//

gemiddeld verbruik edge

gemiddeld verbruik edge discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat is bij jullie het gemiddelde datagebruik per maand voor gebruik van Edge? - allen E-mail of e-mail en Internet. Ik kan bij mijn zakelijke ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-02-08, 23:00
DeCe DeCe is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 30
Standaard gemiddeld verbruik edge

Wat is bij jullie het gemiddelde datagebruik per maand voor gebruik van Edge?
- allen E-mail of e-mail en Internet.

Ik kan bij mijn zakelijke vodafone 50mb voor 10 euro per maand kopen maar weet niet of 50 mb nou veel, weinig of genoeg is

Emiel
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-02-08, 00:17
denni denni is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 65
Standaard

Nou ik zit daar ruim boven(deze maand al 125 mb) maar ik weet dan ook niet of dit normaal is... Dit zal ook wel verminderen als ik eindelijk Wi-Fi thuis heb...
Ik heb telfort met surf&mail unlimited.
Ben je van plan veel met google maps e.d. te werken?(even google maps kan al gauw 10 mb kosten) Als je echt alleen surft haal je het met 50mb denk ik wel, al zou ik dat niet halen aangezien ik ook elke dag minstens 1 uur surf op men phone)

Vind het trouwens wel intressant om te weten hoe veel anderen verbruiken.
  #3  
Oud 25-02-08, 03:06
1B1 1B1 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vleuten
Berichten: 88
Standaard

50 MB is voor wat mail checken, sturen en wat surfen redelijk te doen.

Zoals hierboven aangegeven, langdurig surfen, filmpjes bekijken dat zijn de "grootverbruikers" tenminste is mij wijsgemaakt.

Google maps, kan ik me voorstellen dat het ook aardig wat in neemt.
__________________
Het leven is te kort om je overal druk om te maken
  #4  
Oud 25-02-08, 10:07
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Huh, er zit geen datalimiet op Zorgeloos Internet, alleen een FUP, waarbij je 10x het gemiddelde gebruik max mag gebruiken, en dat voor 3 maanden achterelkaar.
Volgens mij zit het 'datalimiet' ong nu op 200mb per gebruiker, en niet 50mb.

Google maps trouwens, neemt volgens mij zeer weinig dataverkeer in beslag, dat verbaaste mij ook, maar voor 'navigeren' van A'doorn naar Zutphen, met satteliet erbij, kostte 2 MB!
  #5  
Oud 25-02-08, 10:12
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

zit zo rond de 100 - 150mb per maand.
Emailen / Beetje browsen zo nu en dan. En gebruik regelmatig flickr.
  #6  
Oud 25-02-08, 11:02
denni denni is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amp. Bekijk bericht
Huh, er zit geen datalimiet op Zorgeloos Internet, alleen een FUP, waarbij je 10x het gemiddelde gebruik max mag gebruiken, en dat voor 3 maanden achterelkaar.
Volgens mij zit het 'datalimiet' ong nu op 200mb per gebruiker, en niet 50mb.

Google maps trouwens, neemt volgens mij zeer weinig dataverkeer in beslag, dat verbaaste mij ook, maar voor 'navigeren' van A'doorn naar Zutphen, met satteliet erbij, kostte 2 MB!
Het is ook vooral het verplaatsen en inzoomen wat zeer veel kost. Maak eens een wandelingetje(op je iphone) door amsterdam en kijk hoeveel mb je verbruikt
  #7  
Oud 25-02-08, 12:10
1B1 1B1 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vleuten
Berichten: 88
Standaard

@ denni precies, dan klopt het wel dat google maps aardig wat verbruikt.
  #8  
Oud 21-09-08, 15:45
FenixStyle FenixStyle is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 206
Standaard

Zal mijn vraag hier maar posten zodat ik er geen nieuwe topic voor moet openen:

Ik keek daarnet eens bij het 'gebruik-scherm' bij info, en daar zag ik staan dat ik 16MB verstuurd, en 148MB ontvangen heb bij 'Gegevens mobiele netwerk'. Nu heb ik echter geen 3G-abonnement en surf ik dus nooit via 3G of EDGE. Ik heb enkel eens 2-3 keer de 3G geprobeerd om de snelheid te checken, en toen is het enkel bij wat websites bekijken, en mails checken gebleven. Ik heb dus normaal niet veel volume verbruikt toen. Die sessies kostten mij toen ook telkens slechts 50 cent voor vijf minuten (Proximus Pay&Go).
Op ander momenten had ik de 3G telkens uit staan, en bij de instellingen stond er toen niets. Er is ook geen geld van m'n beldkrediet afgegaan dus het is ook niet zo dat de iPhone toch data verbruikte zonder dat ik het wist..

Nu vraag ik me af hoe het komt dat ik toch zo'n hoog upload/download verbruik heb?! Zover ik weet telt het Wi-Fi-gebruik toch niet mee bij die meter, dus waar kan dit dan aan liggen?
  #9  
Oud 21-09-08, 17:14
OOOH's schermafbeelding
OOOH OOOH is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Delft
Berichten: 267
Standaard

Waarschijnlijk is het een fout van de iphone, de data teller werkt namelijk niet helemaal 100% heb ik gelezen.

correct me if im wrong!
  #10  
Oud 21-09-08, 17:30
FenixStyle FenixStyle is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OOOH Bekijk bericht
Waarschijnlijk is het een fout van de iphone, de data teller werkt namelijk niet helemaal 100% heb ik gelezen.

correct me if im wrong!
Ben idd artikel tegengekomen waarin staat dat de iPhone soms data blijft meten indien je data uit de cache haalt. En dan zou het wel eens kunnen kloppen, aangezien ik al aantal keer de GPS gebruikt heb met gecachede maps..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi data verbruik het zelfde als mobiel data verbruik ? ceesboersen Wi-Fi 1 25-11-10 00:06
Gemiddeld dataverbruik per maand met een Iphone mrbox Odido (T-Mobile) 22 25-02-10 11:59
Verbruik mobiele netwerk stijgt, zonder EDGE/3G Lorsk8 Archief 13 26-11-09 00:11
Edge netwerk gegevens: hoe hoog is jouw verbruik mwagena Chat en geruchten 3 06-05-08 11:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.