iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Planet Internet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/7337-planet-internet.html)

hans55 13-02-08 21:03

Planet Internet
 
wie help mij wordt er beetje maf van hostnaam pop.planet.nl dan mijn gebruikersnaam dan wacht woord. uitgaande post mail.planet.nl weer gebruikersnaam en wachtwoord en zo ben ik al de hele dag bezig maar je raad het al geen mail binnenhalen grrrrr

henzepietje 16-02-08 16:09

mail via planet
 
Bij lukt het ook niet. Zelfde probleem. Stuur nu mail door via .mac en dat lukt perfect. Maar ja dat kost een paar centen extra.

MikeyNL 18-02-08 18:55

Doe je dit via edge of via je eigen Wi-Fi? Planet email kan namelijk alleen binnengehaald worden met een verbinding van het planet netwerk, dus bijvoorbeeld je eigen adsl verbinding of elke andere verbinding van planet. Maar het werkt dus niet via gprs / edge van een mobiele aanbieder of via een Wi-Fi verbinding welke niet gekoppeld is aan een planet verbinding.

henzepietje 18-02-08 21:13

mail via planet
 
ik ontving deze mail van een lid:
en......
het werkt nu

pietje mij is het gelukt al je gegevens zoals naam wachtwoord invullen in POP !!!!! dan werkt het het heeft bij mij zolang geduurd omdat ik mijn gegevens ergens anders invoerde en niet in POP DUS NOMAALS VUL ALLES IN POP IN GROET Hans

TheFonzz 11-03-08 19:10

Even een overzichtje. Planet Internet-mail (@planet.nl) verzenden EN ontvangen met je iPhone. Bij mij lukt het als volgt:

Settings > Mail > Add Account > Other

Kies POP

Name: Je naam (Zoals hij bij afzender van de e-mail komt te staan)
Address: jouw e-mailadres (gebruikersnaam@planet.nl
Description: naam van de mailbox (bijv. Planet Internet)

Incoming Mail Server
Host name: pop.planet.nl
User name: gebruikersnaam Planet (let op: dit is niet altijd het gedeelte voor de @planet.nl, aangezien dit een alias kan zijn)
Password: je password

Outgoing Mail Server (SMTP)
Host Name: mail.planet.nl:25
User name: gebruikersnaam Planet (let op: dit is niet altijd het gedeelte voor de @planet.nl, aangezien dit een alias kan zijn)
Password: je password

Klik vervolgens op Save

Waarschijnlijk werkt hij nu nog niet. Geef je iPhone even de tijd.



Ga nu naar het menu:
Settings > Mail > Planet Internet (of hoe je hem ook hebt genoemd)



Zorg dat hier het volgende staat:

Account: ON

POP Account Information
Name + Adress + Description: zelfde als voorgaand

Incoming Mail Server
Zelfde als voorgaand

Outgoing Mail Server
Zelfde als voorgaand

Klik nu op Advanced


Vul hier het volgende in:

Deleted Messages
Remove: naar keuze

Incoming Settings
Use SSL: OFF
Authentication: Password
Delete from server: naar keuze
Server Port: 110

Outgoing Settings
Use SSL: OFF
Authentication: Password
Server Port: 25




Ik heb deze instellingen meerdere malen getest en ze werken goed (Firmware 1.1.3). Belangrijk: heb geduld bij het connecten/checken/binnenhalen!

appleblue 21-03-08 01:15

Thanx voor de uitgebreide uitleg. Ben een stuk verder gekomen. Kan nu perfect e-mail binnenhalen en verzenden via Wi-Fi, alsmede het binnenhalen via GPRS. Het verzenden met GPRS wil maar niet lukken....:(

Heb internet/email van planet internet en provider is T-mobile.... Wie weet wat er fout gaat? Heb mijn Iphone pas een kleine week en ben elke dag nog aan het leren! Heb een hoop op het forum gelezen, maar heb de gouden tip nog niet gevonden.....

mhoutman 22-03-08 18:26

heb de .mac - en planet accounts van de hele familie in apple mail aangemaakt.

alles werd keurig van de mac naar de iphone gesynced

niels1981 28-03-08 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appleblue (Bericht 85194)
Thanx voor de uitgebreide uitleg. Ben een stuk verder gekomen. Kan nu perfect e-mail binnenhalen en verzenden via Wi-Fi, alsmede het binnenhalen via GPRS. Het verzenden met GPRS wil maar niet lukken....:(

Heb internet/email van planet internet en provider is T-mobile.... Wie weet wat er fout gaat? Heb mijn Iphone pas een kleine week en ben elke dag nog aan het leren! Heb een hoop op het forum gelezen, maar heb de gouden tip nog niet gevonden.....


hier hetzelfde, via Wi-Fi alles helemaal goed maar via gprs krijg ik de mail niet verstuurd.

iemand al een oplossing hiervoor?

niels1981 02-04-08 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niels1981 (Bericht 88842)
hier hetzelfde, via Wi-Fi alles helemaal goed maar via gprs krijg ik de mail niet verstuurd.

iemand al een oplossing hiervoor?

nog steeds dit probleem. alhoewel ik via Wi-Fi naar elk email adres kan verzenden en via gprs alleen verzenden naar andere @planet.nl adressen.
Ligt dit aan de poorten? kan iemand mij helpen met een oplossing?

bekkiej 11-04-08 18:20

thanks voor de instellingen! ik kan wel versturen naar planet e-mail adressen, maar dus niet naar bijv. een hotmail? iemand een oplossing?

niels1981 24-04-08 15:19

wat ik heb gedaan is het volgende.

inkomende mailserver van planet.
via gmail een account aangemaakt met zelfde email adres maar dan @ gmail.com.
uitgaande mail instellingen van gmail gebruiken.
in gmail ingesteld dat inkomende mail moet worden doorgestuurd naar mijn @ planet.nl account.

Wel omslachtig maar goed.

Als ik achter mijn pc zit komt mail binnen via @planet.nl,reply stuur ik dan ook met @planet.nl account.

Gebruik ik mijn mobiel antwoord ik via gmail account.
Replyen mensen dan naar mijn gmail account komen deze antwoorden automatisch weer binnen in mijn planet account. Zodat mijn planet account altijd up-to-date is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:23.