//

Storing met autoradio.

Storing met autoradio. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mensen, ik hou van muziek, dat is 1 van de redenen waarom ik een iPhone heb. In mijn auto luister ik dus ook graag naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-12-10, 23:15
Raaabin Raaabin is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 28
Stuur een bericht via MSN naar Raaabin
Standaard Storing met autoradio.

Mensen,

ik hou van muziek, dat is 1 van de redenen waarom ik een iPhone heb.
In mijn auto luister ik dus ook graag naar muziek, dus ben ik hier niet
zuinig mee aan uitgiften. Zo heb ik vorige week een AVH 5200 BT van Pioneer gekocht. Een te gekke dvd radio met alles erop en eraan.
De auto radio is iPhone ready dus kan heel gemakkelijk met een kabeltje alles op de radio afspelen wat op m'n iPhone staat. Nu heb ik echter het volgende probleem.

Als ik dit doe dan krijg ik gekraak door mijn tweeters heen.. Het is het geluid alsof ze zijn opgeblazen, maar dit is niet het geval. Heb al meerdere dingen geprobeerd om het te verhelpen. Radio is terug geweest en heb een splinter nieuwe terug gekregen, probleem niet verholpen. Nieuwe iPhone kabel, niet verholpen. Hard reset van de iPhone, niet verholpen. Andere iPhone's geprobeerd, het zelfde probleem.

Nu is het wel gek dat als ik met een USB sticky draai ik nergens last van heb.

Is het mogelijk dat de iPhone deze accessoires niet ondersteunt? Omdat ik misschien nog de ouwe versie? Aangezien deze toestellen nog geen 2 maanden oud zijn. Hij heeft wel eens een paar keer een melding laten zien van deze accessoires word niet ondersteund en kan lijden tot storingen.

Weet iemand raad?

Mvg,

Robin.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-12-10, 10:08
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Het klinkt een beetje als of de iPhone stoort op de radio of de speakers. Zet de telefoon eens in vliegtuigmodus en test het dan nog eens...
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 09-12-10, 10:18
Raaabin Raaabin is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 28
Stuur een bericht via MSN naar Raaabin
Standaard

Heb ik al geprobeerd, blijft hetzelfde. Kan het liggen aan de FW? Omdat ik andere topics vind met als onderwerp storingen en geen muziek meer kunnen afspelen sinds dat ze 4,1 hebben? Ik hoor het graag!
  #4  
Oud 09-12-10, 10:23
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Heb je dezelfde storing ook wanneer je de telefoon verbindt via Bluetooth en de muziek via die weg afspeelt?
  #5  
Oud 09-12-10, 10:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Er kunnen drie (3) oorzaken zijn voor dit probleem:

1) De iPhone kabel pikt de GSM/GPRS/UMTS signalen van de iPhone op. Dit veroorzaakt echter een pulserend geluid en geen gekraak. En mag niet optreden als de iPhone in vliegtuigmodus staat.

2) De iPhone kabel pikt de signalen op van de interne oscillator van ofwel de autoradio of iPhone. Dit veroorzaakt meestal een hoge pieptoon.

3) De iPhone kabel pikt storingen op die uit de electronica van de auto komen. Dit kan een krakend geluid veroorzaken.

Alle drie problemen kunnen simpel opgelost worden. Ga naar een goede electronicazaak en koop een ferrietkern van ca. 1 uH. De opening in de kern moet groot genoeg zijn om een kant van van de iPhone kabel door te laten.

Wikkel vijf (5) windingen in de ferrietkern met de iPhonekabel. Je hebt nu een prachtige HF-filter. Het ziet er niet elegant uit maar het werkt wel.
  #6  
Oud 09-12-10, 12:03
Raaabin Raaabin is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 28
Stuur een bericht via MSN naar Raaabin
Standaard

Wow wat een uitleg ;p. Weet niet of ik dat allemaal wel snap . Maar goed, een goeie electronica zaak zoals Smorenberg? Of de handy man?

Verder heb ik het gekraak ook gewoon wanneer ik via Bluetooth speel. Ook heb ik het gekraak als ik hem in een andere auto inbouw. Dus denk toch echt dat het aan de iPhone ligt. Ook met mijn ouwe 3G en een 4G heb ik het zelfde gezeik. Het moet toch niet zo zijn dat ik zelf dingen moet gaan maken/bouwen voor een radio die me 800 euro gekost heb en iPhone ready is?

Iets wat ik ook nog steeds denk is dat het in de FM ligt van de iPhone ...
  #7  
Oud 09-12-10, 12:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raaabin Bekijk bericht
Iets wat ik ook nog steeds denk is dat het in de FM ligt van de iPhone ...
Wat is dat? FM van de iPhone?
  #8  
Oud 09-12-10, 12:31
Raaabin Raaabin is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 28
Stuur een bericht via MSN naar Raaabin
Standaard

FW bedoel ik, de versie die ik heb. 4.1!
Je hoort heel veel mensen, ook op dit forum, over problemen met bluetooth apparaten en autoradio's na het installeren van 4.1.
Heb net een turtioal gevonden over het downgraden naar 3.?? dus dat maar is proberen dan!!
Reageren

Labels
autoradio, pioneer, storing, usb



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone met autoradio dkieft iPhone algemeen 8 11-04-11 01:07
Problemen met bluetooth autoradio ome jan iPhone algemeen 0 10-05-10 15:36
Iphone met kabel op de autoradio gaalen iPhone algemeen 1 14-11-09 19:01
Storing autoradio Pioneer P6000UB USB aansluiting johandemeijer iPhone accessoires en onderdelen 1 28-02-09 14:30
Probleem met Alpine autoradio Superglijer iPhone algemeen 1 17-10-08 11:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.