//

Oplaadfrequentie

Oplaadfrequentie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vraagje; ik heb de iPhone nu een tijdje en speel er nog regelmatig mee. De batterij gaat dus uiterlijk twee dagen mee. Nu zit ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-10-07, 13:43
shorty's schermafbeelding
shorty shorty is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 282
Standaard Oplaadfrequentie

Vraagje; ik heb de iPhone nu een tijdje en speel er nog regelmatig mee. De batterij gaat dus uiterlijk twee dagen mee. Nu zit ik voor mijn werk wel dagelijks achter een PC en ik vroeg mij af of het kwaad kan de iPhone eigenlijk constant in de cradle te hebben?

Hierdoor maakt hij dus niet steeds de gehele batterij cyclus mee maar wordt hij telkens tussendoor opgeladen. Kan dit effect hebben op de uiteindelijke levensduur van de batterij of heeft dit geen invloed bij het batterijtype van de iPhone?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-10-07, 14:11
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

het schijnt zelfs beter te zijn om de batterij tussendoor soms op te laden.
Zie het volgende artikel:
How to prolong lithium-based batteries

en dan vooral onder het kopje "Simple guidelines"
  #3  
Oud 10-10-07, 16:01
nineyard nineyard is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 14
Standaard

Dit heb ik ook gelezen, maar ik weet toch bijna zeker dat toen ik een jaar geleden een 5g video kocht, de verkoper me op t hart drukte dat ik m bij voorkeur pas moest rechargen als ie leeg was..
  #4  
Oud 10-10-07, 16:43
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Het wordt aangeraden om bij dit type batterijen in het begin een keer of vier, vijf helemaal op te laden en te gebruiken tot hij bijna leeg is. Na die eerste paar keer maakt het niet meer uit. Persoonlijk ben ik wel wat teleurgesteld over de batterijcapaciteit van de iPhone, de twee dagen haal ik niet waardoor mijn goede vriend iedere nacht aan de oplader ligt. Door deze hoge frequentie van opladen is mijn verwachting toch dat de accu na een jaar of zo vervangen moet worden..
  #5  
Oud 10-10-07, 16:52
tescione's schermafbeelding
tescione tescione is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freek Bekijk bericht
Het wordt aangeraden om bij dit type batterijen in het begin een keer of vier, vijf helemaal op te laden en te gebruiken tot hij bijna leeg is. Na die eerste paar keer maakt het niet meer uit. Persoonlijk ben ik wel wat teleurgesteld over de batterijcapaciteit van de iPhone, de twee dagen haal ik niet waardoor mijn goede vriend iedere nacht aan de oplader ligt. Door deze hoge frequentie van opladen is mijn verwachting toch dat de accu na een jaar of zo vervangen moet worden..
de 2 dagen haal ik ook bij lange na niet! Ik heb wel de hele dag bluetooth aan, maar verder echt geen grootverbruiker (Wi-Fi hooguit 30 min per dag) en hij moet elke avond aan het infuus.
Het is wel al beter geworden, want in het begin ben je natuurlijk veel aan het uitproberen, maar het houdt niet over.
  #6  
Oud 10-10-07, 17:11
Peter's schermafbeelding
Peter Peter is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen - België
Berichten: 432
Standaard

en waar gaan we die accu dan laten vervangen. Apple zal waarschijnlijk onze gehackte iPhones niet willen aannemen.
  #7  
Oud 10-10-07, 17:31
nineyard nineyard is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 14
Standaard

mwa ik denk dat dat wel goed komt.. tegen die tijd is ie hier uit, en je kan best uitleggen dat je m gereset hebt voordat je m naar de fabriek stuurt, uit privacyoverwegingen..
  #8  
Oud 10-10-07, 17:48
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Ik vind dat de batterij net wel lang meegaat.

Mijn Symbian UIQ toestellen bijvoorbeeld halen compleet niet deze tijd. Ok...toegegeven ik moet ook dagelijks herladen. Maar met mijn Symbian toestellen kom ik steeds op bijna het einde van mijn dagtaak in een moeilijke situatie. De batterij is dan zo goed als plat. Met de iPhone daarentegen heb ik nog ruimte over! Maar weer net niet goed genoeg om de volgende dag te halen.

Desondanks is een zeer korte herlaadbeurt vereist voor de iPhone. Dit in tegenstelling tot mijn andere smartphones.
  #9  
Oud 10-10-07, 18:49
pontifex pontifex is offline
• iOS 4.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 47
Standaard

Bij mij gaat ook om een uur of 11 savonds het licht uit.. maar zit er ook wel veel mee te spelen. Wat ik wel irritant vind is dat ik 'snachts mijn PC aan moet laten omdat ik snachts oplaad. (ik vind het teveel moeite om elke keer het kabeltje met te verwisselen met de normale adapter)
  #10  
Oud 10-10-07, 20:57
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

haha zo heb ik gewoon extra kbeltje (12.50 online usb lader, autolader en stopcontact lader)
  #11  
Oud 10-10-07, 22:02
pontifex pontifex is offline
• iOS 4.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 47
Standaard

waar koop je dat?

Ps: Typt jullie iphone trouwens ook zo tergend langzaam met een vertraging van een halve sec op dit forum als je hem horizontaal houdt?
  #12  
Oud 10-10-07, 22:10
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

uhm, ok dat was in amerika (3-IN-1 Power Charger Adapters and Data Cable Accessories Kit for Apple iPhone) maar dat moet je hier ook kunnen scoren toch? (is dezelfde kabel als ipod toch?)
  #13  
Oud 10-10-07, 22:19
shorty's schermafbeelding
shorty shorty is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 282
Standaard

Exact dezelfde kabel ja. Ik gebruik de kabel van m'n iPod Nano iig.
  #14  
Oud 10-10-07, 22:35
Brimme Brimme is offline
• iOS 4.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 279
Standaard

heb nog een oude usb lader van mijn ipod 5g.kan ik deze ook gebruiken om hem op te laden?
  #15  
Oud 11-10-07, 00:51
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Je hebt een lader nodig die als output 5V en 1A geeft, dit kun je vinden op de lader zelf. Volgens mij geeft die van de iPod geen 1A maar iets minder. Die kan je wel gebruiken maar zal hem niet helemaal vol laden.
  #16  
Oud 11-10-07, 02:05
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freek Bekijk bericht
Je hebt een lader nodig die als output 5V en 1A geeft, dit kun je vinden op de lader zelf. Volgens mij geeft die van de iPod geen 1A maar iets minder. Die kan je wel gebruiken maar zal hem niet helemaal vol laden.
Opgelet de meeste lichtnetadapters die voor een iPod gekocht kunnen worden hebben een uitgang van 0,62A met een spanning van 13V.
Ik vermoed dat Apple hier wel rekening mee heeft gehouden en het zou misschien wel mogelijk kunnen zijn om die adapters te gebruiken. Maar toch.
Wat je wel kan doen is van een lichtnetadapter de aansluiting eraf te halen en deze op de bijgeleverde adapter van de iPhone aan te sluiten.
in weze moet je ook een lichtnetadapter kunnen kopen met dezelfde eigenschappen als degene die bi de iPhone wordt bijgeleverd. Deze is overigens ook van een iPod.

Je kan kabels en adapters gewoon kopen in een winkel die de iPods verkoopt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.