//

heel veel pech

heel veel pech discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Peepzz, Ik heb weer eens zo ontzettend veel geluk gehad.... NOT. Toen ik afgelopen weekend een kaarsje aan wou steken, viel er een druppeltje vanuit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-08-10, 11:36
neophron neophron is offline
• iOS 7.0.4
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 32
Exclamation heel veel pech

Peepzz,
Ik heb weer eens zo ontzettend veel geluk gehad.... NOT.
Toen ik afgelopen weekend een kaarsje aan wou steken, viel er een druppeltje vanuit het kaarsje loeiheet, PRECIES in het gleufje vanwaar je geluid komt uit je Ipheun als je hem aan je oor hebt, de box die je tegen je oor houdt zeg maar.

lekker is dat, snel een doekje gepakt maar natuurlijk al lang gestold.. die prut.

gevolg : het gaasje zit vol met kaarsvet, nauwlijks meer geluid te horen als er gebeld wordt.
gelukkig is het niet mijn Iphone, maar van een vriendin, ik heb haar, omdat het mijn fout is wel toegezegd het te fixxen.

en dan nu de hamvraag : is dat te doen? en zo ja hoe? ik zie op youtube / internet allerlei handige filmpjes maar de meeste gaan over het vervangen van de LCD, en het liefst zou ik toch alleen de ''ear piece'' vervangen, danwel een nieuw gaasje erin zetten.

iemand hier ervaringen mee? alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-08-10, 11:53
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Op z'n kop houden boven een kaarsje.
Drupt die zooi er vanzelf weer uit. Wel oppassen dat je iPhone niet wegsmelt dan.

Dus misschien kun je alles afplakken met een stukje alu-folie eronder, en dan het gaatje openhouden.
  #3  
Oud 17-08-10, 11:54
perryhendrikx perryhendrikx is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 30
Standaard kaarsvet

Lijkt me het beste als je het kaarsvet gewoon voorzichtig weer laat smelten. Het toestel met het scherm naar beneden houden en voorzichtig met een aansteker het vet laten smelten. Het zal er dan gewoon uitvallen. Eventueel met een wattenstaafje voorzichtig bijwerken.

Veel succes!
  #4  
Oud 17-08-10, 12:24
bjklifatih bjklifatih is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Al was ik je vriendin had ik die iphone tegen je hoofd gegooid
Gewoon doen wat perry zegt
  #5  
Oud 17-08-10, 12:33
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Totaal niet aan te raden, dan beschadigd je glas en/of touchscreen zoiezo en ben je nog verder van huis.
  #6  
Oud 17-08-10, 13:22
gekkenhuis gekkenhuis is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 13
Standaard

Ik zou een naald aan de put van een soldeerbout doen zodat je alleen het gebied opwarmt waar het nodig is zodat er geen nieuwe schade ontstaat.
Je hebt niet veel warmte nodig om kaarsvet te doen smelten.

Met vriendelijke groet,
Gekkenhuis
  #7  
Oud 17-08-10, 13:58
Jennimal Jennimal is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 96
Standaard

Alsnog met je voet er ook nog op gaan staan en via jouw verzekering een nieuwe voor haar kopen!
  #8  
Oud 17-08-10, 14:20
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Het is absoluut niet aangeraden om er iets heel heets bij te houden. Technologie houdt namelijk niet van hitte (net zoals het niet van water houdt).

Is de iPhone misschien verzekerd? Dan kan je daar nog gebruik van maken. Of heb je zelf een verzekering die schade binnenshuis opvangt.
  #9  
Oud 17-08-10, 14:34
Stefan9876 Stefan9876 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Kampen
Berichten: 23
Standaard

Succes....
  #10  
Oud 17-08-10, 14:51
Mysteriousgirl_'s schermafbeelding
Mysteriousgirl_ Mysteriousgirl_ is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neophron Bekijk bericht
Peepzz,

gelukkig is het niet mijn Iphone, maar van een vriendin

Zou juist balen als het de telefoon van iemand anders was!!!
  #11  
Oud 17-08-10, 15:19
Tomtje Tomtje is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Mol, Noord België
Berichten: 113
Standaard

Je moet het heel erg langzaam opwarmen... 30-40 graden is al genoeg om het kaarsvet te doen smelten...
  #12  
Oud 17-08-10, 16:26
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mysteriousgirl_ Bekijk bericht
Zou juist balen als het de telefoon van iemand anders was!!!

Inderdaad ik vind het ook erg aso om er zo over te denken.
__________________
NWO 666
  #13  
Oud 17-08-10, 17:34
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neophron Bekijk bericht
Peepzz,
Ik heb weer eens zo ontzettend veel geluk gehad.... NOT.
Toen ik afgelopen weekend een kaarsje aan wou steken, viel er een druppeltje vanuit het kaarsje loeiheet, PRECIES in het gleufje vanwaar je geluid komt uit je Ipheun als je hem aan je oor hebt, de box die je tegen je oor houdt zeg maar.

lekker is dat, snel een doekje gepakt maar natuurlijk al lang gestold.. die prut.

gevolg : het gaasje zit vol met kaarsvet, nauwlijks meer geluid te horen als er gebeld wordt.
gelukkig is het niet mijn Iphone, maar van een vriendin, ik heb haar, omdat het mijn fout is wel toegezegd het te fixxen.

en dan nu de hamvraag : is dat te doen? en zo ja hoe? ik zie op youtube / internet allerlei handige filmpjes maar de meeste gaan over het vervangen van de LCD, en het liefst zou ik toch alleen de ''ear piece'' vervangen, danwel een nieuw gaasje erin zetten.

iemand hier ervaringen mee? alvast bedankt!
Het grappige is je zegt; gelukkig is het de mijne niet . Ik zou het liever bij m'n eigen iphone hebben dan bij iemand anders zenne. Het schuldgevoel alleen al en de miserie die je die persoon aandoet + het kan zijn je nog mee zware koste kan zitten als het probleem zelf niet opgelost raakt of de garantie niet dekt.
En zelfs al los je het zelf op; die speaker is gevoelig merk ik, zelfs mensen die deze nog maar net hebben mankeerde er al wel wat aan, de vraag is dan ook nadien; hoelang gaat die speaker meegaan dan?
  #14  
Oud 17-08-10, 17:41
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Het grappige is je zegt; gelukkig is het de mijne niet . Ik zou het liever bij m'n eigen iphone hebben dan bij iemand anders zenne. Het schuldgevoel alleen al en de miserie die je die persoon aandoet + het kan zijn je nog mee zware koste kan zitten als het probleem zelf niet opgelost raakt of de garantie niet dekt.
En zelfs al los je het zelf op; die speaker is gevoelig merk ik, zelfs mensen die deze nog maar net hebben mankeerde er al wel wat aan, de vraag is dan ook nadien; hoelang gaat die speaker meegaan dan?
Inderdaad. En als je er iets van vuur bijhoudt ofzo en in de toekomst gaat er iets kapot, dan kunnen ze dat bij de garantie zien (waardoor dat dus niet kan worden gemaakt).
  #15  
Oud 17-08-10, 18:36
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Kaarsvet in kleding haal je er uit door met een strijkbout over een stuk toilet- of keukenpapier te gaan. Het papier neemt het kaarsvet op, en je kunt met de strijkbout beginnen op de laagste -minst warme- stand. Lijkt me een stuk minder risicovol dan met een aansteker te gaan klooien...
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
DealExtreme, heel veel imitaties uit china Swippi Koopinformatie Rest van de wereld 10 05-02-11 13:03
Heel veel apps, veel starten niet meer op trevisnl Archief 4 22-05-09 20:39
Heel veel ringtones macmaccie Ringtones en Wallpapers 3 24-03-08 23:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:04.