//

Gmail perikelen iPhone (qua mappen)

Gmail perikelen iPhone (qua mappen) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Nou, ik heb me rot gezocht en ook wel wat oplossingen gelezen, echter werkte dit bij mij niet. Even de gegevens: iPhone 3G met 4.2.1 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-01-11, 15:43
Lohran's schermafbeelding
Lohran Lohran is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hauwert Nh
Berichten: 26
Standaard Gmail perikelen iPhone (qua mappen)

Nou, ik heb me rot gezocht en ook wel wat oplossingen gelezen, echter werkte dit bij mij niet.

Even de gegevens:
iPhone 3G met 4.2.1 (niet gejailbreaked)
Gmail account ingesteld op de Mac in Mail 4.4 en op de iPhone via Exchange (i.v.m. agenda sync).

Het rare is, dat als ik op m'n iPhone een mailtje verwijder (bijv. een ongelezen spam bericht) deze niet belandt in de prullenbak, maar wel in de All Mail map. Met als gevolg: in de All Mail map staan allemaal ongelezen berichten.

Het andere is dat ik deze mappen niet wil zien (alles wat onder [Gmail] staat). De volgorde is dan anders als op m'n Mac en webmail.

Iemand een oplossing?



EDIT 1:

Inmiddels iets verder gekomen. Ik heb een apart account aangemaakt met Gmail (dus nu heb ik Exchange voor Google Calendar sync en Gmail voor Mail). Nu gaan de berichten wel gewoon naar de Prullenbak. Bij geavanceerd heb ik bij Voorvoegsel IMAP-pad [Gmail] gezet, maar nu zie ik alsnog de 3 mappen (All Mail, Starred en Spam) die ik niet wil zien.

EDIT 2:

Weer een vordering! Ik zie nu de ongewenste mappen niet meer in Mail op de iPhone!

Hoe? Ga naar je Gmail in je browser en doe het volgende:

Instellingen > Labs en zet Geavanceerde IMAP-besturingselementen aan.

Ga dan naar Labels en dan kun je kiezen welke mappen worden weergegeven in IMAP.

Daarna heb ik op m'n iPhone even opnieuw mijn account ingesteld en nu zijn de mappen weg!
__________________
iPhone 3Gs 32gb Zwart

Laatst gewijzigd door XIII; 10-01-11 om 17:23. Reden: Berichten samengevoegd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-01-11, 11:01
EvertStrack EvertStrack is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem. Gmail opzetten via Exchange werkt op zich prima inclusief pushmail maar ik ondervind ook het probleem met de map All Mail. Veel mailjes lees ik en verwijder ze dan direct maar dan blijven ze altijd in de All Mail map staan. Als je de hele map All Mail delete, ben je ALLE mail kwijt (althans in de prullenbak). Gmail opzetten met de Gmail opstie geeft weer geen mogelijkheid van pushmail; alleen fetch.

De App PushMail vind ik niet echt lekker werken.

Zeer irritant die All Mail map. Heb jij er al een oplossing voor?
  #3  
Oud 17-01-11, 13:37
Lohran's schermafbeelding
Lohran Lohran is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hauwert Nh
Berichten: 26
Standaard

Jazeker, dat staat in de openingspost

Weer een vordering! Ik zie nu de ongewenste mappen niet meer in Mail op de iPhone!

Hoe? Ga naar je Gmail in je browser en doe het volgende:

Instellingen > Labs en zet Geavanceerde IMAP-besturingselementen aan.

Ga dan naar Labels en dan kun je kiezen welke mappen worden weergegeven in IMAP.

Daarna heb ik op m'n iPhone even opnieuw mijn account ingesteld en nu zijn de mappen weg!
  #4  
Oud 17-01-11, 13:59
EvertStrack EvertStrack is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

Klopt, dat heb ik ook gezien. Echter, dat werkt alleen met het aanmaken van een account met de Gmail optie en daar werkt pushmail weer niet (allen fetch). Alleen als je een account aanmaakt met de Exchange optie werkt de push optie, maar heb je de All Mail ellende dat als je een bericht verwijdert deze niet direct naar de prullenbak gaat.

Ik zoek dus een oplossing voor de All Mail ellende in combinatie met de Exchange optie
  #5  
Oud 17-01-11, 14:56
Lohran's schermafbeelding
Lohran Lohran is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hauwert Nh
Berichten: 26
Standaard

Ik heb even gekeken en bij Exchange werkt het inderdaad niet. Dus het is het een of het andere.. Fetch en wel overzichtelijk, of Push en heel veel mappen. Zelf vind ik Fetch niet zo heel erg, want ik heb de Mail app gewoon in m'n dock staan, dus zie meteen of er nieuwe e-mails zijn bij unlocken.

Ik zie helaas geen andere oplossing.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Overleden iPhone clearen qua data? devnl iPhone algemeen 6 17-12-10 17:08
gmail contacten van iphone naar gmail op PC synchroniseren heli53 iPhone algemeen 0 04-10-10 21:36
Wie is er nou als eerste aan de beurt qua reservering? Joenahh Koopinformatie Nederland 234 03-08-10 14:58
Windows: Bibliotheek perikelen Eduardboon iTunes 2 15-01-09 16:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:46.