//

iPhone reeds 4.1 bij aankoop

iPhone reeds 4.1 bij aankoop discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mij iPhone4 reeds 2 maanden, al van de eerste dag was de firmware 4.1. Nu lees ik dat ik eerst mijn shsh moet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-12-10, 17:15
KoenVdH KoenVdH is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Hove, België
Berichten: 4
Standaard iPhone reeds 4.1 bij aankoop

Ik heb mij iPhone4 reeds 2 maanden, al van de eerste dag was de firmware 4.1.
Nu lees ik dat ik eerst mijn shsh moet saven in versie 4.0 als ik een jailbreak wil uitvoeren vanuit 4.1?

Als ik dit probeer met TinyUmbrella, krijg ik volgende boodschap in de log:
iPhone4 4.2.1 SHSH succesfully saved?

Is het veilig nu een jailbreak uit te voeren?

Koen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-12-10, 18:19
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Op dit moment kun je alleen nog een SHSH krijgen van iOS 4.2.1 (en misschien nog 4.2b3, maar dit weet ik niet zeker), dit is de enige versie die Apple nog signeert op dit moment. Je kan je iPhone 4 jailbreaken met redsn0w, echter heb je dan een untethered jailbreak. Dit betekent dat als je de iPhone reboot dat hij alleen opgestart kan worden met behulp van de pc. Voor de untethered jailbreak (die nog niet uit is) is zoals aangegeven waarschijnlijk de SHSH blob nodig van iOS versie 4.1, deze kan je nu niet meer verkrijgen omdat Apple die versie niet meer signeert met hun servers. Het maakt dus ook niet uit dat jij nu 4.1 op je toestel hebt staan, het gaat erom wat Apple signeert met hun servers. Dus je moet eigenlijk continu SHSH blobs opslaan en Cydia doet dat automatisch voor je als je de optie ooit hebt gekozen.

Dus, conclusie. Het ligt eraan wat je wilt. Als je kan leven met een untethered jailbreak dan zou je nu kunnen jailbreaken. Zo niet dan moet je op versie 4.1. blijven om je jb te behouden en afwachten wat er nu precies nodig zal zijn om nieuwere versies te jailbreaken. Zorg in ieder geval dat je nu SHSH blobs blijft saven (handmatig met tinyumbrella en de optie in Cydia aanzetten voor automatisch).
  #3  
Oud 12-12-10, 21:07
KoenVdH KoenVdH is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Hove, België
Berichten: 4
Standaard

Dank je JornZ voor dit uitgebreid antwoord.
Unthethered zou geen probleem zijn, ik kan me niet herinneren wanneer ik mijn telefoon nog heb opgestart, 1 keer volgens mij.
Zal resnow proberen.
  #4  
Oud 12-12-10, 21:14
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Op dit moment kun je alleen nog een SHSH krijgen van iOS 4.2.1 (en misschien nog 4.2b3, maar dit weet ik niet zeker), dit is de enige versie die Apple nog signeert op dit moment. Je kan je iPhone 4 jailbreaken met redsn0w, echter heb je dan een untethered jailbreak. Dit betekent dat als je de iPhone reboot dat hij alleen opgestart kan worden met behulp van de pc. Voor de untethered jailbreak (die nog niet uit is) is zoals aangegeven waarschijnlijk de SHSH blob nodig van iOS versie 4.1, deze kan je nu niet meer verkrijgen omdat Apple die versie niet meer signeert met hun servers. Het maakt dus ook niet uit dat jij nu 4.1 op je toestel hebt staan, het gaat erom wat Apple signeert met hun servers. Dus je moet eigenlijk continu SHSH blobs opslaan en Cydia doet dat automatisch voor je als je de optie ooit hebt gekozen.

Dus, conclusie. Het ligt eraan wat je wilt. Als je kan leven met een untethered jailbreak dan zou je nu kunnen jailbreaken. Zo niet dan moet je op versie 4.1. blijven om je jb te behouden en afwachten wat er nu precies nodig zal zijn om nieuwere versies te jailbreaken. Zorg in ieder geval dat je nu SHSH blobs blijft saven (handmatig met tinyumbrella en de optie in Cydia aanzetten voor automatisch).
ik denk dat je tethered bedoelt--> untethered is toch zonder extra device heropstarten?
  #5  
Oud 14-12-10, 12:46
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Ja ongelukkige typfout (ik had een kater die dag haha), ik bedoelde inderdaad tethered. Maar de uitleg klopte wel, rebooten met pc!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
terugname 3Gs bij aankoop iPhone 4? W34p0ns Orange 2 23-08-10 10:32
Hulp nodig bij mijn aankoop iphone! ivoback Koopinformatie Nederland 6 05-01-09 21:04
Windows: iPhone film ondertiteling bij aankoop? iDriss iTunes 6 10-09-08 17:18
Hulp Nodig Bij Aankoop Iphone !!!! mrky Koopinformatie Nederland 4 15-02-08 20:58
Waar moet ik op letten bij een iPhone aankoop? Alternative Junkie Archief 5 18-11-07 15:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.