iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kalender op maandag!! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/6674-kalender-op-maandag.html)

sic139 06-02-08 21:58

Kalender op maandag!!
 
Ik denk dat we de kalender wel op maandag kunnen krijgen!! Wie kan me helpen? Als je je "region format" settings op UK zet dan begint de kalender op maandag!! Maar..... dan doet de nederlandse T9 enzo het niet meer natuurlijk. Dus, kunnen we niet dat stukje instelling naar de nederlandse instellingen kopiëren? Kan iemand me daarbij helpen? dan kunnen we de kalender eindelijk op maandag krijgen!!!!

(zie ook: One More Thing :: Bekijk onderwerp - Kalenderweek op iPod touch laten beginnen op maandag)

Fresh 06-02-08 21:59

Met Belgie werkt het ook, dan heb je waarschijnlijk nog wel NL T9.
De T9 is afhankelijk van het toetsenbord volgens mij, niet van de regionotatie.

sic139 06-02-08 22:01

maar kunnen we die setting dan niet over naar het nederlands zetten? is toch beter! anders zoekt google dadelijk vanaf google.be ipv google.nl enz enz. dan krijgen we dat soort probelemen weer!

Fresh 06-02-08 22:05

Weet je dat zeker? Je zou gelijk kunnen hebben, hoor. We hebben hier zelf een iPhone die om de kalenderreden al weken op regio Belgie draait. Geen klachten...

sic139 06-02-08 22:23

kan je me een beetje op weg helpen hoe ik dat zou moeten aanpakken? dan ga ik het proberen! waar moet ik beginnen met zoeken?

Fresh 06-02-08 22:41

"Think out of the box". Geen moeilijke tweak, gewoon naar instellingen=>algemeen=>landinstellingen=>regionotatie. Die zet je op Belgie.

sic139 06-02-08 22:57

maar dat wil ik niet. Ik woon niet in België! ik zou graag t voor elkaar krijgen dat t wel lukt. kan je me misschien vertellen waar die bestanden staan voor de talen? dus de localization files e.d. ? bedankt!

Fresh 06-02-08 23:01

Misschien dat Sjowol hier zijn licht op kan laten schijnen ?!

sic139 06-02-08 23:16

ik heb net al gezocht in alle bestanden die ik kon vinden. Maar ik kon sowieso geen belgië.iproj vinden ofzo. klopt dat?

sic139 06-02-08 23:21

nog 1 ding: weet je waarom ik m niet op belgië wil zetten? omdat dan de nummerweergave weer niet goed is. heb t net getest! dat zijn dus allemaal van die kleine dingen dan die t dan wéér niet doen. Dus ik zou graag m op nederlands laten staan en dan wel de week beginnen met maandag! Sjowol, kan je misschien wat verder helpen?

sic139 07-02-08 15:09

sjowol!!!!!!!!!!!!!! Bent u daar? haha! kan je me misschien hier wat mee helpen? Zou erg relaxt zijn!!!

Grample 07-02-08 15:55

Ik heb die van mij ook gewoon op UK gezet. Gebruik toch geen Nederlandse taal en T9 dus voor mij verder geen problemen :)

sic139 07-02-08 18:10

ja maar ik gebruik die wel dus voor mij wel problemen.... en heel veel gebruikers gebruiken die wel dus er moet een fix komen!! Heb alleen wat hulp nodig her en der! kan t helaas niet alleen!

croiman 07-02-08 18:25

dus als ik t goed begrijp, wil jij je iphone op regio nederland zetten, heel de iphone staat dan in het nederlands? juist? en de kalender moet op maandag beginnen dan? Daar kan k wel iets aan veranderen dan, k ben er nu mee bezig in de software om te zien waar wat moet verschoven of herschreven moet worden.

ControlSje 07-02-08 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 57673)
dus als ik t goed begrijp, wil jij je iphone op regio nederland zetten, heel de iphone staat dan in het nederlands? juist? en de kalender moet op maandag beginnen dan? Daar kan k wel iets aan veranderen dan, k ben er nu mee bezig in de software om te zien waar wat moet verschoven of herschreven moet worden.

Ik was er ook mee bezig, maar ik denk dat het een instelling is, Wat raar is dat het regio formaat belgie gekoppeld is aan duitsland. Geen idee hoe dat precies werkt maar ik denk daar gezocht moet worden...
Mischien heb je er iets aan maar in de volgende bestanden staat het woord Belgie:
System\Library\Frameworks\AddressBook.framework\German.lproj\Localized.strings
System\Library\Frameworks\AppSupport.framework\German.lproj\Localizable_Countries.strings
System\Library\Frameworks\UIKit.framework\wordlist.dat
System\Library\KeyboardDictionaries\de_DE-unigrams.dat

sic139 07-02-08 20:43

Ja dat klopt. Belgie is idd gekoppeld aan duitsland, was ik ook al achter. Ik heb die bestand al doorgespit maar dat ga ik dan nu nog maar eens doen dan! Bedankt voor je hulp!

sic139 07-02-08 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 57810)
Ik was er ook mee bezig, maar ik denk dat het een instelling is, Wat raar is dat het regio formaat belgie gekoppeld is aan duitsland. Geen idee hoe dat precies werkt maar ik denk daar gezocht moet worden...
Mischien heb je er iets aan maar in de volgende bestanden staat het woord Belgie:
System\Library\Frameworks\AddressBook.framework\German.lproj\Localized.strings
System\Library\Frameworks\AppSupport.framework\German.lproj\Localizable_Countries.strings
System\Library\Frameworks\UIKit.framework\wordlist.dat
System\Library\KeyboardDictionaries\de_DE-unigrams.dat

heb ik zojuist allemaal doorgespit!! Maar kon niets vinden. die wordlist.dat kon ik alleen niet goed openen.... Maar ik kon echt helemaal niets vinden! Hoe kan dat nou?

ControlSje 07-02-08 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graphsic (Bericht 57825)
heb ik zojuist allemaal doorgespit!! Maar kon niets vinden. die wordlist.dat kon ik alleen niet goed openen.... Maar ik kon echt helemaal niets vinden! Hoe kan dat nou?

Ik denk dat er ergens ander afhankelijkheid zit aan duitsland (DE) en dat daarom de week start op maandag. Ben nog aan het zoeken wordt alleen gek van het elke keer converteren van de .plist en .strings bestanden.

sic139 08-02-08 00:01

als je op n mac zit kan je plist en strings bestanden heel makkelijk openen met TextWrangler! Kan ik nog helpen met zoeken? Ik weet alleen niet precies hoe of waar....

croiman 08-02-08 00:20

ik weet waar het zit, maar krijg de omvorming van plist en strings niet goed.
kijk hier eens, heb t geloof ik gevonden, maar ik kan ze niet fatsoenlijk veranderen.

system/library/frameworks/UiKit.framework/DateFormats

heb al geprobeerd dat van belgie te copieren en noem maar op, maar calender blijft op zondag in een week beginnen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:40.