//

Wie heeft ervaring met aanpassen PLIST's (bluetooth profile)?

Wie heeft ervaring met aanpassen PLIST's (bluetooth profile)? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heren/dames het volgende: Ik heb een gejailbreakte iPhone 3GS (fw4.2.1). In mijn auto (Volkswagen Golf) heb ik een apparaatje (Xcarlink/Audiolink) welke een cd-wisselaar emuleert en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-12-10, 17:47
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard Wie heeft ervaring met aanpassen PLIST's (bluetooth profile)?

Heren/dames het volgende:

Ik heb een gejailbreakte iPhone 3GS (fw4.2.1).
In mijn auto (Volkswagen Golf) heb ik een apparaatje (Xcarlink/Audiolink) welke een cd-wisselaar emuleert en ik zo via de dock connector netjes mijn iPhone op kan laden en muziek af kan spelen en ook nog eens de iPhone kan bedienen via de knoppen op de autoradio.
Ik heb bij deze Xcarlink/Audiolink ook een Bluetoothmodule gekocht, waardoor ik de iPhone ook via BT kan verbinden om handsfree te bellen.

Vervelende is echter dat deze BT module ook, net als de iPhone A2DP ondersteunt, dus muziek via bluetooth streamen.
Dit wil ik echter niet, daar de muziek via de dock connector moet lopen.
(voordelen: laadt gelijk op, betere kwaliteit en bedienen via volkswagen-autoradio)

Standaard voorziet de iPhone hier niet in en geeft steeds prioriteit aan A2DP tov dock connector. iPhone slaat hierdoor soms tijdens bellen helemaal op hol, je hoort soms muziek doorspelen tijdens het telefoneren, etc.
Ellende dus...

Ik heb om deze rede mijn 3GS gejailbreakt, daar er een app bestaat, genaamd Bluetooth Profile Selector, waar ik zaken als a2dp uit kan schakelen.
Dit stukje software blijkt echter (nog) niet te werken in fw4.2.1

Er is ook de mogelijkheid om dit zelf te beheren middels aanpassing PLIST bluetooth settings.

Ik heb de Plist met iFile benadert, maar heb er géén verstand van.
Wat ik wil:

Een PLIST waarin enkel mijn Audiolink voorkomt (ik heb geen andere BT apparatuur) en dat enkel de optie 'handsfree' is enabled en alle andere opties zoals a2dp disabled.

hier staat de beschrijving zoals het zou moeten: Howto disable A2DP on the iPhone | Ramon's weblog

Ik kom er zelf echter niet uit.

Iemand verstand van hoe mijn eigen PLIST op de juiste wijze aangepast kan worden?
Ik heb hem als worddoc toegevoegd, daar daar de enige juiste opmaak in staat:
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Plist BT.doc‎ (27,0 KB, 6x gelezen)

Laatst gewijzigd door allewijn; 19-12-10 om 18:12.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-12-10, 18:17
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Je kunt met het programma plist editor for windows de plist editten. Verplaats de plist eerst naar je bruroblad edit hem met het programma en plaat de plist vervolgens terug.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #3  
Oud 19-12-10, 18:28
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard

Misschien heb ik het niet goed uitgelegd:
Ik kan met het progje iFile op de iPhone zelf gewoon keurig aanpassingen/wijzigingen in een betreffende plist doen, herstarten en de aanpassingen zijn van kracht.

Ik weet echter niet WAT ik moet aanpassen in de plist.
Ik ken de 'programmeertaal' niet.
  #4  
Oud 12-03-11, 18:15
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard

UP!
Niemand die ondertussen weet hoe a2dp uit te schakelen is en/of een PLIST aan kan passen?
  #5  
Oud 12-03-11, 18:35
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Sorry, ik had niet in de gaten dat dit nog open stond.

Wat ze in de link zeggen is dat je A2DP gewoon aan moet laten staan:

<key>State</key>
<true/>

Maar dat je een nieuwe key aan moet maken om jouw bluetooth device te Unauthorizen, deze dus:

<key>UnauthorizeList</key> <dict>
<key>00:10:600:910</key> <!-- This is the MAC address -->
<date>2009-08-08T01:00:00Z</date> <!-- Timestamp -->
</dict>

Wanneer je deze regels toevoeg, uiteraard met je eigen mac adres en zonder de comments, het mac adres staat al in de plist als DeviceHistory, zou je volgens mij dit device uitsluiten van A2DP.

Edit: ik heb de aangepaste plist als bijlage mee gepost.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip com.apple.MobileBluetooth.services.plist.zip‎ (658 Bytes, 22x gelezen)

Laatst gewijzigd door jemmie; 12-03-11 om 18:46.
  #6  
Oud 12-03-11, 18:59
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard

jemmie: Dankjewel voor je supersnelle, bruikbare antwoord en de door jou aangemaakte plist.

Kan ik deze plist nu gewoon via bijv email naar mijn iphone verzenden, de Plist openen in Ifile, de gehele tekst in jouw aangepaste plist kopieren, dan mijn originele com.apple.MobileBluetooth.services.plist wissen en jouw plist plakken, opslaan, geheel herstarten en werkt het dan?

Laatst gewijzigd door allewijn; 12-03-11 om 19:15.
  #7  
Oud 12-03-11, 19:19
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Ik werk zelf nooit met iFile, maar wanneer je de plist in iFile kan openen en de tekst uit mijn plist erin kan zetten en dit kan bewaren zou het goed moeten gaan.
  #8  
Oud 14-03-11, 15:15
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard

Heb jouw aangepaste PLIST erop gezet.
Ten eerste: hartstikke bedankt!!!
Het geheel werkt al een stuk beter. Het audiodeel blijft netjes via de dock connector werken. Dus na een Bluetooth telefoongesprek springt hij nu netjes weer terug op audio-out via de dockkabel en niet via streaming a2dp bt stream.

Echter als ik bel/gebeld wordt tijdens het afspelen van muziek vanaf mijn iPhone, via de Dock kabel over de autoradio, dan dempt dit geluid niet meer en blijft de muziek dus doodleuk tussen het telefoongesprek door spelen. Je moet dan handmatig je muziek pauzeren.
Zou dit ook nog aangepast kunnen worden denk je?

Bedankt

Tim
  #9  
Oud 14-03-11, 17:12
Typ 81's schermafbeelding
Typ 81 Typ 81 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 348
Standaard

Simpelere oplossing was geweest: Bluetooth Profile Selector uit Cydia. Hiermee kan je per bluetooth apparaten profielen (zoals A2DP) aan of uitzetten
__________________

  #10  
Oud 14-03-11, 17:43
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard

Dat was het nou juist! Die profile selector werkte niet in ios4. Hij starte wel op maar kreeg a2dp niet op juiste wijze uitgeschakeld.
  #11  
Oud 15-03-11, 14:28
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Zou jij de inhoud van de plist com.apple.MobileBluetooth.devices.plist eens kunnen posten. Misschien dat daar een mogelijkheid in zit om de music on hold te zetten wanneer er gebeld word.
  #12  
Oud 15-03-11, 17:03
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard

Jemmie bij deze:

(en alvast weer reeds waanzinnig bedankt voor de moeite)

Overigens: Ik heb zelf dus geen/weinig verstand van de PLIST's, maar kijkende in deze PLIST zie ik A2DP op 'supported' staan en SERVICEHANDSFREE op 'unsupported' bij mij Audiolink BT module.
Ook zie ik een module met een ander mac-adres staan (00:0E:9F:20:BAD) genaamd 'headset', maar ik heb/gebruik helemaal geen headset en heb deze ook niet aangemeld in mijn iphone bluetooth beheer.
Enige wat ik aan bluetooth heb is de Audiolink module om handsfree in de auto via de autoradio te bellen en de Nike shoesensor.
Denk dat dit alles sowieso anders moet?

Tim
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip com.apple.MobileBluetooth.devices.zip‎ (653 Bytes, 5x gelezen)

Laatst gewijzigd door allewijn; 15-03-11 om 17:09.
  #13  
Oud 15-03-11, 19:04
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Een PLIST is helemaal niet zo ingewikkeld als je maar weet welke PLIST je moet hebben.

Verder lijkt het mij inderdaad te proberen om A2DP op unsupported te zetten en Servicehandsfree op supported.

Zelf gebruik ik ook een bluetooth car kit en bij mij staan deze waarde zoals genoemd.

Wat dat andere mac adres betreft lijkt mij geen probleem om te laten staan.

Verder, maak een backup van de PLIST en probeer wat uit, als het mis gaat gewoon de backup PLIST terug zetten en alles werkt weer als ervoor. Succes.
  #14  
Oud 15-03-11, 19:47
allewijn allewijn is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 62
Standaard

Zojuist A2DP op unsupported en Servicehandsfree op supported gezet en opgeslagen.
Echter zodra ik in de auto stap, contact maak en de BT verbinding dus weer tot stand breng, springen de genoemde veranderingen in de PLIST weer terug naar hun oorspronkelijke instelling.
Ik kan dus niet supported naar unsupported zetten en visa-versa.....
  #15  
Oud 15-03-11, 20:24
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

In de device plist worden de gegevens van het bluetooth device gepushed en worden daardoor waarschijnlijk overschreven.
Ik zal morgen eens mijn iPhone ook via de dock connector aansluiten in mijn auto en kijken of er een nieuwe plist aangemaakt word of een bestaande aangepast wordt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie heeft ervaring met iphoneservicepoint.nl Bashie Koopinformatie Nederland 0 19-02-11 15:08
Wie heeft ervaring met deze online aanbieder van Apple producten? Carl66 Koopinformatie Nederland 8 29-12-09 13:43
wie heeft er ervaring met deze carkit? haneli iPhone accessoires en onderdelen 0 04-04-09 22:21
Wie heeft ervaring om Iphone in Amerika te gebruiken? herk0039 Koopinformatie USA 2 17-09-08 18:32
Gratis Wi-Fi - free-hotspot.com - wie heeft ervaring beginner Wi-Fi 3 30-04-08 18:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:17.