//

Iphone 3G[S] slurpt de accu leeg na update 4.1

Iphone 3G[S] slurpt de accu leeg na update 4.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een Iphone 3G[S]. Daar heb ik inmiddels al verschillende versies van ios op gehad, maar ik heb sinds kort 4.1 erop staan. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-09-10, 16:38
Cyberbob Cyberbob is offline
• iOS 5.1
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard Iphone 3G[S] slurpt de accu leeg na update 4.1

Hallo,

Ik heb een Iphone 3G[S]. Daar heb ik inmiddels al verschillende versies van ios op gehad, maar ik heb sinds kort 4.1 erop staan. Nooit echte problemen gehad. Zonder problemen geupdated van ios4 en de reserve backup terug gezet (voor foto's en smsjes e.d.)
Maar de eerste dagen heb ik mijn telefoon intensief gebruikt en dus niet op de accuduur gelet. Hij was snel leeg, maar ik deed er ook veel mee.

Maar de laatste paar dagen gebruik ik de telefoon niet super veel, maar de accu is zo ontzettend snel leeg dat ik er op ben gaan letten.

Hij was net 100%, direct van de lader. Ik heb een enkele keer whatsapp gebruikt, voor de rest niets.
Hij stond 1 uur aan en had hem dus een aantal minuten gebruikt, maar nou geeft ie aan dat ie 50 minuten in gebruik is geweest (1 uur stand-by) en mijn batterij geeft 80% aan.
Dit verschijnsel had ik van de week ook en toen leek het opgelost toen ik 3G uitzette. Alsof die m'n telefoon in gebruik hield, zelfs met het scherm uit.
Maar nou staat 3G uit maar ben toch 20% accu kwijt in een uur zonder echt gebruik.
Nou heb ik Wi-Fi ook uitgezet en nu lijkt de Gebruik en Stand-by beter te kloppen. (gebruik 57 minuten, standby 1 uur 20 minuten)
Uiteraard is dit terwijl NIETS op de achtergrond draait.

Het kwam van de week neer op 10% per uur, maar nu lijkt het al erger te zijn.
Nou vraag ik me af wat hier het probleem kan zijn. Waarom blijft de telefoon denken dat die in gebruik is, terwijl het scherm uit staat (stand-by)?

Kortom, meer dan 10% verbruik per uur, zonder de telefoon echt te gebruiken. Is dat normaal?


iphone 3GS, gekocht december 2009
orginele ios 4.1 (uiteraard zonder jailbreak of unlock)
Geen apps op de achtergrond (sporadisch een app op de achtergrond zoals whatsapp of instellingen of mail)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-09-10, 17:01
Raddraaier Raddraaier is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb het ook op mijn 3GS. Nooit klachten gehad over de accuduur (heb versies 3.1.2, 3.1.3, 4.0 en 4.0.1 erop gehad), maar nu gedurende de nacht raakt mijn accu leeg (acculading >50%). Ik kan me niet herinneren dat dat ook gebeurde met 4.1 GM, terwijl de officiele 4.1 identiek is. Aan de andere kant, Gamecenter was toen niet actief en het schijnt dat Gamecenter continu scores van je vrienden (al heb je die niet) ophaalt en jouw scores upload en daardoor je accu leegslurpt (zelfs in standby). Op het Apple forum hebben ze het over "corrupted data" op het installatiebestand, dus even het restorebestand verwijderen en opnieuw herstellen (ipsw kun je in Windows hier vinden: C:\Documents and Settings\[jouw naam]\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates). Ben zelf weer terug naar 4.0 (geen problemen meer en gebruikte gamecenter toch niet).
  #3  
Oud 16-09-10, 17:51
seanzed seanzed is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 8
Standaard

Ik heb net een nieuwe 3GS gehad, omdat me oude kapot was. Ook ik heb volgens mij last van dit probleem. Mijn accu is na een werkdag op 20%, hoewel ik hem niet veel gebruik enkel constant Wi-Fi aan heb staan.
  #4  
Oud 19-09-10, 10:23
Raddraaier Raddraaier is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb drie mailboxen met Exchange ondersteuning. Heb al me mailboxen uit (Instellingen>Mail) en de pushmail switch op uit. Na vier uur en vijftien minuten standby en 12 minuten gebruik nog steeds 100%. Denk dat er iets mis is met Exchange/Pushmail in iOS 4.1.
  #5  
Oud 19-09-10, 19:20
Cyberbob Cyberbob is offline
• iOS 5.1
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

Hier de de school exchange en hotmail uitgezet spontaan blijft de accu wel vol.
D'r zit denk ik, inderdaad een foutje bij de exhange geval.

Nou maar ff uitlaten en hopen op een fix
  #6  
Oud 19-09-10, 19:22
seanzed seanzed is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 8
Standaard

Ik heb ook 1 van de 2 mail accounts veranderd van push naar handmatig, de andere account staat op fetch. Accu loopt inderdaad veel minder snel leeg.
  #7  
Oud 12-10-10, 20:47
Martijngr Martijngr is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Standaard

Hier precies hetzelfde probleem, na een lange tijd geupdate van 3.1.2 naar 4.1 met JB en de accu vliegt letterlijk leeg... 3 uur en hij is 20%.

Ik heb nu ook (na het lezen van deze berichten) push opgezet en hou het even in de gaten. Ik dacht al dat het mij of aan mijn accu lag maar er zijn dus meer mensen met dit probleem...
  #8  
Oud 12-10-10, 20:52
seanzed seanzed is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 8
Standaard

Ja het helpt als het goed is wel. Heb nu mijn Exchange account op handmatig staan. Accu gaat normale tijd mee nu
  #9  
Oud 12-10-10, 21:11
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

Ik heb toevallig vandaag ook de upgrade naar versie 4.1 uitgevoerd maar wordt er vooralsnog niet echt vrolijk van. Voorheen met versie 3.1.2. met jailbreak nauwelijks problemen gehad. Mail haal ik altijd al handmatig op dus dat kan het niet zijn.

Ik vroeg mij dan ook af of wellicht de multitasking de boosdoener zou kunnen zijn. Is dit eventueel uit te schakelen? Hoe check ik de lopende processen op de Iphone? Dat zal uitsluitsel kunnen geven lijkt mij waar de boosdoener zich bevindt.
  #10  
Oud 12-10-10, 21:15
seanzed seanzed is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 8
Standaard

Als je 2x op de homeknop drukt zie je de lopende processen. Deze kun je afsluiten door je vinger een poosje op een icoon gedrukt te houden. Ik sluit vrijwel altijd direct mijn lopende app's af met uitzondering van telefoon, sms, whatsapp, instellingen en e-mail, omdat ik deze dusdanig vaak gebruik dat het teveel moeite gaat kosten om deze elke keer weer uit te schakelen.
  #11  
Oud 12-10-10, 21:26
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seanzed Bekijk bericht
Als je 2x op de homeknop drukt zie je de lopende processen.
Meen je dat echt? Dan zouden er bij mij meer dan 20 processen actief zijn.
Op welke manier voorkom je dan dat een applicatie op de achtergrond blijft lopen? Het kan toch niet zijn dat als ik éénmaal een applicatie X run, dat deze dan voortaan actief blijft.

Dat lijkt mij dan een fout in de firmware. Tenzij dit ergens uitschakelbaar is per applicatie.

Ik ben benieuwd of de accu nu langer mee gaat. Ik heb nog slechts 4 processen 'lopen'.
  #12  
Oud 12-10-10, 21:35
seanzed seanzed is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 8
Standaard

Ja dit is echt zo. Wanneer je een applicatie opstart blijft hij standaard lopen op de achtergrond. Dit kost geheugen en batterij, maar kan soms erg handig zijn.

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om uit te zetten en dien je dit dus elke keer handmatig te doen.

Wat tevens ook kan helpen is zorgen dat je in safari geen pagina's meer hebt lopen, door alles af te sluiten totdat je een 'naamloos' scherm krijgt. Vervolgens ook safari in je multitask bar afsluiten.

Verder zorgt het gebruik van Wi-Fi, Bleutooth, 3G ook voor het sneller leeg raken van de batterij en helpt het ook als je je scherm wat minder helder zet.

Ben benieuwd of het met deze tips beter gaat met je batterij.
  #13  
Oud 12-10-10, 21:49
Martijngr Martijngr is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik weet dat er apps in de achtergrond blijven staan, deze zouden bevoren moeten zijn dus geen power meer kosten..... of dit echt zo is.... geen idee moeilijk na te gaan.

Wi-Fi, apps in de achtergrond, scherm iets gedimt, mail handmatig, allemaal al gedaan nu.... dus ik kijk het even aan...

Maar met 3.1.2. hieldtie het langer uit dan 3 uur... dus twijvel niet aan de accu die moet nog wel goed zijn... een nieuwe kost overigens 20 euro dus dat valt erg mee (wel zelf inbouwen).
  #14  
Oud 12-10-10, 22:32
frenske frenske is offline
• iOS 15.0.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Regio Nijmegen
Berichten: 26
Standaard

Ik ben op de hoogte van de zaken waarmee bespaard kan worden op de accu ontlading. Met de oudere versie was ik best tevreden. Met het huidig resultaat is het compleet bagger.

Ik zal, nadat ik het e.e.a. scherp in de gaten houd, eens kijken of ik er dan wel mee kan leven.

I keep you informed.
  #15  
Oud 13-10-10, 14:08
friki friki is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard

net geupdated en JB.
ben benieuwd........
batterij ging bij 3.1.2 ook redelijk snel leeg vond ik
  #16  
Oud 13-10-10, 15:10
Airbrake Airbrake is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 3GS:

Na update van 3.1.2 (met JB) naar 4.1 (met JB) is mijn batterij ook veel sneller leeg. Ik ging slapen met 20% en toen ik wakker werd, was het 0%. Nog nooit meegemaakt...
  #17  
Oud 13-10-10, 16:32
MrGangstaInc's schermafbeelding
MrGangstaInc MrGangstaInc is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Erembodegem-Aalst
Berichten: 38
Standaard

Staat 3g aan? bij mij stond hij vroeg uit, en nu staat hij constant aan... gaat beter nu, nu doe ik soms 4 dagen
  #18  
Oud 17-01-11, 16:52
ceijck ceijck is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Als je een 3G toestel bezit en hier IOS 4.1 of later op zet, wordt de accu 'leeggestrokken' door pushmail en multitasking. Dit moet je allebei niet gebruiken. Het lijkt erop dat de 3GS voor multitasking extra geheugen heeft dat niet refreshed hoeft te worden in de standby stand en de 3G daarom ook niet geschikt is voor multitasking. Dat pushmail de accu leegtrekt is gewoon fout. Vraag me wel af of dit probleem alleen bij 'gemodificeerde' toestellen ontstaat, of dat ook orgineel van IOS4.1 of later voorziene toestellen dit probleem aanwezig is?
  #19  
Oud 17-01-11, 17:09
Cyberbob Cyberbob is offline
• iOS 5.1
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

Op een originele 4.2 is het probleem nog steeds.
Het is niet zo zeer de background apps, maar de Exchange. Via push binnen halen slurpt de 3GS helemaal leeg :-(
  #20  
Oud 18-01-11, 08:48
ceijck ceijck is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 5
Standaard

Ok, thanks.
Dan moeten we dus wachten op een IOS die dit probleem oplost.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Accu zeer snel leeg, nieuwe accu een optie? Jarno05 iPhone algemeen 3 29-03-11 18:53
accu snel leeg na update??? huubke iPhone algemeen 3 20-03-11 21:53
Iphone 4 accu snel leeg.. wat nu? icepick iPhone algemeen 72 20-01-11 11:55
iphone na accu leeg , niet opstarten passievrucht iPhone algemeen 6 09-11-10 00:21
Iphone 3gs wordt warm en accu snel leeg na update 4.0 jacques09 iPhone algemeen 1 19-07-10 23:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:28.