphone 4 32gb kunnen kopen maar wel voor veel geld ;p.
Ik kan niet wachten, is een zwak punt van mij ;p.
Hoop deze straks of toch zeker morgen te hebben.

Aan iedere toestel heb je min en pluspunten. ;-).

Voor de radio app hoef je wel niet te gaan jailbreaken ;p.

16gb is voor mij ook te weinig en zeker nu mee dat 720p filmen zal ook wel wat in beslag nemen, met een 32 zal ik wel toekomen nu.

Een 16gb staat snel vol maar dat hangt van persoon tot persoon af natuurlijk; ik heb vele apps, vele games en meerdere gpsen die veel plaats innemen.
  #5  
Oud 27-06-10, 23:05
Maaartenn Maaartenn is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 6
Standaard

Haha, nouja ik denk dat ik met 16 gig wel rond kan komen
Maar dat is net zo, je hebt geen perfecte telefoon, maar dit is wel een super telefoon. Ik denk als ik weer bijbaantje heb hem meteen ga kopen
Hij kwam van Vodafone heb ik gehoord, en dat is alleen maar beter.
  #6  
Oud 27-06-10, 23:15
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maaartenn Bekijk bericht
Haha, nouja ik denk dat ik met 16 gig wel rond kan komen
Maar dat is net zo, je hebt geen perfecte telefoon, maar dit is wel een super telefoon. Ik denk als ik weer bijbaantje heb hem meteen ga kopen
Hij kwam van Vodafone heb ik gehoord, en dat is alleen maar beter.
Ik ben belg of zeg maar liever vlaming ;p.

Voor iemand die echt naar z'n geld wil kijken ist mss beter voor een htc desire, is een goede toestelleken maarja, de nieuwe iphone is toch wel een beetje beter toch zeker omwille van dat schitterende scherm en imovie enz....
  #7  
Oud 27-06-10, 23:17
Maaartenn Maaartenn is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 6
Standaard

Ja klopt, maarja ik ben altijd al applefan geweest.
En me neef krijgt over ongeveer 1 maand zijn iPhone 4 binnen, dus kan ik daar ook nog kijken enzo. Maarja, ik heb het er wel voor over. Die 300 euro is maar eenmalig, en daarna is het gewoon abbonement zoals een normale telefoon.
  #8  
Oud 27-06-10, 23:36
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maaartenn Bekijk bericht
Ja klopt, maarja ik ben altijd al applefan geweest.
En me neef krijgt over ongeveer 1 maand zijn iPhone 4 binnen, dus kan ik daar ook nog kijken enzo. Maarja, ik heb het er wel voor over. Die 300 euro is maar eenmalig, en daarna is het gewoon abbonement zoals een normale telefoon.
Alleen heb je bij de iphone het wel eens het signaal mindert of wegvalt, gebeurt helaas wel eens maar dat valt allemaal nog goed mee zenne, ze overroepe het vind ik.
  #9  
Oud 28-06-10, 08:34
curmie curmie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht

Ringtones gaan niet bij de iphone, bij de htc wel, al denk ik wel dit gaat bij de iphone als je de jailbreak uitvoert? Daar heb ik geen idee van? Mss andere mensen hier wel een antwoord op kunnen geven?

Ringtones kun je prima zelf maken via itunes bijvoorbeeld, zoek even in het forum en er zijn genoeg voorbeelden te vinden! Heb je dus niet perse een jailbreak voor nodig.
  #10  
Oud 28-06-10, 08:55
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door curmie Bekijk bericht
Ringtones kun je prima zelf maken via itunes bijvoorbeeld, zoek even in het forum en er zijn genoeg voorbeelden te vinden! Heb je dus niet perse een jailbreak voor nodig.
Ja, das juist, was ik al vergeten maar heb er mij nooit mee bezig gehouden en is voor mij ook nie nodig . Ik begin wat oud te worden e ;-).
  #11  
Oud 28-06-10, 12:33
Jo... Jo... is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 79
Standaard

Heb zelf de HTC Desire en ben er zeer tevreden over. Android lijkt me dan bijvoorbeeld ook wel goed als je hem zakelijk gaat gebruiken, de widgets zijn er zeer handig voor. De batterij gaat één dag mee, dus 's avonds gewoon even een uurtje of twee opladen en hij is weer opgeladen. Het scherm van de iPhone 4 zal wel beter zijn maar het scherm van de HTC Desire is zeker goed! Ik denk dan ook dat het verschil nauwelijks te merken.
Ik was eigenlijk ook aangenaam verrast toen ik een liedje afspeelde door de speaker, het geluid was best goed. En op de iPhone 4 zal het, als je zo'n app download, internet radio zijn vermoed ik. De HTC Desire heeft een FM radio.
De browser van de HTC Desire is ook iets beter vermoed ik, deels omdat er flash support is en de snelheid. Zeker in 2.2 Froyo wordt de browser veel sneller. (nog niet zelf getest)
Ook ligt de HTC Desire zeer goed in de hand, de achterkant voelt een beetje lederachtig aan. Ik denk dat de iPhone 4 misschien wat minder goed in de hand ligt doordat het van glas is.
Het leuke aan de HTC Desire is ook dat er vrij moeilijk krassen opkomen, omdat het 'plastiek' zowat lederachtig is.

Qua Hardware is de iPhone 4 net iets beter dan de HTC Desire, het OS is persoonlijk. Ik ben van iPhone OS 3.1.2 overgestapt naar Android en vind persoonlijk Android leuker werken. Maar dit is persoonlijk zoals ik al zei.
  #12  
Oud 28-06-10, 12:54
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo... Bekijk bericht
Heb zelf de HTC Desire en ben er zeer tevreden over. Android lijkt me dan bijvoorbeeld ook wel goed als je hem zakelijk gaat gebruiken, de widgets zijn er zeer handig voor. De batterij gaat één dag mee, dus 's avonds gewoon even een uurtje of twee opladen en hij is weer opgeladen. Het scherm van de iPhone 4 zal wel beter zijn maar het scherm van de HTC Desire is zeker goed! Ik denk dan ook dat het verschil nauwelijks te merken.
Ik was eigenlijk ook aangenaam verrast toen ik een liedje afspeelde door de speaker, het geluid was best goed. En op de iPhone 4 zal het, als je zo'n app download, internet radio zijn vermoed ik. De HTC Desire heeft een FM radio.
De browser van de HTC Desire is ook iets beter vermoed ik, deels omdat er flash support is en de snelheid. Zeker in 2.2 Froyo wordt de browser veel sneller. (nog niet zelf getest)
Ook ligt de HTC Desire zeer goed in de hand, de achterkant voelt een beetje lederachtig aan. Ik denk dat de iPhone 4 misschien wat minder goed in de hand ligt doordat het van glas is.
Het leuke aan de HTC Desire is ook dat er vrij moeilijk krassen opkomen, omdat het 'plastiek' zowat lederachtig is.

Qua Hardware is de iPhone 4 net iets beter dan de HTC Desire, het OS is persoonlijk. Ik ben van iPhone OS 3.1.2 overgestapt naar Android en vind persoonlijk Android leuker werken. Maar dit is persoonlijk zoals ik al zei.

Tja, wat moet een mens als mij doen; ik heb 441 apps en veel geld voor betaald, ik weet wel dit gratis kan maar daar heb ik geen zin in .
Doe dat liever met andere dingen
  #13  
Oud 28-06-10, 22:14
jvgeert jvgeert is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard

Ben ook zwaar aan het twijfelen... Mijn 2G Iphone is gevallen en er is een grote barst in scherm, maar hij werkt nog. Ik heb me nergens laten opschrijven voor de nieuwe Iphone, dus tegen dat ik hem zou kunnen kopen zijn er al een paar maanden gepasseerd.

Iphone 4 kan HD filmen, maar de HTC Desire heeft ook de dezelfde hardwarecapaciteiten. Men verwacht een update waarbij men dan ook HD kan filmen op de Desire. Wanneer natuurlijk is nog onbekend. Scherm is ook heel zuiver op Desire!

Desire heeft ook gratis GPS-ontvanger (A-GPS). Bij de Iphone zal je voor GPS moeten betalen (TomTom, Navigon). FM-Radio pleit ook in het voordeel van Desire.

Prijs: Minimum 630 EUR voor Iphone (Prijs nog steeds onbekend in België) vs 460 EUR voor Desire (+ evt SD Card van 25 EUR van 16Gb), is voornamelijk voor Apple fans no big deal, maar kan wel doorwegen in uw beslissing. Achteraf zal je wel meer geld krijgen voor uw Iphone, maar velen blijven toch bij dezelfde gsm voor 2 à 3 jaar en dan is de tweedehandsverkoopprijs al heel wat minder. Of als je hem laat vallen zoals mij, kunt ge hem niet meer verkopen

Android brengt ook regelmatig updates uit, met innoverende nieuwtjes (zoals Flash-player onlangs). Heb er onlangs even mee gewerkt, en moet zeggen dat het ook heel vlot gaat. Je kan voornamelijk zelf veel aanpassen naar eigen wensen, terwijl je bij Apple enkel wallpaper e.d. kan wijzigen..

Als mijn 2G er snel de brui aan geeft, en ik moet nog telang wachten op Iphone4 zal ik toch voor HTC desire gaan. Tis neker iets anders!

Props voor Apple, die toch steeds zovelen kan overtuigen in het aanschaffen van "geupdate" producten en een ware hype creëren!
  #14  
Oud 28-06-10, 22:50
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Mijn eerste ervaringen met de iphone 4 zijn allen positief te noemen;

Het scherm is duidelijk beter en mooier dan bij de 3gs.
Als je gewoon de camera openzet en deze naast de 3gs stelt dan zie je duidelijk het kwaliteitsverschil (uiteraard moet je wel de plastiekjes van de iphone 4 doen e).
Om te surfen heb ik alleen via Wi-Fi kunnen testen tot nu toe en bij heel lichte pagina's zit er nauwelijks snelheidsverschil op maar ga je naar de zwaardere zaken dan merk je wel duidelijk de iphone 4 gewoon sneller is.
Het openen van de camera gaat een fractie sneller dan de 3gs maar zoals gezegd net, tis als het om de zwaardere zaken gaan je het verschil merkt en duidelijk merkt .
Ik heb bv het laatste nieuws laten opladen en allebei op dezelfde moment laten gaan en de iphone 4 was minstens een 5-7 seconden sneller dan de 3gs, de 3gs moest er langer overdoen eer alles geladen was dus dat is voor mij allesins al een enorm pluspunt
Het toestel is steviger ook wat goed is en de zijknoppen zijn ook steviger, allemaal pluspunten toch wel en beter dan de 3gs.
Is niet echt zwaar maar zeker niet (super) licht te noemen en em ligt zoals alle iphone goed in de hand.

Uiteraard heb je bij zwart snel vingerafdrukken maar ik heb altijd al zwarte gehad omdat ik dat gewoon het mooiste vind, die vingerafdrukken zijn maar bijzaak voor mij.

Over de batterij kan ik uiteraard niet oordelen, dat zal voor binnen een 4-8 tal dagen zijn ik daar echt oordeel kan over geven, je kan dit niet na 1-2 dagen geven vind ik.

Foto getrokken in m'n garage en tis hier toch al beetje donker en heb een zelfde foto getrokken en eentje met en zonder flits en die met flits is echt nog heel mooi terwijl zonder flits niet bepaald goed te noemen is. En als je de foto hebt getrokken dan gaat het ook heel snel em dat doet en in foto's plaatst.
De kwaliteit van de camera is dus duidelijk beter zowel voor foto's als om te filmen dan bij de 3gs.

Ledlight tijdens het filmen zorgt er ook voor het toch iets beter is dan gewoon maar in den donker te filmen, je ziet er dan niet zoveel van, met de ledlight aan is het toch beetje duidelijker, uiteraard blijf je beter bij een apart apparaat als je echt steengoed wil filmen in den donker.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 28-06-10 om 23:08.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 vs Htc Desire Hd ankid iPhone algemeen 83 12-03-11 12:47
I-150 Iphone abbonement in HTC DESIRE,Motorola X720 TLRSky Odido (T-Mobile) 14 05-10-10 17:39
iPhone 4 vs HTC Desire? Maaartenn iPhone algemeen 16 18-07-10 04:34
Appstore vs Android Market en Iphone 4 vs HTC Desire/ Evo...? dikdirk iPhone algemeen 7 12-07-10 12:52
htc desire bartvdvenne Archief 2 10-05-10 15:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.