//

Beltegoed slurper

Beltegoed slurper discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een klein probleempje. Ik heb een Iphone 3Gs 32GB met 4.0 firmware MC model. Ik heb hem net nieuw en hij is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-07-10, 21:57
JroisRuss JroisRuss is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 13
Exclamation Beltegoed slurper

Hallo,
Ik heb een klein probleempje. Ik heb een Iphone 3Gs 32GB met 4.0 firmware MC model.
Ik heb hem net nieuw en hij is simlockvrij. Het probleem is dat EDGE (denk ik) nog aan staat. Dus telkens als ik draadloos wil internetten, wordt mijn beltegoed weggeslurpt. Ik had ergens gelezen dat ik dat EDGE kan uitzetten met SBsettings en nog iets anders, daarvoor moet je hem jailbreaken. Nog een probleem: Ik heb firmware 4.0 die nog niet gejailbreakt is voor 3Gs. Dus ik probeer hem te downgraden naar firmware 3.1.3/3.1.2 lukt allebei niet. Itunes zegt:" De Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (3194) ".

Kortom: HIJ WIL NIET DOWNGRADEN!!!!!!!

Het is heel erg vervelend want nu heb ik EINDELIJK een Iphone, kan ik er niet eens mee bellen!!
Ik hoop dat iemand mij kan en bereid is om te helpen.
Alvast héééél erg bedankt.

PS: Ik weet trouwens niet of EDGE het probleem wel is. Er is namelijk geen 'E' bovenin mijn scherm
Iemand misschien andere ideeën over wat mijn beltegoed wegslurpt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-07-10, 00:44
thalee86 thalee86 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 39
Standaard

Hallo JroisRuss,

Ga eens naar instellingen > algemeen > netwerk en zet daar de optie mobiele data is uit. Dit moet je probleem oplossen als ik je verhaal goed begrijp
__________________
iPhone... Gotta Love It!
  #3  
Oud 04-07-10, 00:45
thalee86 thalee86 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 39
Standaard

En downgraden wil sowieso niet lukken als je iphone nog nooit op 3.1.3 of lager heeft gelopen en een shsh-file is opgeslagen in cydia.
  #4  
Oud 04-07-10, 01:04
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JroisRuss Bekijk bericht
Hallo,
Ik heb een klein probleempje. Ik heb een Iphone 3Gs 32GB met 4.0 firmware MC model.
Ik heb hem net nieuw en hij is simlockvrij. Het probleem is dat EDGE (denk ik) nog aan staat. Dus telkens als ik draadloos wil internetten, wordt mijn beltegoed weggeslurpt. Ik had ergens gelezen dat ik dat EDGE kan uitzetten met SBsettings en nog iets anders, daarvoor moet je hem jailbreaken. Nog een probleem: Ik heb firmware 4.0 die nog niet gejailbreakt is voor 3Gs. Dus ik probeer hem te downgraden naar firmware 3.1.3/3.1.2 lukt allebei niet. Itunes zegt:" De Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (3194) ".

Kortom: HIJ WIL NIET DOWNGRADEN!!!!!!!

Het is heel erg vervelend want nu heb ik EINDELIJK een Iphone, kan ik er niet eens mee bellen!!
Ik hoop dat iemand mij kan en bereid is om te helpen.
Alvast héééél erg bedankt.

PS: Ik weet trouwens niet of EDGE het probleem wel is. Er is namelijk geen 'E' bovenin mijn scherm
Iemand misschien andere ideeën over wat mijn beltegoed wegslurpt?
Ik zou toch echt geen risico nemen, een iphone kopen en deze alleen maar gebruiken om via Wi-Fi eens te surfen,mja, vind ik nogal veel geld om alleen dit ermee te doen .
Toch beter een data abo voor nemen, dan moet je je in niks zorgen maken je je aan een hoge rekening kan verwachten. (dan moet je alleen opletten voor in den buitenland).
Maar das maar mijn gedacht.

Het zit zo denk ik; telkens je connecteert met het internet ben je bv 50 cent kwijt: met andere woorden; als je 20 keer op safari tikt dan moet je 50 keer maal 50cent bv rekenen, ik denk het wel eens zou kunnen zijn het op die manier werkt en dan herhaal ik nogmaals het beter is je voor alle zekerheid een data aboke neemt, dan heb je der geene last meer van .
Nu is het gevaarlijk zenne.

Welke provider zit je?

ps; ik heb nog een htc tytn 2 gehad en ik had toen proximus maar had geen abo, ik was aan het surfen en ging nadien terug naar het voorscherm en legde de gsm naast mij (was toen een lg); mijne maat zegde tegen mij, kijk voor alle zekerheid nog eens zodat je niet aan een rekening komt te staan en nog een geluk ik dit heb gedaan want met proximus werkt dat met tijd en de tijd bleef gewoon doodleuk verder lopen, kan je volgen? .
Dus heb ik een aboke genomen en probleem meteen opgelost.
Bij mobistar via een herlaadkaart telkens je op internet gaat ben je per keer 50cent kwijt voor 10min (zegt mijne maat hier net).
Blijf je 20min online dan in totaal dan betaal je doodleuk nog eens 50 cent bij snap je?

Als je natuurlijk een data abo neemt dan zal je denk ik wel ook een abo moeten nemen voor te bellen en smsen tenzij je mobile vikings neemt, das het goedkoopste en is via herlaadkaart en je hebt 1gb data per maand.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 04-07-10 om 01:11.
  #5  
Oud 04-07-10, 06:41
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JroisRuss Bekijk bericht
Hallo,
Ik heb een klein probleempje. Ik heb een Iphone 3Gs 32GB met 4.0 firmware MC model.
Ik heb hem net nieuw en hij is simlockvrij. Het probleem is dat EDGE (denk ik) nog aan staat. Dus telkens als ik draadloos wil internetten, wordt mijn beltegoed weggeslurpt. Ik had ergens gelezen dat ik dat EDGE kan uitzetten met SBsettings en nog iets anders, daarvoor moet je hem jailbreaken. Nog een probleem: Ik heb firmware 4.0 die nog niet gejailbreakt is voor 3Gs. Dus ik probeer hem te downgraden naar firmware 3.1.3/3.1.2 lukt allebei niet. Itunes zegt:" De Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (3194) ".

Kortom: HIJ WIL NIET DOWNGRADEN!!!!!!!

Het is heel erg vervelend want nu heb ik EINDELIJK een Iphone, kan ik er niet eens mee bellen!!
Ik hoop dat iemand mij kan en bereid is om te helpen.
Alvast héééél erg bedankt.

PS: Ik weet trouwens niet of EDGE het probleem wel is. Er is namelijk geen 'E' bovenin mijn scherm
Iemand misschien andere ideeën over wat mijn beltegoed wegslurpt?
Downgraden zal je niet lukken, zet mobiel datanetwerk uit zoals hier beschreven.
EDGE/GPRS/3G mag dan wel "aan" staan, maar zolang je op Wi-Fi zit wordt daar geen gebruik van gemaakt! Wat wel gebeurt is dat hij dit doet op de momenten dat hij in standby staat.
  #6  
Oud 04-07-10, 11:25
JroisRuss JroisRuss is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thalee86 Bekijk bericht
Hallo JroisRuss,

Ga eens naar instellingen > algemeen > netwerk en zet daar de optie mobiele data is uit. Dit moet je probleem oplossen als ik je verhaal goed begrijp
Wat zou dit dan precies moeten doen?
  #7  
Oud 04-07-10, 11:27
JroisRuss JroisRuss is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 13
Standaard

voor zover ik het begrijp kan ik hem niet downgraden, dat wil simpel weg niet.
en is het handig volgens Fab1Man dat ik een data abbo neem?
Wat is dat??

ik zit trouwens bij telfort
  #8  
Oud 04-07-10, 11:33
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JroisRuss Bekijk bericht
Wat zou dit dan precies moeten doen?
Zet je mobiele data uit.. oftewel internet.. je kan dan nog wel bellen/smsen maar niet meer het internet op.
  #9  
Oud 04-07-10, 12:20
JroisRuss JroisRuss is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 13
Standaard

ooh...

Is er een manier dat ik nog wel kan internetten gewoon op draadloos internet zonder te betalen?
  #10  
Oud 04-07-10, 12:22
JroisRuss JroisRuss is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 13
Standaard

Ik kan ook proberen om naar een hulp service ofzo te bellen
alleen waar moet ik dan naar toe bellen?
Naar Telfort? (mijn provider)
of naar KPN? (mijn aanbieder)
  #11  
Oud 04-07-10, 12:23
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JroisRuss Bekijk bericht
ooh...

Is er een manier dat ik nog wel kan internetten gewoon op draadloos internet zonder te betalen?
Open Wi-Fi verbinding.. of gewoon je eigen Wi-Fi thuis.. met dat knopje zet je alleen die via het mobiele netwerk uit.. oftewel het netwerk dat je via je provider krijgt.
  #12  
Oud 05-07-10, 17:59
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JroisRuss Bekijk bericht
ooh...

Is er een manier dat ik nog wel kan internetten gewoon op draadloos internet zonder te betalen?
Dat is dus precies die schakelaar die je omzet. Via je simkaart kun je dan niet meer internetten, via de Wi-Fi wel.
  #13  
Oud 11-07-10, 15:33
JroisRuss JroisRuss is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 13
Standaard

Allemaal heel erg bedankt het probleem is opgelost door mobiele data uit te zetten

THXX
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
beltegoed verdwenen!! willy666 iPhone algemeen 12 29-09-10 16:26
Beltegoed app vuurvreter iPhone Apps 7 17-01-10 15:21
Beltegoed Maite iPhone Apps 1 06-07-09 17:22
Beltegoed opvragen? matcool iPhone algemeen 5 28-06-09 23:34
Beltegoed snel op Carlos02 Odido (T-Mobile) 8 20-05-09 18:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:04.