//

Eindelijk echte tethering op mijn 3GS iOS 4.0.1

Eindelijk echte tethering op mijn 3GS iOS 4.0.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door jetgadget heeft iemand tethering op Vodafone werkend? ip 4.0.1 met iPad 3.2? Jep! (gewoon de standaard APN gegevens in het menu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30-08-10, 11:39
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jetgadget Bekijk bericht
heeft iemand tethering op Vodafone werkend? ip 4.0.1 met iPad 3.2?
Jep!
(gewoon de standaard APN gegevens in het menu 'netwerk' ingesteld, en dezelfde gegevens invullen bij 'internet tethering' onderaan in hetzelfde menu.



Uploaded with ImageShack.us
Ik zal het niet echt gebruiken, omdat ik thuis Wi-Fi heb, maar als mijn vrouw even op internet wil onderweg op haar iPod touch, dan kan het ;-)

Laatst gewijzigd door ballegooier; 30-08-10 om 12:38.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 31-08-10, 14:07
jetgadget's schermafbeelding
jetgadget jetgadget is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

@ballegooier, dat is vreemd ik had eerst het menu tethering in de iphone staan. na sync met itunes niet meer. Nu... heb ik dan maar tetherme geinstalleerd en heb ik de mogelijkheid om daar mee te tetheren maar goed de ipad en de iphone vinden mekaar niet..

edit ik zie onderin mobiele data wel het internet -tethering veldje staan..
(wat ik eerder bedoelde was van AT&T zie ik nu.. iphone uit amerika)

edit2
nou tethering op iphone staat aan BT symbool bovenin de balk, op de ipad ook BT aangezet en toen iTether opgestart

die blijft maar draaien ''Retreiving Tether daemon state...''
en nu? mis ik iets?

Laatst gewijzigd door jetgadget; 31-08-10 om 14:14.
  #23  
Oud 01-09-10, 08:56
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

@jetgadget. Heb je een software matig unlockte iPhone? Misschien ligt het daar aan: op mijn iPhone verschijnt het menu 'mobiele data' alleen als ik een niet - t-mobile simkaart erin heb zitten (Vodafone, KPN). De telefoon is legaal unlocked, maar zat een simlock op van t-mobile.

Ik heb er echt niets extra's voor hoeven doen. Je kunt proberen je netwerk instellingen opnieuw in te laten stellen, daarna handmatig opnieuw de APN gegevens invoeren. misschien dat dat helpt?

Edit: wacht effe hoor, snap je post niet helemaal. Je hebt nu dus wel het veldje internet tethering in je menu staan? Dan vul je daar de AP gegevens in van Vf, dezelfde als je bovenin invult.

Je hoeft verder dus niet iTether op te starten. Probeer dus eerst eens de 'gewone' tether oplossing van Apple zelf: zet je tethering aan (zowel bluetooth als USB) en doe verder niets. Uiteraard moet je wel eerst apart je computer of laptop (of ander bleutooth device) een eerste keer koppelen met je iPhone (via bleutooth)
Op de laptop ga je nu naar bluetooth; verbind met netwerk / iPhone van ... Dan zou het moeten werken.
Aansluiten via USB zou ook moeten werken.
Heb echter geen ervaring met Windows (en iPhone tetheren)

Laatst gewijzigd door ballegooier; 01-09-10 om 09:02.
  #24  
Oud 01-09-10, 14:29
jetgadget's schermafbeelding
jetgadget jetgadget is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

@ballegooier uhm... ik was zelf ook in de war had eerst een amerikaanse ip4...
Nu dus een nieuwe UK iphone die was al unlocked mn Vodafone sim werkte meteen.

ik zie niet hoe je de 'gewone' tether aan moet zetten tenzij je bedoeld de settings invullen dat dat voldoende is ?

anyway het werkt beide niet! ik heb de veldjes ingevuld zoals je zei maar er gebeurd niets?
ik heb tetherme moeten installeren omdat ik anders geen mogelijkheid zag om tethering aan te zetten? of zal ik dat er maar weer afhalen is dat het?

edit

ja jij doet het vanaf de pc denk dat dat het verschil is. ik wil het met de ipad laten werken

Laatst gewijzigd door jetgadget; 01-09-10 om 14:33.
  #25  
Oud 02-09-10, 18:04
meind meind is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hier ook nog een mystery.

Ik heb namelijk een simlock vrije iPhone 3GS (model: MC133T) met iOS 4.0.2
Daarnaast is deze aangesloten op een KPN abonnement en ik heb de Apple functie Tethering. (instellingen - algemeen - netwerk - internet tethering)

Nu hebben mijn collega's exact dezelfde configuratie en zij hebben deze optie niet.
Mijn iPhone is standaard, niet gejailbreaked of gehacked..

Rare hoe kan dit? en hoe stel ik dit in bij de overige collega's?

gr.

Richard
  #26  
Oud 02-09-10, 20:44
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jetgadget Bekijk bericht
@ballegooier uhm... ik was zelf ook in de war had eerst een amerikaanse ip4...
Nu dus een nieuwe UK iphone die was al unlocked mn Vodafone sim werkte meteen.

ik zie niet hoe je de 'gewone' tether aan moet zetten tenzij je bedoeld de settings invullen dat dat voldoende is ?

anyway het werkt beide niet! ik heb de veldjes ingevuld zoals je zei maar er gebeurd niets?
ik heb tetherme moeten installeren omdat ik anders geen mogelijkheid zag om tethering aan te zetten? of zal ik dat er maar weer afhalen is dat het?

edit

ja jij doet het vanaf de pc denk dat dat het verschil is. ik wil het met de ipad laten werken
1. Je moet eerst je iPad met je iPhone koppelen (met elkaars bleutooth). Het schijnt dat iOS4.0x nog een bleutooth bug heeft, mogelijk werkt dat al niet goed bij jou?
EDIT: dat schijnt onmogelijk te zijn; voor iPad is er geen bluetooth netwerk profiel enabled. (Apple wil natuurlijk dat je de 3G versie koopt, wil je onderweg kunnen internetten)

2. De standaard Tether zet je aan in: Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Internet Tethering -> Aan (USB & Bluetooth)

Hoe je het verder op je iPad configureert, weet ik niet (heb ik nl. niet)

Je krijgt echter het blauwe balkje bovenin je telefoon (met internet-tethering) pas als er een apparaat met je iPhone is gekoppeld en daadwerkelijk verbonden is met internet.

Nou ja, weet niet of dit wat duidelijk is...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-09-10 om 10:21.
  #27  
Oud 02-09-10, 20:45
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meind Bekijk bericht
Ik heb hier ook nog een mystery.

Ik heb namelijk een simlock vrije iPhone 3GS (model: MC133T) met iOS 4.0.2
Daarnaast is deze aangesloten op een KPN abonnement en ik heb de Apple functie Tethering. (instellingen - algemeen - netwerk - internet tethering)

Nu hebben mijn collega's exact dezelfde configuratie en zij hebben deze optie niet.
Mijn iPhone is standaard, niet gejailbreaked of gehacked..

Rare hoe kan dit? en hoe stel ik dit in bij de overige collega's?

gr.

Richard
Tja, wat voor iPhones hebben je collega's? Factory unlocked? Software matig unlocked? (hmm je antwoord staat er al tussen denk ik)
Dat is wel raar ja. Ik krijg het ook gewoon te zien op mijn iPhone als ik er een KPN simkaart in stop. (en mijn huidige Vf ook) Alleen met T-Mobile niet.

Edit: je moet wel (juiste) gegevens ingevoerd hebben in het submenu 'mobiele data', waar je de APN gegevens invult. Als die velden van I.T. leeg zijn gelaten, verdwijnt misschien de knop ook?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 02-09-10 om 20:47.
  #28  
Oud 03-09-10, 15:17
jetgadget's schermafbeelding
jetgadget jetgadget is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
1. Je moet eerst je iPad met je iPhone koppelen (met elkaars bleutooth). Het schijnt dat iOS4.0x nog een bleutooth bug heeft, mogelijk werkt dat al niet goed bij jou?s...
uhm nee volgens mij bij niemand niet.. het is standaard toch disabled door apple?
https://forum.iculture.nl/f28/i...bluetooth.html
  #29  
Oud 03-09-10, 17:11
mafkaan mafkaan is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 17
Standaard

Oorspronkelijk nieuwsbericht
Carrier-update voor iTunes bevat T-Mobile internet-tethering - iPhone - iPhoneclub.nl
reactie tmobile
iPhone Tethering



Wat is de status van deze functie ?

Begin volgende maand loopt mijn vodafone abo af en ga ik gebruik maken van mijn meegeleverde iPhone-abo.
Nummer-behoud en opzegging is reeds aangevraagd en goedgekeurd.

Net even getest met tmobile-sim en iTunes wil me een nieuw profiel toezenden( nee gezegd natuurlijk)

Maar wat moet ik volgende maand.
hier een paar vragen

1) Profiel accepteren of handmatig instellen. ( anders optie tethering verdwenen)
2) Krijg ik bij het accepteren gelijk update naar 4.0.2 ( of mss 4.1 tegen die tijd ) of moet ik dit apart bevestigen/downloaden?

apn voor mms en internet heb ik reeds gevonden op internet maar apn voor tethering vooralsnog niet.

3) is dit al toegestaan / mogelijk ? zonder jailbreak

Ik heb nu wel jailbreak ivm lopend vodafone abo maar vindt dit verder geen noodzaak. alhoewel ?

4) Wat als 4.1 dan wel 4.2 wordt geinstalleerd. Kan ik dan nog handmatig instellen met de optie tetheren al dan niet werkend? (zonder jailbreak, zonder profiel te accepteren)
Simlock zit ik wel uit komend jaar maar tethering is toch wel handig op sommige momenten.

Het lijkt er nu op dat jailbreak noodzakelijk blijft.

---------
detail, bij het testen kon ik wel internetten EN tetheren met het t-mobile-simkaartje met de instellingen van vodafone. Deze had ik niet gewijzigd omdat ik nog een maandje deze wil gebruiken.
(had Wi-Fi voor de test wel uitgeschakeld voor de slimmerikken onder jullie, ook op de laptop)
---------

Groet Quint

ps: willen jullie t-mobile users eens proberen te tetheren met vodafon apn ?
eventueel alle apn-settings incl internet en mms en de bevindingen eens posten.
in mijn geval live.vodafon.nl ( dus niet zakelijk )

Laatst gewijzigd door mafkaan; 03-09-10 om 17:18.
  #30  
Oud 04-09-10, 10:11
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mafkaan Bekijk bericht
Oorspronkelijk nieuwsbericht
Carrier-update voor iTunes bevat T-Mobile internet-tethering - iPhone - iPhoneclub.nl
reactie tmobile
iPhone Tethering



Wat is de status van deze functie ?

Begin volgende maand loopt mijn vodafone abo af en ga ik gebruik maken van mijn meegeleverde iPhone-abo.
Nummer-behoud en opzegging is reeds aangevraagd en goedgekeurd.

Net even getest met tmobile-sim en iTunes wil me een nieuw profiel toezenden( nee gezegd natuurlijk)

Maar wat moet ik volgende maand.
hier een paar vragen

1) Profiel accepteren of handmatig instellen. ( anders optie tethering verdwenen)
2) Krijg ik bij het accepteren gelijk update naar 4.0.2 ( of mss 4.1 tegen die tijd ) of moet ik dit apart bevestigen/downloaden?

apn voor mms en internet heb ik reeds gevonden op internet maar apn voor tethering vooralsnog niet.

3) is dit al toegestaan / mogelijk ? zonder jailbreak

Ik heb nu wel jailbreak ivm lopend vodafone abo maar vindt dit verder geen noodzaak. alhoewel ?

4) Wat als 4.1 dan wel 4.2 wordt geinstalleerd. Kan ik dan nog handmatig instellen met de optie tetheren al dan niet werkend? (zonder jailbreak, zonder profiel te accepteren)
Simlock zit ik wel uit komend jaar maar tethering is toch wel handig op sommige momenten.

Het lijkt er nu op dat jailbreak noodzakelijk blijft.

---------
detail, bij het testen kon ik wel internetten EN tetheren met het t-mobile-simkaartje met de instellingen van vodafone. Deze had ik niet gewijzigd omdat ik nog een maandje deze wil gebruiken.
(had Wi-Fi voor de test wel uitgeschakeld voor de slimmerikken onder jullie, ook op de laptop)
---------

Groet Quint

ps: willen jullie t-mobile users eens proberen te tetheren met vodafon apn ?
eventueel alle apn-settings incl internet en mms en de bevindingen eens posten.
in mijn geval live.vodafon.nl ( dus niet zakelijk )
Dat laatste gaat natuurlijk helemaal niet lukken, he. Je kunt geen verbinding maken met het mobiele datanetwerk van t-mob met APN gegevens van Vf. In dat geval kloppen de APN gegevens simpelweg niet wanneer je contact maakt met het t-mobile netwerk. Volgens mij is het trouwens ook nog zo, dat wanneer je een t-mobile simkaart installeert, automatisch de juiste APN gegevens geïnstalleerd worden (ook al negeer je een carrier update setting) correct me if i'm wrong.
Ik begrijp werkelijk niet hoe jou dat gelukt is; tetheren via t-mobile. Dat schijnt nl. echt voor geen meter mogelijk te zijn...(tenminste zonder jailbreak)

Je zult ermee moeten leven dat je zonder jailbreak - omweg geen tethering meer hebt, zodra je een t-mobile simkaart in de iPhone stopt, verdwijnt het submenu tethering. Apple heeft dit uitgeschakeld ism met t-mobile. Je kunt wel even je Vf kaartje erin stoppen, dan naar het submenu tethering gaan, en de apn gegevens van t-mobile invullen. Dan gauw je t-mobile simkaart erin stoppen en rebooten. Echter zul je zien dat zodra je gebruik gaat maken van (de standaard) tethering optie, het niet zal werken en daarna verdwenen zal zijn.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-09-10 om 10:19.
  #31  
Oud 04-09-10, 10:30
mafkaan mafkaan is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 17
Standaard

Ik was even verbaasd als jij nu bent maar voor wat het waard is, het werkte dus wel.
Zonder reboot. Dit heb ik niet getest. wss zal het gaan zo als jij aangeeft en is de instelling weg.
Kan best zijn dat na enige tijd dit alsnog zou uitvallen maar.....

Ik kreeg dus enkel de melding in iTunes dat er een carrier-update klaar stond.
Die ik vooralsnog niet heb geaccepteerd ivm huidige abo die ik nog een maand gebruik.

Quint
  #32  
Oud 04-09-10, 10:31
mafkaan mafkaan is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 17
Standaard

edit dubbelpost
  #33  
Oud 06-09-10, 14:42
madcat madcat is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 25
Standaard

inmiddels heb ik ook TetherMe en PDANet geinstaleerd en werkt perfect.
TetherMe is mooi geïntegreerd en werkt zonder instalatie van wat software aan de computer kant.
PDA net ervaar ik als iets sneller, echter heeft het als nadeel dat je iTunes, modem driver en stukje software moet instaleren.
Wel fijn dat het goed werkt en dat (in tegenstelling tot 3.0) voicemail gewoon nog werkt
  #34  
Oud 07-09-10, 07:43
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madcat Bekijk bericht
inmiddels heb ik ook TetherMe en PDANet geinstaleerd en werkt perfect.
TetherMe is mooi geïntegreerd en werkt zonder instalatie van wat software aan de computer kant.
PDA net ervaar ik als iets sneller, echter heeft het als nadeel dat je iTunes, modem driver en stukje software moet instaleren.
Wel fijn dat het goed werkt en dat (in tegenstelling tot 3.0) voicemail gewoon nog werkt
PDANet werkt toch gewoon als een Wi-Fi accespoint? Je hoeft dan juist helemaal geen extra software op de PC te installeren, toch? Je moet met je computer toch verbinding maken met het Wi-Fi netwerk van de iPhone / PDA Net?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 07-09-10 om 08:37.
  #35  
Oud 07-09-10, 09:32
madcat madcat is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 25
Standaard

ik vind de usb versie toch fijner.
  #36  
Oud 07-09-10, 13:06
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madcat Bekijk bericht
ik vind de usb versie toch fijner.
O bedoelde je dat, ja. Je kunt PDAnet natuurlijk ook via USB gebruiken, je hebt gelijk.
  #37  
Oud 08-09-10, 15:09
Panamera Panamera is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puccini Bekijk bericht
Zonder jailbreak idem hoor !
Hoe kan je zonder jailbreak tethering aanzetten dan?
Of kan dat alleen met vodafone?
  #38  
Oud 10-09-10, 16:38
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panamera Bekijk bericht
Hoe kan je zonder jailbreak tethering aanzetten dan?
Of kan dat alleen met vodafone?
Ja, dat -zonder jailbreak- alleen met niet-officiele providers. t-mobile werkt dus niet, kpn en vodafone etc. allemaal wel.
  #39  
Oud 11-09-10, 13:19
Recycle Bin Recycle Bin is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Jep!
(gewoon de standaard APN gegevens in het menu 'netwerk' ingesteld, en dezelfde gegevens invullen bij 'internet tethering' onderaan in hetzelfde menu.



Uploaded with ImageShack.us
Ik zal het niet echt gebruiken, omdat ik thuis Wi-Fi heb, maar als mijn vrouw even op internet wil onderweg op haar iPod touch, dan kan het ;-)
Ik las dat TetherMe alle data van de computer via de mobiele APN laat gaan. Klopt dat? Want ik probeerde het (tetheren) en tijd geleden met de standaard functie in iOS en toen was ik binnen een uur van m'n prepaid "zorgeloos" internet blox af. Dat vond ik niet zo leuk. Mijn vraag is dus; klopt het dat Vodafone niks door kan hebben dat je tethered?
  #40  
Oud 12-09-10, 17:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Als je prepaid hebt, dan kan het idd zo zijn dat er prepaid tegoed wordt afgeschreven als je tethered omdat je relatief veel data verstookt. En voor prepaid gebruikers wordt een strenge FUP gehanteerd bij Vf. Dankzij tetheren zit je daar zo aan.
Vf kan het wel door hebben, als ze er naar kijken. Of ze dat doen (er naar kijken / in de gaten houden), is de vraag. De reden dat jouw internet er ineens uitgekicked is, heeft vermoedelijk eerder met eerder genoemde reden te maken.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 12-09-10 om 17:39.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tethering op iPhone3G iOs 4.2.1 Janti iPhone algemeen 2 01-04-11 21:00
t-mobile tethering iOS 4 Ecthelion Odido (T-Mobile) 1 25-06-10 14:41
iPhone 3GS: Echte unlock 3g/3gs kbman Unlock 3 28-05-10 15:43
Eindelijk is het dan zover: ik heb mijn iPhone jeekes Chat en geruchten 15 30-09-08 16:21
Vandaag eindelijk een iPhone in mijn handen gehad Roel iPhone algemeen 1 03-01-08 13:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:08.