//

bedrijfsmatig 50 iphones beheren

bedrijfsmatig 50 iphones beheren discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoe kan ik het best centraal en bedrijfsmatig, 50 iphones activeren/beheren/synchroniseren/backupen ? Er rekening mee houden dat elke werknemer het ding gebruikt voor photo's, apps, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-08-10, 23:10
14skillz 14skillz is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard bedrijfsmatig 50 iphones beheren

Hoe kan ik het best centraal en bedrijfsmatig, 50 iphones activeren/beheren/synchroniseren/backupen ?

Er rekening mee houden dat elke werknemer het ding gebruikt voor photo's, apps, calender en contact gegevens.

De n00bs zelf alles in itunes te laten doen is onmogelijk, daar komen nitwits niet uit.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-10, 23:15
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Jij heb een goede bedrijfsleven dan 50 iphones voor je werknemers regelen. Maar ik weet geen antwoord op je vraag dus sorry. (offtopic)
  #3  
Oud 20-08-10, 23:22
vhrgamer vhrgamer is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Oosterhout
Berichten: 47
Standaard

Ik weet dat het mogelijk is, mijn vader heeft een bedrijf waar een aantal van zijn werknemers met iphones werkt (15 man), alle mail, foto's en agenda kan worden aangepast door zijn secretaresse weet ik. Ik zal wel even vragen hoe het met dat systeem zit enzo...
  #4  
Oud 21-08-10, 08:53
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Daar hebben we toch gewoon een Exchange Server of vergelijkbaar systeem voor?
  #5  
Oud 21-08-10, 10:53
14skillz 14skillz is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Daar hebben we toch gewoon een Exchange Server of vergelijkbaar systeem voor?
Ja, daarmee vang je het synchroniseren van een paar dingen af.
Nu nog het activeren, beheren en backupen van de rest.
  #6  
Oud 02-10-10, 21:01
14skillz 14skillz is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

geen oplossing dus, zakelijk niet aantrekkelijk.... jammer :-(
  #7  
Oud 03-10-10, 11:06
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Hoe doe je dit dan met andere merken mobieltjes??
  #8  
Oud 03-10-10, 13:34
14skillz 14skillz is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

Blackberry en en Windows Mobile hebben reeds goeie Corporate Business oplossingen.

Apple heeft voor de iPhone natuurlijk ook wel business oplossingen, maar die zijn helaas niet zo geweldig als de rest van het toestel.

De bedrijfsmatige ondersteuning voor Android toestellen wordt ook met de dag beter.
  #9  
Oud 03-10-10, 16:09
Rick202 Rick202 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 70
Standaard

Ja dit is iets voor apple om in de toekomst aan te gaan werken.
zit ook weer een hoop geld voor ze in
  #10  
Oud 03-10-10, 17:07
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 14skillz Bekijk bericht
Blackberry en en Windows Mobile hebben reeds goeie Corporate Business oplossingen.
Windows Mobile wordt straks niet meer ondersteund en Blackberry, sja, dat is een verhaal apart. Er valt aardig wat te beheren maar niet alles en heel veel zaken gaan via de servers van RIM zelf. Of je daar nou op zit te wachten als bedrijf... Er is wel iets van een Enterprise versie maar daarvoor zul je echt diep in de buidel moeten tasten. Of dat nog rendabel is met 50 van die dingen is dan weer vers 2.

Op dit moment zit je gewoon met de situatie dat qua technisch beheer er gewoonweg geen oplossing is. Er is geen enkel apparaat waarmee je dat kunt doen zoals je het zou willen. Je zult dan al snel naar zaken op gebied van beleid moeten zoeken. Je kunt eenvoudig als beleid instellen dat gebruikers zelf verantwoordelijk zijn voor het apparaat en wat erop staat en niet systeembeheer (sowieso al een goeie maatregel, is men doorgaans ook wat zuiniger op de apparatuur en gaan ze er geen gekke dingen mee doen zoals voetballen, zwemles geven, aan de hond voeren, stuiteren, etc.). Dat kun je ook aanmoedigen door toch iTunes overal op te installeren en mensen te voorzien van een dock. Iedere dombo weet wel hoe hij een iPhone in een dock moet proppen. Als je dat soort dingen ook meeneemt in je afbakening van wat je wel/niet ondersteund kun je als IT-afdeling ook een stuk efficiënter te werk gaan en weten gebruikers ook wat ze kunnen verwachten.

Wat betreft het activeren, dat lijkt me opzich wel iets wat je als IT-afdeling zou willen doen. Je doet een snelle config van het apparaat en overhandigd dat als werkend geheel waar de betreffende gebruiker voor moet tekenen. Daardoor heb je veel meer de regie over het apparaat en het feit dat het ding ook werkend wordt afgeleverd. Als de gebruiker dan terug komt zeuren is het vrijwel zeker dat diegene heeft lopen rommelen (ook al spijker je het volledig dicht er zijn er nog bij die gaan lopen rommelen en alles om zeep weten te helpen). Zoals gezegd kun je het backuppen de verantwoordelijkheid van de gebruiker maken. Die moet het ding maar in z'n dock zetten. Het ligt er ook een beetje aan wat je wil backuppen. Als dat alleen mail, contactpersonen en de agenda is dan ben je al klaar met iets als Exchange. Wellicht dat de dienst waar je gebruik van wil maken ook wel een serveroplossing heeft, dan zou je dat als service richting de users aan kunnen bieden. Heb je een wireless sync en is er weer minder reden om die iPhone aan een computer te hangen. Of je dat ook wenselijk en mogelijk is zul je voor jezelf na moeten gaan natuurlijk.

Ik denk dat de oplossing voornamelijk op beleidsniveau zit. Hoe gaat het bedrijf om met mobiele apparaten zoals smartphones en laptops? Wat mogen gebruikers op de door het bedrijf verstrekte apparatuur wel en niet doen? Welke services biedt systeembeheer voor mobiele apparatuur? Als je die dingen al vorm hebt gegeven kun je eens gaan kijken naar de technische invulling: hoe ga je bepaalde dingen technisch afdwingen? Is er bij jullie al eens over dit soort zaken nagedacht? Wat kwam daar uit?
  #11  
Oud 03-10-10, 20:30
14skillz 14skillz is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

het beleid verschild per bedrijf/klant
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bedrijfsmatig gebruik ipad, image/copiën? haroldv iPad algemeen 10 07-03-11 13:29
Contacten beheren davidm iPhone Apps 1 30-10-10 01:10
Mac OS X: 2 iPhones met 1 iTunes/MacBook beheren: kan dat? hans.list iTunes 4 04-08-09 11:27
Software om te beheren Johanus Desktop-applicaties 5 28-04-09 11:26
E-mail beheren the007 iPhone algemeen 5 10-01-08 22:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:05.