//

Wil gewoon echt geen internet, maar hoe??

Wil gewoon echt geen internet, maar hoe?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, ik ben lid geworden van dit forum omdat ik een totale nitwit ben op iPhone gebied en ik heb echt hulp nodig van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-12-10, 19:52
sadek81 sadek81 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 5
Unhappy Wil gewoon echt geen internet, maar hoe??

Beste leden,

ik ben lid geworden van dit forum omdat ik een totale nitwit ben op iPhone gebied en ik heb echt hulp nodig van kenners... ik ben niet goed in technische termen dus ik hoop dat jullie eventuele oplossingen in jip-en-janneke taal kunnen geven het gaat om het volgende:

ik heb onlangs een iPhone 3GS gekocht. ik vond hem gewoon mooi en wilde alleen een mooi toestel om mee te bellen en sms-en. nadrukkelijk NIET om mee te internetten. maar ik ben er nu wel achter dat de combinatie iPhone + niet internetten een onmogelijke is

ik heb een abonnement bij T-Mobile afgesloten ZONDER internetbundel. immers ik wil er helemaal geen gebruik van maken. maar ik heb nu 2 facturen gehad en bij overige kosten staat ALTIJD internet. ik heb contact opgenomen met T-Mobile en die zeggen dat het updates zijn. ok het is maar 30 cent per dag ofzo, maar toch!

als oplossing gaven zij de instellingen van mijn iPhone te veranderen, of ik moest maar een internetbundel nemen zodat de kosten binnen de perken bleven ik heb nu mijn hele iPhone binnenstebuiten gekeerd en alle instellingen die ik maar vond op 'uit' gezet. maar ik blijf maar gewoon overige kosten maken (dit kan ik zien bij mijn belstatus op de T-Mobile site).

ik heb dus Wi-Fi uit, 3G uit, mobiele data uit, en bij VPN: geen verbinding.
oh ja ik heb ook nog beperkingen aan en dan heb ik dus alles uit gezet (safari, youtube, en het hele lijstje).. behalve de camera, want die wil ik wel gebruiken. toch heb ik blijkbaar nog steeds internetverbinding?

wat kan ik verder nog doen? ik word hier een beetje moedeloos van
hartstikke bedankt voor jullie hulp!

Sadek
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-12-10, 20:51
GewoonIphone GewoonIphone is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 19
Standaard

koop een airphone voor een paar dollar.....

OT: ik zou niet weten waar het aan kan liggen, GL
  #3  
Oud 18-12-10, 21:12
roel88 roel88 is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 26
Standaard

Ja waarom zou je in hemelsnaam een Iphone kopen als je alleen maar wilt bellen en smsen? Alleen omdat hij er mooi uit ziet? Er zijn tig telefoons die er ongeveer hetzelfde uitzien en die honderden euro's goedkoper zijn.

Maar denk dat Wi-Fi en data uit zou voldoende moeten zijn naar mijn idee. Als die altijd uit staan zou je eigenlijk geen internetkosten moeten krijgen.

Suc6 ermee
  #4  
Oud 18-12-10, 21:12
T.Verhoeven T.Verhoeven is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 44
Standaard

Als je T-mobile belt kunnen ze dat uitzetten voor je als het goed is!
  #5  
Oud 18-12-10, 21:37
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Sadek81, van harte welkom op dit forum. Stel gerust je vragen. Ik vind de eerste twee antwoorden die je krijgt niet correct. Niemand heeft iets met jouw keuze te maken. Jij wilde de 3GS zonder internet. Dat is jouw goed recht.
Ik zou inderdaad T-mobile eens bellen en vragen of zij het niet uit kunnen zetten.
Ik vind het heel vreemd. Want dat zou betekenen dat ik in het buitenland met vakantie ook internet zou hebben en dat zou ons op hoge kosten jagen. In het buitenland moet je dataroaming uitzetten. Moet dat dan in Nederland ook als je geen internet wilt? Probeer dat dan eens.
  #6  
Oud 18-12-10, 22:34
Roald's schermafbeelding
Roald Roald is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto Bekijk bericht
Sadek81, van harte welkom op dit forum. Stel gerust je vragen. Ik vind de eerste twee antwoorden die je krijgt niet correct. Niemand heeft iets met jouw keuze te maken. Jij wilde de 3GS zonder internet. Dat is jouw goed recht.
Absoluut, maar dat doet niet af aan het feit dat het vreemd is. Als je een auto koopt en hem iedere dag stationair laat lopen zonder ermee te rijden kost dat ook gewoon benzine, zo is dit ook. En dan moet je het niet raar vinden dat mensen daar een mening over hebben.

Maar goed, jailbreak je telefoon, installeer SBSettings en schakel daarmee zowel Data als 3G uit, dat heeft bij mij altijd tot resultaat gehad dat ik niks kwijt was aan internet als ik in het buitenland verbleef.
__________________
| Apple iPhone 4 16GB 4.3.1 (Simlockvrij & Jailbroken) | Apple iPad Wi-Fi 16GB 4.2.1 (Jailbroken) |
  #7  
Oud 18-12-10, 23:16
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Los Van de discussie waarom je dit zou willen kan het wel. In iOS4 kun je 'mobiele data' uit zetten met 1 switch. Zit je nog op 3.1.3 dan kun je t-mobile bellen en je internet / data toegang af te sluiten. Zo heeft mijn vrouw het ook gedaan toen ze mijn 3G ging gebruiken! Kost wel eenmalig 10 euro maar dan ben je er zeker van. Het gprs of 3G icoontje verdwijnt dan vanzelf in de linker boven hoek.
  #8  
Oud 18-12-10, 23:23
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Heb je locatievoorziening ook uit staan?

Kijk ook eens bij iPhone en internet - Internet in buitenland (roaming) op iPhoneclub.nl
Wie weet kunnen ze daar ook antwoord op je vraag geven. Want wat in het buitenland uitgezet kan worden, kan toch ook in Nederland.
Ik heb op bepaalde dagen ook alles uitstaan en ik krijg nooit onvoorziene kosten. Dus het moet mogelijk zijn. Ook geen 30 cent per dag.
Ik schakel 3G uit, mobiele data uit, dataroaming staan standaard uit VPN staat standaard uit, Wi-Fi gaat uit. Verder niet
  #9  
Oud 19-12-10, 00:05
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Mannekes mannekes, dit zijn zaken waar ik echt het vliegend s....t van krijg zenne.
Je gaat toch niet een dure iphone gaan kopen en dan niet gebruiken om te surfen maar alleen om mee te bellen en smsen? Te gek voor woorden, sommige mensen zzzzzzzzzzzzz .
Blijkbaar is het dan vooral de bedoeling om ermee op te vallen?
  #10  
Oud 19-12-10, 02:31
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Als het met de instellingen niet lukt, gebruik dan deze website: Disable EDGE/3G data on iPhone - iphonenodata.com - for free

Uitleg staat hier: Disable Edge and 3G data on iPhone

Maar dit kan niet, want je hebt geen internet op je iPhone!
  #11  
Oud 19-12-10, 07:29
Joris123 Joris123 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 77
Standaard

Ga met je iphone naar iphonenodata.com
  #12  
Oud 19-12-10, 08:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
Absoluut, maar dat doet niet af aan het feit dat het vreemd is. Als je een auto koopt en hem iedere dag stationair laat lopen zonder ermee te rijden kost dat ook gewoon benzine, zo is dit ook. En dan moet je het niet raar vinden dat mensen daar een mening over hebben.
Een mening hebben is één ding, die niet ter zake doende mening ongevraagd ventileren is een andere zaak.

De TS vroeg duidelijk om technisch advies, hij vroeg niet om off topic meningen van God en klein Pierke.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 19-12-10 om 08:09. Reden: te feel taelvauten
  #13  
Oud 19-12-10, 10:55
sadek81 sadek81 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 5
Standaard

Geen probleem, iedereen mag zijn mening hebben. Ik ben er nu zelf ook wel achter dat dit niet het meest slimme was wat ik had kunnen doen

Het topic over roaming in het buitenland heb ik gelezen, en die tips heb ik opgevolgd.
Verder heb ik locatievoorziening ook uit staan.
Als alles niet helpt dan zal ik idd maar contact opnemen met T-Mobile.
  #14  
Oud 19-12-10, 10:57
sadek81 sadek81 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
Maar goed, jailbreak je telefoon, installeer SBSettings en schakel daarmee zowel Data als 3G uit
hoe moet dit? ik heb geen flauw idee wat jailbreaken is
  #15  
Oud 20-12-10, 21:45
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Over jailbreaken lopen ook draadjes hier iPhone Jailbreak en Unlock - Jailbreak op iPhoneclub.nl

Het schijnt een manier van kraken te zijn en je kunt dan van alles installeren. Er zitten geloof ik ook wel nadelen aan. Verdiep je er maar eens in.
Laat je de oplossing weten?
  #16  
Oud 20-12-10, 22:06
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Een jailbreak biedt allerlei dingen die niet kunnen met een standaard iphone.

Maar voor het afsluiten van mobiel internet is dat toch niet meer nodig sinds we iOS 4 hebben?
Ik zie dat de topic starter iOS 4.1 heeft, had ik ook, en wat ik doe als ik een prepaid simkaart gebruik is dit, ga naar:
Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiele data
Zet de "schakelaar uit, dus op "0". Nu kun je niet meer gebruik maken van mobiel internet, geen GPRS, geen 3G. Werkt dit niet?
Ik vraag het, want bij mij werkte dit altijd erg goed op mijn 3GS. Bij mijn huidige iphone werkt het ook.

Je kan zelf ook checken door te gaan naar:
Instellingen -> Algemeen -> Gebruik

In dit menu staan bij "Gegevens mobiele netwerk" het aantal MB dat is verstuurd en ontvangen door jouw telefoon.
Je kan de waarden op 0 zetten door "Stel gegevens opnieuw in" te kiezen. Zowel verstuurd als ontvangen staan dan op 0. Je kan regelmatig kijken of dit verandert.
Mocht je nog steeds hoge rekeningen voor data krijgen, dan is iets mis bij je provider. In dat geval zo snel mogelijk contact met ze opnemen!

Succes.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 21-12-10 om 11:25.
  #17  
Oud 21-12-10, 08:33
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Zoals twee keer eerder aangegeven, ik herhaal het nog een keer, zet de switch "Mobiele data" uit. Je vind deze onder Instellingen > Algemeen > Netwerk.

Begin niet aan jailbreaken als dit niet nodig is. En om data uit te schakelen mag dat niet nodig zijn.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 21-12-10 om 08:35.
  #18  
Oud 21-12-10, 08:44
sadek81 sadek81 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 5
Standaard

De switch voor data staat al lang op nul

Citaat:
ik heb dus Wi-Fi uit, 3G uit, mobiele data uit, en bij VPN: geen verbinding.
Alleen daarna gingen mijn overige kosten nog van 2,07 euro naar 2,44 euro. Nu blijft het staan op 2,44 euro dus misschien moest eea nog verwerkt worden ofzo.

Citaat:
In dit menu staan bij "Gegevens mobiele netwerk" het aantal MB dat is verstuurd en ontvangen door jouw telefoon.
Je kan de waarden op 0 zetten door "Stel gegevens opnieuw in" te kiezen. Zowel verstuurd als ontvangen staan dan op 0. Je kan regelmatig kijken of dit verandert.
Dit ga ik ook even doen, bedankt!

En in het algemeen bedankt voor jullie bijdrages, ik waardeer ze!
  #19  
Oud 21-12-10, 11:00
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Die overige kosten kunnen ook andere oorzaken hebben. Ik had vanuit mijn oude iPaq (die geen telefoon had) mijn adressen e.d. overgenomen. Nu stuurde ik een paar keer een sms naar personen. Maar...... ik dacht er niet aan dat ik van die mensen alleen een e-mailadres had. Dat ging dus fout en dat wordt als MMS in rekening gebracht.
Nu doe ik dat niet meer, maar het is mijn eerste iPhone dus.......

Om te bellen heb je m.i. een goede keus gemaakt. Ik vind de 4 nl. niet echt lekker vasthouden qua telefoon. Ligt niet echt lekker in de hand. Voor andere doeleinden perfect, maar niet echt de ideale telefoon. Maar dat is mijn mening.
  #20  
Oud 24-12-10, 09:12
sadek81 sadek81 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 5
Standaard

Tot nu toe lijkt het te werken, dus bedankt voor jullie input!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hotmail: ik wil wel mail lezen, maar geen contacten overnemen AaiFoon4 iPhone algemeen 4 20-01-11 13:07
netwerk maar geen internet..... hulpgevraagd Wi-Fi 1 14-05-09 17:59
Hoe echt geen (data)kosten in buitenland? gls Internet in buitenland (roaming) 6 07-09-08 21:15
geen Wi-Fi, maar toch internet perozie Archief 4 22-02-08 20:27
Niet echt een probleem, gewoon wat advies nodig Sick Mic Archief 0 26-12-07 15:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:15.