iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Beste methode om op de harde schijf van de iPhone te komen. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/7909-beste-methode-om-op-de-harde-schijf-de-iphone-komen.html)

Keezer 21-02-08 12:44

Beste methode om op de harde schijf van de iPhone te komen.
 
Hallo,

ik ben op zoek naar de beste methode om met mijn mac toegang te krijgen tot de harde schijf van mijn iPhone. Zodat ik losse bestanden kan meenemen en bijvoorbeeld de NEC roms kan instaleren.
Ik heb iets gelezen over INDependence ofzo maar dat wil niet echt lukken dus wat is de meest simpele en prettige manier om toegang te krijgen tot de hd van mn iPhone?

Alvast bedankt!

macfreaker 21-02-08 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keezer (Bericht 68867)
ik ben op zoek naar de beste methode om met mijn mac toegang te krijgen tot de harde schijf van mijn iPhone. Zodat ik losse bestanden kan meenemen en bijvoorbeeld de NEC roms kan instaleren.
Ik heb iets gelezen over INDependence ofzo maar dat wil niet echt lukken dus wat is de meest simpele en prettige manier om toegang te krijgen tot de hd van mn iPhone?

Gewoon met cyberduck of fugu een sftp verbinding maken en je kan dan copieren en deleten of wat je maar wilt. Is echt de simpelste oplossing hoor.Staat trouwens in de forum al ettelijke keren beschreven.:D

Keezer 21-02-08 14:48

Dank je...

Als ik cyberduck installeer moet ik een connectie maken maar heb geen idee hoe... welke gegevens moet ik dan invullen? Is er al een discussie waar stap-voor-stap staat beschreven hoe je precies de verbinding maakt?

blahblah 21-02-08 14:57

Je moet in je Wi-Fi connectie even opzoeken welk IP adres je iPhone heeft gekregen (Settings, Wi-Fi, connectie kiezen) en dat invullen in Cyberduck. De gebruikersnaam is root en het wachtwoord alpine waarschijnlijk.

MacFoxx 21-02-08 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blahblah (Bericht 68932)
Je moet in je Wi-Fi connectie even opzoeken welk IP adres je iPhone heeft gekregen (Settings, Wi-Fi, connectie kiezen) en dat invullen in Cyberduck. De gebruikersnaam is root en het wachtwoord alpine waarschijnlijk.

En vergeet niet SFTP of SSH te kiezen als verbindingstype.

Keezer 21-02-08 16:23

Bedankt!

Ik krijg alleen een fout:

I/O Fout: Connectie gefaald
sft://root@.....:22
There was a problem while connecting to ......:22


Er staat ook iets met Poort: 22

Het valt nog allemaal niet mee ;)

MacFoxx 21-02-08 16:26

Heb je BSD subsystem en SSH op je iPhone geinstalleerd?

Keezer 21-02-08 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacFoxx (Bericht 68972)
Heb je BSD subsystem en SSH op je iPhone geinstalleerd?

Dat had ik dus nog niet...
Ik heb BSD subsystem geinstalleerd... als ik nu naar de installer ga geeft hij de melding:
Notice - Do not use passwd to change the password on 1.1.3, its currently broken and will make SpringBoard crash continuously!
En dan een ok knop maar ik kan duwen wat ik wil, hij doet niks, alleen als ik op de home button duw?

Enig idee?!

Keezer 21-02-08 17:40

Ik heb mn iPhone opnieuw opgestart en nu geeft hij de melding niet meer.. prima!

Alleen nu kan ik in installer SSH niet vinden...

Peetjo 21-02-08 22:45

Druk op je "installer" icoon... kies "install" (onder in beeld)... ga in het mapje "System" naar "OpenSSH" en druk weer op "install" (boven in beeld).
Hierna kun je in CyberDuck connectie maken met je iPhone... toch?

yingie 21-02-08 22:52

Eerste keer mislukt dan, gewoon klikken op 'opnieuw' en je zit in je iPhone

edwinvanolst 24-02-08 05:08

het is dus niet mogelijk om te iphone gewoon als harde schijf te gebruiken?
Als je dus bv bij een vriend zit kan je niet ff gewoon de iphone via usb aan zijn pc koppelen omdat je een bestandje wil?

klopt dit?


EDIT:
ik kom net dit tegen:
iClarified - iPhone - How to Access Your iPhone Files From Finder
Mss is er iets gelijkaardig voor windows?

croiman 24-02-08 16:29

Winscp voor windows, putty voor win enz....
programs genoeg daarvoor, je kunt zelfs je iphone als netwerkschijf instellen met de samba file server te installeren op je iphone.
inloggen doe je met:
je ip adres
username: root
pasword: alpine (dottie voor 111)
port : 22
selection: scp
dan login en go....

ArB 18-05-08 17:46

De meest handige optie is samba installeren.
Hiermee kun je hem op de windows manier benaderen.

samtje 24-05-08 15:03

ik kan maar geen connectie krijgen met cyberduck en ibares,
zit op 114
weet iemand raad? paswoord is niet gewijzigd geweest

nick007 25-05-08 18:33

ik zie bij installer open SSH er niet bij staan hoor. wat doe ik verkeerd?

Destiny 25-05-08 18:47

Refresh je sources nog eens en kijk bij install->system

nick007 25-05-08 18:57

nope, niks...moet ik een source toeveogen misschien waar die wel bij staan. zo ja. welke zou dat moeten zijn.

slodo 25-05-08 19:13

Citaat:

nope, niks...moet ik een source toeveogen misschien waar die wel bij staan. zo ja. welke zou dat moeten zijn.
ja voeg de comunity source toe
staat bij sources

jeremy14 25-05-08 19:24

Off-topic
Watis het wachtwoord van 2.0.0? ik heb namelijk open SSH erop gekregen met Firmware 2.0.0.. vraag me niet hoemaar het is me gelukt met een vriend samen na een nachtje neit geslapen tehebben:D

Alvast bedankt mense;)



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:50.