//

Betere ontvangst zonder 3G

Betere ontvangst zonder 3G discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb onlangs mijn 3G uitgeschakeld omdat mijn provider dat toch niet ondersteund. Nu viel mij op dat de ontvangst in een keer voortreffelijk is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-09-10, 22:09
Deorum
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Betere ontvangst zonder 3G

Ik heb onlangs mijn 3G uitgeschakeld omdat mijn provider dat toch niet ondersteund. Nu viel mij op dat de ontvangst in een keer voortreffelijk is met meestal volle uitslag. Nog iemand die dit is opgevallen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-09-10, 22:23
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Is normaal, teleco
Providers raden dat soms zelfs aan als 3G tegenvalt.
  #3  
Oud 15-09-10, 23:43
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik merk geen enkel verschil. Daar waar ik geen 3G dekking heb, is er alleen maar GPRS en merk ik geen verschil als ik 3G uitzet; er wordt dan wel even opnieuw verbinding gemaakt, maar het (GPRS) bereik blijft hetzelfde. Ik heb juist wel eens op plekken zeer goed 3G bereik terwijl het GPRS netwerk matig is. Helaas kan ik die op 2 vingers tellen en is het omgekeerde vaker het geval: het 3G bereik valt bijna steeds weg of is zwak, en valt dan terug op het stabielere GPRS netwerk. Gelukkig is dat minder sinds ik bij Vf zit.
Ik wou dat ze die frequenties eens omruilden.... :-/
  #4  
Oud 21-09-10, 12:01
MrGumshot's schermafbeelding
MrGumshot MrGumshot is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deorum Bekijk bericht
Ik heb onlangs mijn 3G uitgeschakeld omdat mijn provider dat toch niet ondersteund. Nu viel mij op dat de ontvangst in een keer voortreffelijk is met meestal volle uitslag. Nog iemand die dit is opgevallen?
Hoe kun je nou op FW 1.x 3G hebben ? dat is toch pas ondersteund sinds de iPhone 3G (FW 2.0?)

EDIT: ben zelf een eigenaar geweest van 1.X apparaat (iPhone 2G)
  #5  
Oud 21-09-10, 12:01
Deorum
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Bedankt voor de reactie.
Ik denk na dit gelezen te hebben dat ik wat verwisseld heb. Mijn provider ondersteund wél 3G maar de ontvangst loopt dan terug.
Nu kan ik uit jullie antwoord lezen dat dit iets met de dekking te maken heeft. Ik woon nl. in een dorp. Dus kan het zijn dat de antenne die normaal het signaal verzorgd op volle sterkte geen 3G heeft en als ik dat aanzet moet hij naar een andere antenne die misschien verder weg staat.
Of zie ik het nu weer verkeerd????

Graag jullie reactie hierop!
  #6  
Oud 22-09-10, 19:15
samoerai's schermafbeelding
samoerai samoerai is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 36
Standaard

Bij ons in Voorburg ( Den Haag, t-mobile) is spraak/bel kwaliteit ook duidelijk beter op GPRS, als 3G aan staat vaak kraken en wegvallen van delen gesprek, op gprs is mij dat nog niet opgevallen, standaard 3G uitgezet, scheelt ook weer batterij

_______________________________________________________________________
27 inch iMac, i7-2.93Mhz, 16GB, 1TB HD, 256GB SSD, iPad 64GB 3G, iPhone 4 32GB.
  #7  
Oud 10-10-10, 11:29
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deorum Bekijk bericht
Bedankt voor de reactie.
Ik denk na dit gelezen te hebben dat ik wat verwisseld heb. Mijn provider ondersteund wél 3G maar de ontvangst loopt dan terug.
Nu kan ik uit jullie antwoord lezen dat dit iets met de dekking te maken heeft. Ik woon nl. in een dorp. Dus kan het zijn dat de antenne die normaal het signaal verzorgd op volle sterkte geen 3G heeft en als ik dat aanzet moet hij naar een andere antenne die misschien verder weg staat.
Of zie ik het nu weer verkeerd????

Graag jullie reactie hierop!
Dit zie je helemaal correct. 3G (ofwel UMTS of HSDPA) is een fysiek ander netwerk dan het GSM+GPRS netwerk. Als je op 3G zit, bel je ook via UMTS, mits de ontvangst 'matig' is, dan zoekt je iPhone snel het gewone GSM(+GPRS) netwerk op. Dat kun je zien doordat het 3G icoontje blijft staan tijdens het bellen. Als het verdwijnt en meteen na het bellen zie je eventjes een rondje (GPRS-icoon) dan zit je op het GSM+GPRS netwerk. Zodra het 3G icoontje weer in beeld komt, ben je met een fysiek compleet ander netwerk verbonden. Of je op dezelfde plek dus goede GSM/GPRS dekking hebt maar slechte 3G dekking, of andersom kan dus prima voorkomen. Deze netwerken hebben elk hun eigen dekking of bereik.

ps. op FW1.x kun je helemaal geen 3G ontvangst hebben, want je kunt pas op het 3G netwerk sinds de iPhone 3G en die ondersteunt alleen firmware 2.0 en hoger.
  #8  
Oud 11-10-10, 12:17
ronnyh ronnyh is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard 4.1?

Ik heb dit eigenlijk nadat ik 4.1 heb geinstalleerd. Had 1 update overgeslagen maar sinds deze o.s. is het bereik aanzienlijk minder. Hebben daar meer mensen last van?
  #9  
Oud 11-10-10, 12:23
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Wanneer je vorige FW 4.0 of lager was dan klopt het dat je aantal streepjes minder kan zijn. Apple heeft namelijk vanaf 4.0.1 de berekening van het aantal bars aangepast.
  #10  
Oud 11-10-10, 12:30
ronnyh ronnyh is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard aantal bars..?

Hai, dank voor de snelle reactie. Het klopt dus wat ik al dacht. Best jammer want nu mis ik oproepen omdat ik gewoon niet bereikbaar ben. Wat is de benaming "bars"eigenlijk, waar staat het voor? Tis in ieder geval niet bevordelijk voor de bereikbaarheid of weet jij of je er misschoen nog iets aan kan doen?
Thanx!!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Wanneer je vorige FW 4.0 of lager was dan klopt het dat je aantal streepjes minder kan zijn. Apple heeft namelijk vanaf 4.0.1 de berekening van het aantal bars aangepast.
  #11  
Oud 11-10-10, 12:59
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

"Bars" is het meervoud van "bar" en dat is Engels voor "streepje". Het bereik is niet gewijzigd. Het is puur een cosmetische wijziging.
  #12  
Oud 11-10-10, 13:24
ronnyh ronnyh is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard bars

ah, ok das duidelijk!
ik kreeg het idee dat ze iets met het zendvermogen hadden gedaan om de batterij te sparen of zo. dit klinkt echter ook aannemelijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
andere APN, betere ontvangst, geen internet ccc1988 KPN 5 18-03-11 19:15
iPhone plotseling zonder ontvangst jager Odido (T-Mobile) 185 14-07-10 15:21
Betere agenda view gribbel iPhone Apps 1 02-09-09 00:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.