//

agenda iPhone zet alles 1 uur vroeger

agenda iPhone zet alles 1 uur vroeger discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na de wekkerproblemen - vanmorgen ging het eindelijk weer goed - doet zich een ander probleem voor sinds dit jaar begon. Vanmorgen ontdekte ik dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-01-11, 09:04
stevendewinter stevendewinter is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Fryslân
Berichten: 4
Exclamation agenda iPhone zet alles 1 uur vroeger

Na de wekkerproblemen - vanmorgen ging het eindelijk weer goed - doet zich een ander probleem voor sinds dit jaar begon. Vanmorgen ontdekte ik dat ALLE afspraken, zowel in de toekomst als in het verleden, 1 uur vroeger zet!!!! Wat is dat nou weer???? Gisteren noteerde ik een afspraak in iCal op mijn MacBook Pro en vandaag zie ik dat die afspraak keurig ook in mijn iPhone-agenda staat, maar 1 uur vroeger. Nader onderzoek leert dat alle afspraken 1 uur zijn vervroegd. De agenda in mijn iPad klopt wel en is helemaal sync met iCal op de MackBook Pro. Wat te doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-01-11, 10:01
McCase McCase is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Bokwerd
Berichten: 3
Standaard

Staat de tijd zone goed ingesteld?
  #3  
Oud 04-01-11, 10:56
greybart greybart is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 15
Standaard Idem dito bij mij

Heb hetzelfde problee. Agenda afspraken staan 1uur vroeger! Heb dit nog voorgehad maar dacht dat ik verkeerd genoteerd had. De vaste - terugkerende - afspraken zijn met 1 uur vervroegd de andere vreemdgenoeg niet.
Iemand?
  #4  
Oud 04-01-11, 11:07
stevendewinter stevendewinter is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Fryslân
Berichten: 4
Standaard

Mijn iPhone geeft de juiste tijd aan. Onder <Instellingen> is "Stel automatisch in" ingeschakeld. MAAR als je dat uitschakeld zie ik dat bij tijdzone staat "Yamoussoukro, Ivookust". Ik ben daar 30 jaar geleden in de buurt geweest. Dus dat kan de reden niet zijn. Ik heb nu de tijdzone veranderd in "Amsterdam, Nederland" (hoewel ik in Fryslân woon), heb "Stel automatisch in" weer ingeschakeld. Maar agendatijden blijven 1 uur vroeger. Ook als ik "Stel automatisch in" uitschakel. Ook een nieuwe afspraak die ik op mijn MacBook in iCal heb ingevoerd, komt een uur vroeger in mijn iPhone-agenda te staan. En de tijdzone is nu echt Amsterdam.....
  #5  
Oud 04-01-11, 11:53
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Je hebt nog een plek waar je de tijdzone in kan stellen speciaal voor de agenda.

instellingen | Mail, Contacten, Agenda Helemaal onderaan kun je ook de tijdzone instellen staat deze wel op Amsterdam?
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #6  
Oud 04-01-11, 12:13
stevendewinter stevendewinter is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Fryslân
Berichten: 4
Standaard

Om 12:30 uur had ik een afspraak. Om 11:30 uur volgens de agenda in mijn iPhone.MAAR de iPhone waarschuwde mij een kwartier voor 12:30 en NIET en kwartier voor 11:30. Een testafspraak in mijn iPhone bijgeschreven voor 13:30 uur, staat in iCal op mijn MacBook op 14:30 uur. MAAR Jemmie bedankt, want ik wist niet dat je nog op andere plekken een tijdzone kunt instellen. Die bij Mail etcetera stond ook op die plaats in Ivoorkust. Toen ik dat verbeterde in Amsterdam, bleef de tijdzone toch op Ivoorkust staan. Maar nu ik de tijdszone heb uitgeschakeld en dus de tijdszone gebruik van waar de iPhone is, werkt alles weer! Jazeker, ALLES (heden, toekomst en verleden) is weer een uur vooruitgezet.... Kennelijk heeft de jaarwisseling de iPhone ernstig in de war gebracht. In elk geval Jemmie bedankt, het werkt weer.
  #7  
Oud 04-01-11, 18:10
greybart greybart is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 15
Standaard Geen verschil hier

Beste,

Bij mij stond de tijdzone ok. Ook in Mail. (volgens mij gaat het over hetzelfde scherm maar via andere weg). Probleem is dat enkel de terugkerende afspraken een uur vervroegd werden. De gewone bleven correct.
Bijkomend. Tijdje geleden kreeg ik mijn waarschuwingen in GMT tijd (wel op het juiste uur maar aangduid als xx GMT + 2uur (naargelang 1uur).
Sedert kort is de waarschuwing terug gelijk vroeger = op tijd en in huidige tijdsaanduiding.

Vreemd toch, niet?
  #8  
Oud 04-01-11, 21:51
a.onderwater a.onderwater is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 28
Standaard

Had ik ook last van, nadat ik de tijdzone goedgezet had was een herstart van de iphone noodzakelijk. Maar toen werkte alles weer goed, synchronisatie met exchange ging gelukkig wel goed.
Reageren

Labels
agendaprobleem, iphone agenda



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tijd klopt niet meer? Een uur vroeger? Lucky I iPhone algemeen 1 18-01-11 17:04
Uur verschil tussen iphone en google agenda bassollie iTunes 1 11-08-09 09:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:01.